Status
Tråden går ej att kommentera.
breakman skrev:
Har ni varit in och ändrat till 'första olästa' under profilinställningarna (längst ner)? Måste göras i desktopversionen av sidan.
[länk]
Funkade bättre så! Hade läst något som hastigast att det skulle finnas en sådan inställning men hittade den inte. Letade inte under inställningarna för forumet. Antog då att jag missuppfattat något eller blandat ihop olika forum där... Kollade aldrig under profilinställningar.

Tack!
 
B
[SH];2114648 skrev:
Funkade bättre så! Hade läst något som hastigast att det skulle finnas en sådan inställning men hittade den inte. Letade inte under inställningarna för forumet. Antog då att jag missuppfattat något eller blandat ihop olika forum där... Kollade aldrig under profilinställningar.

Tack!
Jo, inte helt lätt att hitta. Det naturliga kan jag tycka är att det legat under kontoinställiningar, men med detta så fick iaf jag en anledning att komplettera min profil (vilket BH nog gillar).
 
Jag håller med om att inställningen hamnat lite undanskymt. Det var meningen att inställningen skulle legat under Inställningar (istället för under Redigera profil) men om vi hade lagt det där hade vi tyvärr fått göra "ett hack" som riskerade att försvinna eller gå sönder vid en uppdateringen så därför hamnade inställningen under Redigera profil.

Gör så här från mobilsajten:
Meny > Gå till vanliga sajten > Klicka på ditt användarnamn uppe i svarta listen och välj Inställningar > Redigera profil

eller klicka på den här länken http://www.byggahus.se/forum/profile.php?do=editprofile
 
Redigerat:
Per Eskilsson skrev:
Ca 25 inlägg kommer från tapatalk, ca 30 från Byggahus appen och drygt 600 via vanliga sajten/mobilsajten.
Hur många läser forumet via appen då?
 
Det här låter lite konstigt tycker jag: I inlägg #72 skriver Marlen att endast ca 100 användare använder Tapatalk. I inlägg #81 skriver Per att 95 %av användarna av Tapatalk är Androidanvändare. Det betyder att vi bara är 5 användare som använder Tapatalk på en iProduct, typ iPhone eller iPad. Stämmer det verkligen? Vilka är de andra 4 personerna?
 
  • Gilla
gflygt och 1 till
  • Laddar…
Jag går bara på den statistik som jag får från Tapatalk och Google Analytics och jag tycker det inte låter så konstigt. Iphoneanvändarna använder Byggahus appen i större utsträckning.
 
OK. Håller på att gå över till mobilsiten i stället. Jag har ändrat till "första olästa" enligt ovan, vilket fungerar bra. Ett irritationsmoment borta. Finns det något sätt att ordna så att sidan uppdaterar när man har läst ett inlägg i en tråd och backar tillbaka till inläggslistan. I min telefon uppdateras det inte, och det är då fortfarande en blå prick för olästa inlägg i den nyss lästa tråden. På desktopsiten fungerar det som det skall, precis som det gjorde med Tapatalk. Förhoppningsvis är det bara en inställning som jag inte har gjort rätt med.
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Jag är en av de andra 4.. ;)
Tycker det är synd att stödet försvinner, det är en bra produkt för oss användare, men om den har de påtalade bristerna förstår jag att den stängs ner.
Mobilversionen måste höjas många steg innan den närmar sig användbarheten från Tapatalk. För min del blir det färre spontanbesök under dagarna. I iPaden använder jag webversionen så där är detta inget problem.
 
mattiasp skrev:
Det här låter lite konstigt tycker jag: I inlägg #72 skriver Marlen att endast ca 100 användare använder Tapatalk. I inlägg #81 skriver Per att 95 %av användarna av Tapatalk är Androidanvändare. Det betyder att vi bara är 5 användare som använder Tapatalk på en iProduct, typ iPhone eller iPad. Stämmer det verkligen? Vilka är de andra 4 personerna?
Jag har iphone och ipad, räknas jag som 2 då?
I så fall är det inte många kvar.

Jag kanske är konspiratorisk men det känns som att det ligger en gravad hund här...
 
hantverkare1 skrev:
Jag har iphone och ipad, räknas jag som 2 då?
I så fall är det inte många kvar.

Jag kanske är konspiratorisk men det känns som att det ligger en gravad hund här...
Jag kör iPad och Tapatalk HD. Det blir 5 det. Eller 4 om man räknar konton.
 
B
jackt skrev:
Jag är en av de andra 4.. ;)
Tycker det är synd att stödet försvinner, det är en bra produkt för oss användare, men om den har de påtalade bristerna förstår jag att den stängs ner.
Mobilversionen måste höjas många steg innan den närmar sig användbarheten från Tapatalk. För min del blir det färre spontanbesök under dagarna. I iPaden använder jag webversionen så där är detta inget problem.
För mig fungerar det korrekt med Chrome medan mobilens inbyggda webbläsare inte tar bort pluppen när jag backar.
 
mattiasp skrev:
Finns det något sätt att ordna så att sidan uppdaterar när man har läst ett inlägg i en tråd och backar tillbaka till inläggslistan. I min telefon uppdateras det inte, och det är då fortfarande en blå prick för olästa inlägg i den nyss lästa tråden. På desktopsiten fungerar det som det skall, precis som det gjorde med Tapatalk. Förhoppningsvis är det bara en inställning som jag inte har gjort rätt med.
Den blåa pricken försvinner när man backar tillbaka i Opera Mini och Chrome men tyvärr inte i Safari i just iOS (i OSX fungerar det).

Jag kan rekommendera dig att pröva Opera Mini men inte Chrome eftersom vi har ett annat fel i Chrome som gör att man där kommer högst upp när man backar tillbaka.

Vi gör allt för att försöka fixa tillbakafelet men vi har fortfarande inte hittat vad det beror på. Så länge föreslår jag Opera Mini som verkar vara en trevlig webbläsare i mobilen.
 
j.f.s
mattiasp skrev:
Det här låter lite konstigt tycker jag: I inlägg #72 skriver Marlen att endast ca 100 användare använder Tapatalk. I inlägg #81 skriver Per att 95 %av användarna av Tapatalk är Androidanvändare. Det betyder att vi bara är 5 användare som använder Tapatalk på en iProduct, typ iPhone eller iPad. Stämmer det verkligen? Vilka är de andra 4 personerna?
Använder iaf Tapatalk på en iPhone och en iPad för att läsa Byggahus...

Det blir helt enkelt mindre läsa på BH framöver. Fullkomligt avskyr mobilsiten och ytterligare en app för att läsa på ett fora blir det inte.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Mycket tråkigt att Tt-stödet tas bort. Så mycket rappare och renare användarupplevelse än webbversionen.

Men jag har försökt ge mobilversionen en chans. Mitt, och jag gissar de flestas, typiska användarscenario är:

1. Scrolla en listning med trådar, t ex "senaste" eller innehållet i ett valt underforum
2. Välj en intressant tråd -> hamna på delsida för första olästa inlägg i tråden, t ex sida 3 av 5.
3. Läs tråden, bläddra framåt i delsidorna, i exemplet sid 4 och sid 5

Så långt inga problem, men

4. När jag läst klart sista delsidan så vill jag ju "stänga tråden" och komma tillbaka till samma ställe i listningen av trådar där jag var när jag valde den nu färdiglästa tråden.

Hur är tanken att man ska göra då? I Tapatalk trycker jag helt enkelt bara "back". I mobilversionen resulterar det i att man först får backa tillbaka genom alla lästa delsidor i aktuell tråd, för att till sist hamna högst upp i trådlistan. Mycket frustrerande. Är det något handgrepp eller någon inställning jag har missat som kan lösa detta?

Mvh

(Kör f.ö. Chrome på Android)
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Använder du Opera Mini som webläsare i telefonen fungerar det åtminstone att komma tillbaka till tidigare ställe i listan över nya foruminlägg. Dock måste man backa några steg först om man läst flera sidor framåt i en tråd…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.