Status
Tråden går ej att kommentera.
Marlen Eskilsson skrev:
Vi kommer alltså inte att släppa på Tapatalk hos oss igen. Tekniska avdelningen har varit emot Tapatalk och velat avveckla den en längre tid, medan jag har varit för Tapatalk och har lagt in mitt veto och sagt att det måste vara kvar. Men nu med den här senaste incidenten, så insåg även jag att Tapatalk inte är för Byggahus användares bästa. Det finns andra, bättre och säkrare sätt att ge en skön läs- och skrivupplevelse på Byggahus.
Känns förhastat att stänga ner tapatalkstödet utan att ha en annan färdig ersättare/lösning..
Eller att hänvisa till mobilsajten, som inte funkar optimalt i alla webläsare..

Det finns andra, bättre och säkrare sätt.. när då?

När beräknas nya appen vara kvar?

Och visst, i väntan på den får man väl intressera sig lite mer för Android (Swedroid), RC-bilar, maringuiden, bilvård och Festool...
 
Redigerat:
Saknar Tapatalk men har börjat bli kompis med mobilversionen på iPhonen som jag läser i som på PC'n. Inga bakåt klickar behövs.

Öppnar "Olästa" för att få upp trådarna som är ändrade sedan sist, oftast kollar jag först "Deltagit" på samma sätt.

IMG_2530.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Scrollar genom för att hitta trådar av intresse, håller fingret på tråden för att få upp aktivitetsvalen, väljer "Öppna länkar i bakgrunden". Det finns en inställning för Safari som öppnar nya flikar bakom istället för att slänga upp den nya fliken överst. I safari hamnar jag på första olästa inlägget enligt inställningen i profilen.

IMG_2531.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsätter så tills jag gått igenom trådlistan, avslutar med "Markera allt som läst"

IMG_2533.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Visa alla tabbarna, tar en i taget, läser en tråd, visar alla tabbarna igen, stänger den lästa och läser nästa.

IMG_2534.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_2535.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsätter tills alla trådar är avklarade och återgår till andra sysselsättningar tills Byggahus abstinensen blir för hög igen ...
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jag använder sedan flera år iPad, iPhone och Tapatalk, så vi är uppenbarligen flera än fyra i alla fall.

Gunnar
 
Det är fortfarande något lurt med hela denna historia. Att stänga tapatalk plötsligt och helt utan förvarning skulle tyda på en allvarlig incident, men varför hålla tyst om det? Om mina inloggningsuppgifter kommit på villovägar vill jag veta det så att jag kan byta lösenord. De hänvisningar som finns innehåller heller ingenting akut, utan en del länkar är flera år gamla! Så vad är egentligen på gång?

Det hade varit ok om det funnits en någorlunda värdig ersättare. Har gjort ett antal försök nu att hitta något sätt att använda mobilversionen, men TeroM's finurliga tips till trots så ger den bara hjärtbesvär. Den är seg, saknar feedback på "knapptryckningar" och fungerar allmänt dåligt med standardläsaren på en S-II. Det finns inte en chans att den kan ersätta en snabb och anpassad app som tapatalk/BH-appen.
 
  • Gilla
Videonisse och 2 till
  • Laddar…
Riktigt synd att vi bara har mobilsidan kvar och inte Tapatalk stödet, att läsa forumet via mobilsidan kommer från min del inte att bli så ofta, är inte alls överens med mobilsidan...

Bara att hoppas att Byggahus är fullt medvetna om vad det innebär att stänga ner Tapatalk stödet, tror och är ganska säker på att många forumrävar kommer att vara betydligt mindre aktiva. För oss som hänger på flera forum är ju just en sådan app som Tapatalk perfekt, vi vill ju inte ha en app per forum.

Vill inte låta negativ, även om det är svår att låta bli.
 
  • Gilla
Videonisse och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Även jag är en av de 4 andra (som uppenbart inte är 4). Dessutom är min egen upplevelse att när jag nu (betydligt mer sällan än vanligt) är inne och tittar på BH tycker mig se ett kraftigt minskat antal inlägg i de trådar jag bevakar...

Jag kan inte styra vad BH beslutar men kan bara konstatera att borttaget TT-stöd innebär att jag i princip kommer upphöra med inlägg, BH-app eller mobilsite är alldeles för trassligt. Jag kommer tyvärr (kanske glädjande för vissa ;) ) övergå till att var en "leacher", dvs. gå in när jag söker något specifikt men inte bidra till forumet i någon utsträckning.

/U

PS: det positiva med detta är att jag är i en punkt i livet där det egentligen inte finns tid för BH, så man får väl tacka för att ni hjälper mig prioritera...
 
  • Gilla
Klassson och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Jag är också en flitig TT-användare (hrome o Android). Sitter sällan vid datorn när jag går in på BH utan det är mest vid mobilen. Har svårt att fatta att det skulle vara så få som läser via TT. Mobilversionen har jag nu testat en del, men har svårt att bli kompis med den. Den är tyvärr inte alls lika smidig som TT.
 
hsd
Kanhända vill tapatalk ha del av reklamintäkterna......
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Det måste räknas inlägg via TT och inte hur många som läöser.. men jag tycker också det luktar.. nåt?

Vi är snart där vi brukar hamna.. $$... det är deras forum, som minskar i värde för varje sekund aktiviteten minskar...

Och nej, jag installerar inte en annan webläsare för att få nåt att funka halvhjärtat.
 
  • Gilla
vilpi
  • Laddar…
Kör TT på en S4 och på min iPad och vill ja stödet tillbaka.
 
Nu har jag testat Opera Mini, Chrome och Safari för Iphone. Ingen av dem fungerar riktigt bra. Jag börjar misstänka att det är själva mobilsiten som inte riktigt är perfekt. En annan reflektion är att alla de tre browsrarna är långsamma. Det är störande, men man kanske vänjer sig. Vi får se hur det utvecklar sig. Jag förstår att det är ett politiskt beslut från forumägaren att stänga ned Tapatalk, så det är bara att acceptera. När det gäller risken för att mina användaruppgifter hamnar hos tredje part, så är det egentligen inget problem gör mig. Spam får man ju redan, och det fins bra filter nuförtiden. Det är ju inte direkt så att man lägger upp sina betalkortnummer på byggahus.se. Det finns betydligt mer omfattande personinformation på, ex., Ratsit, som vem som helst kan ta del av.
 
  • Gilla
gflygt och 2 till
  • Laddar…
Uppskattar forumet och jag har varit flitig TT användare.
Vet andra forum som tar bort TT stöd för att ägarna tror att de tappar reklamintäkter. Men om det är så få som nu använder TT kan man väl lika väl låta stödet vara kvar?

Men i detta fall hänvisar man till andra anledningar. Det är ju upp till ägaren at BH att göra precis som man vill se får vi andra tycka vad vi vill.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag tackar för alla synpunkter på mobilsajten. Per öppnar en tråd senare idag där han rapporterar hur det går med utveckligen av appen och mobilsajten och där ni hemskt gärna får tycka till om önskade funktioner och hur ni vill ha det.

I övrigt anser jag att det här ämnet är slutdiskuterat och stänger därför tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.