Tomas Andersson skrev:
Lägg gärna upp din publika adress om du vill dela med dig av husets kurvor.
Och vad är gs-connector? har vi inte gjort lika? jag matar mitt med en raspberry pi.
Så här ser min sens.se ut

sense1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

sense2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

sense3.JPG
sense4.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
McCullogh och 2 till
  • Laddar…
Är det någon fler än jag som tappar fibaro universalsensor (eller andra devices) från sitt system och då menar jag inte att den hamnar offline utan att den försvinner helt.:mad: och är det någon som fått zipato att backa till en tidigare setupp när fel har uppstått.
 
Tomas Andersson skrev:
Är det någon fler än jag som tappar fibaro universalsensor (eller andra devices) från sitt system och då menar jag inte att den hamnar offline utan att den försvinner helt.:mad: och är det någon som fått zipato att backa till en tidigare setupp när fel har uppstått.
Min zipabox tappar fortfarande min Oregon termometer vare gång jag lägger någon ny enhet och syncar :mad:
 
Skall till och köpa en Zipabox duo då jag har ett antal Nexa och några Oregon temp/fuktmätare. Tänkte börja med en del Wall plugs och nån enhet för att styra utelampor. Vilka kan ni rekommendera? eller funkar alla lika bra, skall man hålla sig till en tillverkare?
 
Du kan blanda friskt mellan fabrikaten.Som dimmer har jag Fibaro men nästa gång jag beställer blir det Qubino. Deras dimmer ska vara bättre.

Som plugg har jag Fibaro inomhus, deras är absolut minst i storlek samt snyggast men den har försäljningsförbud men den ska komma i ny version. Utomhus använder jag Duwi IP44.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Jag tänkte överraska frun så att hon slipper springa ner i källaren för att kolla om tvättmaskinen är färdig :D Vilken plugg fungerar bäst till detta, det gör inget om den har energy meter :) Jag skulle även vilja ha hjälp med att sätta upp den så att zipaboxen skickar push meddelande när maskinen är färdig, hur gör man detta?

Tack på förhand.
 
tranceblast skrev:
Jag tänkte överraska frun så att hon slipper springa ner i källaren för att kolla om tvättmaskinen är färdig :D Vilken plugg fungerar bäst till detta, det gör inget om den har energy meter :) Jag skulle även vilja ha hjälp med att sätta upp den så att zipaboxen skickar push meddelande när maskinen är färdig, hur gör man detta?

Tack på förhand.
Har inte så själv, än ... Men till att börja med tror jag att det är ganska väsentligt att pluggen har energimätning eftersom det är med den du vet om tvättmaskinen är klar.
Man gör antagligen ett script som kollar av strömförbrukningen, och om den varit typ 2000w (slutcentrifugering) och sedan droppar ner till 5w då ska den skicka en push att tvätten är klar ...
Mina uppskattningar av watt är kanske helt fel, men du kanske fattar principen ...
 
KristoferL skrev:
Har inte så själv, än ... Men till att börja med tror jag att det är ganska väsentligt att pluggen har energimätning eftersom det är med den du vet om tvättmaskinen är klar.
Man gör antagligen ett script som kollar av strömförbrukningen, och om den varit typ 2000w (slutcentrifugering) och sedan droppar ner till 5w då ska den skicka en push att tvätten är klar ...
Mina uppskattningar av watt är kanske helt fel, men du kanske fattar principen ...
Jodå jag hänger med men hur ser en sådan regel ut i zipaboxen?
 
tranceblast skrev:
Jag tänkte överraska frun så att hon slipper springa ner i källaren för att kolla om tvättmaskinen är färdig :D Vilken plugg fungerar bäst till detta, det gör inget om den har energy meter :) Jag skulle även vilja ha hjälp med att sätta upp den så att zipaboxen skickar push meddelande när maskinen är färdig, hur gör man detta?

Tack på förhand.
Så här ser min ut. Send message = mail till prowl och prowl till berörda iphone som push

Skärmavbild 2014-10-26 kl. 10.50.51.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tomas Andersson skrev:
Så här ser min ut. Send message = mail till prowl och prowl till berörda iphone som push

[bild]
Då får jag försöka kopiera det där för jag fattar inget av det där :D
Jag har inte haft zipaboxen så länge.
 
100 står för att när maskinen drar mer än 100 watt sätter man variabel till tex 10 och om sedan variabel tvättmaskin är 10 och maskinen drar mindre än 1 watt skickar den meddelande via epost till prowl som sedan gör om det till en push.
Alla som håller på med smarta lösningar till ett hem borde titta på http://www.prowlapp.com detta löser dyra sms tjänster och fungerar även bättre än sms eftersom man kan sätta olika nivåer på larmljudet.
 
Tomas Andersson skrev:
100 står för att när maskinen drar mer än 100 watt sätter man variabel till tex 10 och om sedan variabel tvättmaskin är 10 och maskinen drar mindre än 1 watt skickar den meddelande via epost till prowl som sedan gör om det till en push.
Alla som håller på med smarta lösningar till ett hem borde titta på [länk] detta löser dyra sms tjänster och fungerar även bättre än sms eftersom man kan sätta olika nivåer på larmljudet.
2014-10-26 11-18-50.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så det är här man gör inställningen för mail? Finns det inget liknande till Android?
 
Redigerat:
Det finns det nog. Men Android är inte min starka sida utan jag är ganska mycket för appels produkter.
 
Tomas Andersson skrev:
100 står för att när maskinen drar mer än 100 watt sätter man variabel till tex 10 och om sedan variabel tvättmaskin är 10 och maskinen drar mindre än 1 watt skickar den meddelande via epost till prowl som sedan gör om det till en push.
Alla som håller på med smarta lösningar till ett hem borde titta på [länk] detta löser dyra sms tjänster och fungerar även bättre än sms eftersom man kan sätta olika nivåer på larmljudet.
Vill du förklara lite tydligare det där om prowl?
Du har två meddelanden som skall skickas.
Vore intressant att veta lite mer om sådana push.
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Vill du förklara lite tydligare det där om prowl?
Du har två meddelanden som skall skickas.
Vore intressant att veta lite mer om sådana push.
Jag skickar två bara för att få signalen i telefon att ljuda 2 gånger med 20 sek mellanrum.
Prowl fungerar så att man skapar ett konto som man sedan kan skapa olika push i och för varje push får man en mail adress som aktiverar ett push till telefonen som jag har appen prowl nerladdat och inloggad i. (Dessa adresser är naturligtvis inte dom rätta men dom ser ut ungefär så)
7748331927956aew0943451f859c957f30b01eaa7(X)api.prowlapp.com=ljud som pling pling
7748331927956aew0943451f859c957f30b01eaa7+1(X)api.prowlapp.com=högt ljud
7748331927956aew0943451f859c957f30b01eaa7+2(X)api.prowlapp.com=Larm ljud
7748331927956aew0943451f859c957f30b01eaa7-1(X)api.prowlapp.com=ljudlös push bara text

(X)=@ för att det inte ska bli en länk i skriften ovan

Detta fungerar till ios och mac men jag har det även på pc. vet ej hur det ser ut till android men det kan förmodligen någon annan här inne eller google.
Kanske lite rörigt skrivet och förklarat men utrycka mig i skrift är inte min starka sida.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.