Svar Belysningen tänds när handtaget greppas.

Tigersågen.

Jag behöver en vass för min gamla den är kass.

/m
 
Svar: X När du greppar handtaget.

Motivering: Favortitprodukten i vinstpaketet kommer definitivt bli spikpistolen. Har precis spikat ett helt kök med med 6 cm bred pärlspont och har en hel hall kvar att spika. Är trött på hammarmärken och bultande tumme med blå nagel.
 
X. När du greppar handtaget

Favoritprodukt: Borrskruvdragare Ryobi 18V

Motivering: Förra året var min mor mitt uppe i processen att sälja sitt barndomshem. Jag vet att det tog henne emot, likt det gjorde mig då vi båda har fina minnen från det huset. För min del är det sommardagar och mina morföräldrar men för henne är det en hel barndom.
Det var i samma veva som jag träffade en kvinna vars dröm det länge varit att flytta till landet. Som ni kan gissa ledde det till att vi plocka upp våra förortsliv och flyttade dem till just det huset.

Detta hus har gått från "desperat behov av åtgärder" till "beboeligt men i behov av åtgärder" efter nästan ett halvår med sporadiska besök av hantverkare. Numera är det vi som fixar allt vi kan. Två studenter som spenderat majoriteten av våra liv i förorten har varit tvungna att lära oss allt ifrån hur man använder en kanitz, vad klackfoder är till när man måste sätta upp gipsskivor. Det är just det sista jag behöver borrskruvdragaren till. Skruvdragaren jag lånat av mor min har ett riktigt dåligt batteri och det skulle vara skönt att kunna arbeta utan att tvingas ta pauser för att ladda batteriet.

Vi har inte särskilt mycket tid eller pengar till att renovera men man måste göra ett hem av ett hus.
 
Svar
X. När du greppar handtaget

Är i behov av multiverktyget för att slipa och fixa till gamla barnmöbler som skulle bli underbart fina i barnrummet som vi ska börja inreda. Men även dem andra verktygen har vi stor nytta av i huset då man hela tiden hittar nya små projekt man vill genomföra.
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Motivering:
Jag har i alla år snålat och köpt billiga uppladdningsbara maskiner av olika märken, trots att jag varje gång ångrat mig i efterhand, när kvaliten visat sig vara usel. Om maskinen mot förmodan håller, så ger batteriet upp efter ett halvår. Då har det kommit en ny nästan likadan modell som använder en ny sorts batteri, vilket betyder att det inte går att få tag på nytt batteri till min 6 månader gamla maskin längre.

Nu sitter jag här med en hel uppsjö av verktyg, som inte fungerar när jag som mest behöver dem.
Hjälp mig ur detta dilemma, så att jag kan köra hela rasket till närmaste återvinningsstation, där skiten hör hemma.
 
[
]Svar: x. När du greppar handtaget.

Motivering: Jag skulle verkligen behöva alla smarta Ryobi verktygen
till mina reparationsprojekt.
 
Svar x när man greppar handtaget!

Spikpistol så min kära fru kan få se listeran på plats någon gång!
 
X är rätt svar för när man tar i handtaget så tänder han

Spikpistolen för det är tags att lägga nytt tak. Det är ju snart fredag så man måste ju ligga på topp.
 
Rätt svar x, när man greppar handtaget.
Jag skulle välja tigersågen. Behöver riva kompisens tak på sommarstugan som saknar el. Den har rasat in efter att en björk föll ner på den. Taket är nu täckt av pressenning.
 
Svar: X - När man håller i handtaget

Favorit: Spikpistol Ryobi R18N18G-0 One+ 18V

Motivering: Då jag skaffat mitt första hus som är ett orört 70-tals hus som jag renoverar själv så behövs mycket verktyg och då jag vägrar köpa något med sladd så skulle detta paket komma väl till pass. Och just spikpistol är något jag alltid varit för snål för att köpa då man alltid har en hammare nära. Men den tid man kan spara och dessutom slippa alla böjda spikar... väldigt ha-begär.
/Martin J
 
Svar: X, när du greppar handtaget

Favorit: Spikpistol

Motivering: Nyligen inflyttad i vårat nybyggda hus. Många projekt framför oss och batteriet till min skruvdragare håller på att säga upp sig samtidigt som sticksågen har gått sönder. Detta stora paket är en villaägares dröm och skulle helt klart underlätta när bastubygget drar igång, innan dess 100kvm uteplats.
 
Svar: X När du greppar handtaget.

Ska jag välja ut en favorit så får det nog bli skruvdragare, lite tråkigt val kanske då det förmodligen är det vanligaste av verktygen, men skruvdragaren är verktyget jag använder mest så om jag nu skulle få en sån här fin dragare så skulle jag gå runt med den i handen för jämnan. :)

Anledningen till att jag behöver mitt favoritverktyg, samt en bra maskinpark överlag, är att verktygen jag har är allmänt rackliga och rasar isär vilken dag som helst. Sen påbörjar vi vårt takbyte om 2-3 veckor för att sedan följa upp det till våren med byte av fasad, fönster och byggnation av uterum.
 
Svar: X När man greppar handtaget.
Favorit: Multiverktyget
Motivering: Byggt på stugan i 20år nu och multiverktyget kan jag glädja familjen med att få listerna på plats.
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Favorit: Borrskruvdragare Ryobi 18V Kit RCD1802-LL13X One+ (Något man använder i stort sett varje dag)

Motivering: Som ny husägare sedan ~6 månader tillbaka har jag förstått att.....arsenalen jag tog med från lägenheten inte riktigt räcker till. Har redan en trimmer och en cirkelsåg från Ryobi och vore oerhört tacksam för en utökning av familjen!
 
Svar: X. När du greppar handtaget

Favoriten: Batteri Ryobi Lithium One+ 18V 4,0 Ah RB18L40

Köpte i somras borrskruvdragaren för altanprojektet. Tyckte den var toppen och nu står fler kvalitetsverktyg med samma standardbatteri högt på önskelistan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.