R
Vill kunna flytta studsmattan så gräva ner den/bygga ö funkar inte
Men de löser sig

Problemet är ju o hitta bladet nu..vill inte att nån har den i foten nästa sommar
 
Ryssi skrev:
Vill kunna flytta studsmattan så gräva ner den/bygga ö funkar inte
Men de löser sig

Problemet är ju o hitta bladet nu..vill inte att nån har den i foten nästa sommar
Personligen tror jag inte att du behöver oroa dig för nästa sommar, Jag tror att den tills dess har "krypet" ner under ytan. Men jag kan ha fel?
 
Tråkigt att det har blivit knäpp tyst angående uppdatering av programvaran!
Någon som haft sin klippare på verkstad och fått den tillbaka med ny programvara?
 
Jag skicka in min idag, ska återkomma när jag fått tillbaka den.
 
nissenhj skrev:
Tips på lösning!
Gör en rejält stor ö runt studsmattan, köp sedan in en Handgräsklippare som chefen får använda till att klippa denna ö med. :rolleyes:
Ett tips är att grävde ner studsmattans ben och gjorde öar av varje ben istället (som ett "C") , då klipper den ju under mattan med, hemma fungerar det fantastiskt bra, ett oväntat plus var att att man inte behöver flytta runt mattan längre för gräsets skull då gräset under mattan nu är bättre en resten av tomten då det klipps hela tiden, Robo har aldrig gått mot eller haft problem att ta sig in eller ut.....
 
nissenhj skrev:
Jag har två stycken li-ion batterier (18650) som jag fulladdade förra hösten, tog fram dem igår kväll för att jag behövde det ena och satte i laddaren, båda hade tappat 1%. Så att sätta undan klipparens batteri fulladdat några månade tvekar inte jag för.
Problemet är klipparens eventuella självurladdning. Batteriet har inbyggd elektronik som även den kan dra ström, annars lagrar man helst batterier så tomma som möjligt.

Här en li-po som legat på min hylla sedan 2004 utan att laddas :D

pdoh.jpg
 
Inget nytt på uppdateringsfronten? känns som de borde vare på version 2.05 snart eller så...
 
Ni som skickar in era klippare, är detta något man bokar tid för hos någon leverantör?
Tar gärna mer info om detta.
 
Precis hämtat ut min klippare från ombudet, varit inne på garanti rep. Båda hjulmotorerna utbytta, men fortfarande ver 0.50 på mjukvaran
 
se tråden "Worx Landroid 2.0 Firmware mjukvara 0.61", så kanske det fixar sig.
 
peternicklas
Vet inte. Helt ny på forumet, första posten är Worx uppdatering, dessutom en gammal version. Inlägg 2 är också från en person skapad i dag och första inlägget är i samma tråd.
 
Okej! Har du nyare version än 0.61? Det har jag i så fall missat att det fanns nyare!
 
peternicklas
Tror att de är uppe på 0.80 idag. Finns dock inte släppt för oss användare vad jag vet. 0.71 testades för 2 månader sedan. Synd att jag inte tog emot 0.61 när jag blev erbjuden.... Oavsett detta så laddar inte jag hem filen utan att veta var den kommer ifrån. Någon får gärna prova så vi vet om den fungerar.
 
Hur gör ni på vintern, plockar ni in era basenheter (laddplattan) över vintern?

Min sitter under altanen så det är jävligt besvärligt. Tänkte bara skydda den så gott det går och låta den stå med spänning på så elektroniken är ständigt varm. Vet att polaren gör så med sin Huskvarna så det borde väl funka på landroid också.
 
depalma skrev:
Hur gör ni på vintern, plockar ni in era basenheter (laddplattan) över vintern?

Min sitter under altanen så det är jävligt besvärligt. Tänkte bara skydda den så gott det går och låta den stå med spänning på så elektroniken är ständigt varm. Vet att polaren gör så med sin Huskvarna så det borde väl funka på landroid också.

Jag har tänkt att lämna min basenhet ute.
Men det var en intressant tanke med att låta den vara igång, även jag önskar få någon tanke om detta är en fördel eller inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.