Hej
Ser på Tyska sidor om nya Husqvarna Automower 310 och 315. Det finns ännu inga bilder och helt tyst från Husqvarna. Någon som vet hur dom ser ut?
 
Jag vet inte men jag har fått för mig att man fasar ut trotjänaren modell 220. Såg att de sänkt priset på dessa för ett tag sedan. Måhända detta är efterföljaren?
 
mexitegel skrev:
Jag vet inte men jag har fått för mig att man fasar ut trotjänaren modell 220. Såg att de sänkt priset på dessa för ett tag sedan. Måhända detta är efterföljaren?
Det är väl 320 som är efterföljaren till den (typ Gen 3 modell 20?!)
 
Jaha, så kanske det är? Funderar just på vilken modell man ska satsa på till kommande säsong :)
 
Ingen som vet om Automower 310 kommer att ha 4 hjul? Jag är ute efter en mindre maskin än 320, men inte med ett "låst" bakhjul som på 305/308.
 
Husqvarna har lagt ut information på sin tyska sida, men inte på den svenska ännu.
http://www.husqvarna.com/ch/de/products/robotic-mowers/310/#specifications

220 har tagits bort ur sortimentet och även 308 ska bort nu när 310 ligger så nära i klippyta.
Kvar blir:
305, 310, 315, 320, 330 i 3-serien och solcellsvarianten samt även den stora dyra på 2-serien. Om jag nu har rätt ;)
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
Jag ska satsa på 320 till nästa säsong, men hoppas den kan gå ner i pris. Men kommer det en nyare än den som finns på deras svenska sida nu? Då kanske den som finns där säljs ut snart. Behöver en som klarar 35-45 grader lutning, men har bara 850m2 tomt så kommer de en mindre än 320 men samma funktioner förutom ytan hade de varit perfekt
 
Jaha, jag som tänkte satsat på en 308 till kommande säsong. Där ser man, kanske blir det rea :D
 
Jag skulle inte satsa på en 308. Ett bakhjul som river gräsmattan när den snurrar runt. Det är därför jag har väntat på 310. Den är 12 cm bredare än 305/308, men det får bli en sådan i alla fall. Min förhoppning är då att jag får behålla gräset där det är för mycket skugga. Gräset växer ju dåligt där och resten river min 305 bort.
 
310:an verkar ligga på 17 000 och en 308 får man nu tag på för runt 11 000. Det är rätt stor prisskillnad, men givetvis inte kul om det inte fungerar. Är det fler som råkat ut för att 308:an river upp gräset? Har en kompis som har en och är helnöjd.
 
Grannen är nöjd. En för detta jobbarkompis är missnöjd, med samma problem. Långsmala ytor med 90 graders hörn ger problem. En kvadratisk yta med rundade hörn kommer troligtvis aldrig bli problem med.
Vi vet inte vad för pris som 310 kommer att hamna på, men min gissning på billigaste stället, kanske 13-14 000? Men, det är svart att gissa ännu.
 
Va skönt att de fixat till så de mindre klarar lutning bättre nu. Nu klarar jag nog mig med en 310 istället för 320 :). Undra om de kommer någon prissänkning på de till hösten eller nästa vår kanske?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.