Ställer några frågor här igen och hoppas att någon vänlig själ har svaren!


Jag har version 3.4.5. Vad betyder "Soft Engineer" som står längst nere till höger?

Om jag vill byta språk till svenska. Hur gör jag? Det finns tre språk via webgränssnittet att välja(Eng, DE och FR).

Hur ser jag på websidan att larmet är på respektive av?

Jag ska konfigurera PP500-läsaren(kopplad via en A210) så att jag kan stänga av resp sätta på larmet innan jag går in i huset. Jag har ingen elektronisk dörr utan vanliga nycklar sedan.

Några andra tips som kan vara bra att veta som nybörjare mottages tacksamt. Alla detektorer och siren fungerar fint.

Tack på förhand!
 
Soft Engineer/programtekniker kan ändra användare, koppla in och ur sektioner och liknande, men inte ändra inställningar för larmcentralskoppling, motståndsvärden för balanseringen och sådana mer "engångsinställningar". Då krävs fullt installatörsläge.
Om du är inloggad som programtekniker klickar du på status och sen områden så står det antingen tillkopplad eller frånkopplad om larmet är på eller av.
Loggar du in med din vanliga användare syns det på startsidan.

Språket kanske kräver uppgradering av firmware, jag köpte mitt i Sverige och tror det var på svenska från början. Åtminstone förinstallerat språk.

Det har florerat länkar till olika firmwares här tidigare, men nu verkar RilleRocks dropbox som tidigare innehöll sådant vara avstängd. Någon som sett till dem på bewator.se? Lyckades inte hitta något idag.
 
Redigerat:
Jaha, men då har jag installatörsläge för jag kan ändra motståndsvärden och så. Det heter tydligen Full Engineer Mode på engelska.

Zones Active 4, Max Zones 40
Zone Zone Type EOL Quality Input Status Log Action
1 X Front door Alarm Good [4.7kΩ] Closed Normal
2 XX Entry/Exit Good [4.6kΩ] Closed Normal
3 XXX Alarm Good [4.7kΩ] Closed Normal
osv

Så här(se ovan) står det under status, zones.

Fattar inte om jag ser om larmet är aktiverat eller ej!?
 
i fullt installatörsläge kan du inte se det, alla larm inaktiveras. Det står i den gula banderollen högst upp på sidan, ifall du missat den.
Byt till proramtekniker så ser du.
 
Jaha! Programtekniker. Kanonbra tips där Fredrik! Jag har kört fast och måste fixa detta snarast.

Jag vill kunna få igång PP500-inloggningen med mina taggar. Vill ju kunna se när det fungerar. Larma av och på men utan att larmet går skarpt. Går det i programtekniker mode då? Loggar jag ur och sedan in igen?

Köpte förresten larmet i Sverige.
 
Jaha! Programtekniker. Kanonbra tips där Fredrik! Jag har kört fast och måste fixa detta snarast.

Jag vill kunna få igång PP500-inloggningen med mina taggar. Vill ju kunna se när det fungerar. Larma av och på men utan att larmet går skarpt. Går det i programtekniker mode då? Loggar jag ur och sedan in igen?

Köpte förresten larmet i Sverige.
 
Det ryktas om att Siemens skulle visa upp en ny manöverpanel till SPC:n på SKYDD-mässan.

Hittar ingen info på Bewators hemsida. Någon som har mer info?
 
gol skrev:
Det ryktas om att Siemens skulle visa upp en ny manöverpanel till SPC:n på SKYDD-mässan.

Hittar ingen info på Bewators hemsida. Någon som har mer info?
De visade upp den nya displayen på mässan. Riktigt trevlig. Helt slät med belysning som tänds upp bara du sveper handen framför. Minns inte releasedatum dock.
 
Tack för infon Pewh!
Bewator är lite dåliga att marknadsföra sina nyheter. Hittar som sagt ingen info varken på deras allmänna hemsida eller partnersida. Får väl helt enkelt bara avvakta tills produkten släpps.
 
Ställer min fråga igen.

Jag har en PP500(kopplad via en A210) som jag ska konfigurera så att jag kan stänga av resp sätta på larmet innan jag går in i huset. Jag har ingen elektronisk dörr utan vanliga nycklar sedan. Kommer det lysa rött resp gröt på PP500an beroende på om larmet är på eller av?
Vilka inställningar ska jag göra?

Om jag förstått rätt så kan jag inte testa om detta fungerar när jag är inloggad som Engineer utan måste logga in som programtekniker(vad det nu heter på engelska). Men jag måste göra inställningarna som Engineer?
Hur byter jag mellan de här två? Jag använder webgränsnittet via ethernet.

Jag trodde att det skulle vara enklare att få igång systemet. Iofs så är det bara det här med på och avloggning kvar att lösa förutom det här hur jag ställer mellan olika moder som jag inte förstått.
 
Kan man köra 2tråds brand till SPC??
 
Med omvandlare, inte annars..
 
VikHe, vilken omvandlare syftar du på?
 
Där ser man, den hade jag missat. Tack för infon VikHe.
 
  • Gilla
probeb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.