Skall också tillägga att maskinen hade fruktansvärda mängder gräs under sig.
 
Min R40 gjorde samma sak. Också mängder av klibbigt gräs undertill... Har rensat. Får se om det gör någon skillnad.
 
Hej!
Jag expanderade min gräsmatta och i och med det gjorde jag en dubbel-ö, dvs en ö som sedan gick vidare till en annan ö. Jag var också tvungen att skarva gränsslingan med ett skarvdon (original). Efter att kopplat in stationen igen får jag enligt bild. Vad kan vara fel?


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lyser lampan på laddstationen?
 
Ja, blinkar rött. Den åker ut och parkerar en meter utanför boet när jag drar igång den manuellt.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Då har du ett brott eller kass skarv nånstans.
 
Men att guiden har 0 utan att jag rört den? :/
 
Guiden är ju ansluten till den vanliga slingan, så om det är avbrott på huvudslingan så blir det noll på guiden oxå..
 
  • Gilla
SimonZ
  • Laddar…
När brukar ni plocka in era automowers för vinterförvaring?
 
Rött blink är problem med stationen, åk till ÅF. Ta med station, trafo och klippare.

Eller, börja med att göra en kort testslinga, kan ju vara för lång kabel om du gjort utvigdning

Gult blink är ptoblem med guiden.

SimonZ skrev:
Ja, blinkar rött. Den åker ut och parkerar en meter utanför boet när jag drar igång den manuellt.


[bild]
 
M
Någon som har koll på vad en service på en 308 egentligen borde innehålla?

Ska den packas om eller gäller inte det 308?

Priset varierar för övrigt grymt mkt. Allt mellan 795 till 1995 kr för en sk basservice. (utan förvaring).
 
Nonkan skrev:
Rött blink är problem med stationen, åk till ÅF. Ta med station, trafo och klippare.

Eller, börja med att göra en kort testslinga, kan ju vara för lång kabel om du gjort utvigdning

Gult blink är ptoblem med guiden.

Tack för svaren... Det var ett brott på slingan som jag hade lite flyt att jag hittade. Hade slagit ned en märla för hårt i en vinkel.
 
Är det någon annan som har problem att få sin 308 att parkera i dockan?
I slute av förra säsongen så strulade den ibland, den åkte ut och in och tyckte sen "charging station blocked". Tog jag upp och och stoppade in den gick det bra. Men det finns verkligen ingenting som blockerar den. Kontakt med Husqvarna support sade att "det låter som kontakterna på klipparen inte får kontakt med anslutningen på dockan, gör rent allt och om du är modig och riskera att förlora garantin så bänd ut kontakterna på dockan, eller lämna in allt till ett serviceställe".

Och efter att ha plockat ur den ur vinterförvaring så fortsätter den med det här strulet. Har ingen idé vad som är fel, det är inget som blockar vad jag kan se och dom får kontakt om jag ställer dit den själv utan andra åtgärder?
Ska testa att lämna in den för att få firmware uppgraderad då den ska innehålla "Förbättrad dockning".

Men undrar om det är någon annan som haft problem med det?
 
stoff75 skrev:
Är det någon annan som har problem att få sin 308 att parkera i dockan?
I slute av förra säsongen så strulade den ibland, den åkte ut och in och tyckte sen "charging station blocked". Tog jag upp och och stoppade in den gick det bra. Men det finns verkligen ingenting som blockerar den. Kontakt med Husqvarna support sade att "det låter som kontakterna på klipparen inte får kontakt med anslutningen på dockan, gör rent allt och om du är modig och riskera att förlora garantin så bänd ut kontakterna på dockan, eller lämna in allt till ett serviceställe".

Och efter att ha plockat ur den ur vinterförvaring så fortsätter den med det här strulet. Har ingen idé vad som är fel, det är inget som blockar vad jag kan se och dom får kontakt om jag ställer dit den själv utan andra åtgärder?
Ska testa att lämna in den för att få firmware uppgraderad då den ska innehålla "Förbättrad dockning".

Men undrar om det är någon annan som haft problem med det?
Smärgelduk på gräsklipparblecken (ytterkant) gjorde susen för mig.
 
  • Gilla
stoff75
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.