krister ekberg skrev:
Lägg ett case till deras support, dom är faktiskt snabba och bra. Så kan dom nog hjälpa dig med vad som är fel.
Nja, håller inte riktigt med. Mailade dem för en vecka sedan. Har inte hört ett knyst....!
 
power650 skrev:
Tror det är någon regel som du skapat som krånglar, om jag fattat det rätt så kör zipaboxen reglerna uppifrån och ner. Prova att pausa några regler och se om det hjälper.
Testar ditt tips. Eller rättare sagt så rensar jag allt och börjar med en. Annars så hoppas jag att clabbe tar tillbaka eländet
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Testar ditt tips. Eller rättare sagt så rensar jag allt och börjar med en. Annars så hoppas jag att clabbe tar tillbaka eländet
Har den strulat hela tiden? Jag köpte också min på clas ohlson och jag har skapat 2 St regler och det funkar som det ska.
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Nja, håller inte riktigt med. Mailade dem för en vecka sedan. Har inte hört ett knyst....!
ajdå, det var ju inte bra, när jag la ärenden så var dom besvarade inom 1-2 dagar iaf.
 
tranceblast skrev:
Har den strulat hela tiden? Jag köpte också min på clas ohlson och jag har skapat 2 St regler och det funkar som det ska.
Jag har haft den i knappt två veckor. Just detta problemet, att den inte utför sitt jobb dvs reglerna inte funkar har börjat igår. Eller vad jag tror iaf. Har inte fått kontakt med vissa mottagare lite slumpmässigt. Tappat helt kontakt så att jag fått adda dem på nytt osv.

Någon som är intr av nexa?
Har dimmerpuckar och ett gäng instick...
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Jag har haft den i knappt två veckor. Just detta problemet, att den inte utför sitt jobb dvs reglerna inte funkar har börjat igår. Eller vad jag tror iaf. Har inte fått kontakt med vissa mottagare lite slumpmässigt. Tappat helt kontakt så att jag fått adda dem på nytt osv.

Någon som är intr av nexa?
Har dimmerpuckar och ett gäng instick...
Just det problemet fick jag efter senaste uppdateringen, den tappade bort min Oregon termometer så jag fick lägga till den på nytt. Detta verkar den göra varje gång jag klickar på uppdateringsknappen. Jag tror att zipato är medvetna om detta problemet.
 
Det låter ju inte rimligt att behöva göra det!
All tid man sparar på att går ju åt till att mecka med boxen.
Nä, tror att jag lämnar tillbaka den!
 
Zipaboxen är väl i första hand en Z-Wavegateway...Nexa-protokollet är väl mer ett påhäng för att vidga marknaden så fokus ligger kanske inte riktigt där för utvecklarna.
 
Ingen påstår väl något annat. Boxen klarar ju av att skicka ut kommandon som är skapade i regler. Oavsett om det är nexa eller z-wave mottagare.
 
Du verkar vara så jädra besviken att det funkar dåligt med dina Nexa-grejer bara...
 
Jo det är jag också. För jag har flest av dem.
Men ditt argument håller ändå inte. Det har ju fungerat att skapa regler. Men från en dag till en annan så ger det upp.
Har inget att göra med om det är nexa eller zwave
 
Tråkigt att det strular för vissa..
Själv är jag nöjd, startat om boxen en gång sedan jag fick zipan i januari.
Mina oregon sensorer fick jag läsa in igen efter sista uppdateringen, de har gjort några ändringar i protokollet som tydligen ställer till det.
Kollar man på fibaro så är det inte felfritt där, många som lägger ner många timmar på lua/scripts för att väcka döda noder och få det att fungera som man vill.
 
  • Gilla
markis
  • Laddar…
power650 skrev:
Tråkigt att det strular för vissa..
Själv är jag nöjd, startat om boxen en gång sedan jag fick zipan i januari.
Mina oregon sensorer fick jag läsa in igen efter sista uppdateringen, de har gjort några ändringar i protokollet som tydligen ställer till det.
Kollar man på fibaro så är det inte felfritt där, många som lägger ner många timmar på lua/scripts för att väcka döda noder och få det att fungera som man vill.
Så sant. Alla har väl sina brister. Men det mest elementära kan man ju tycka ska fungera. Såsom att skapa regler.
Nu raderade jag alla regler och vips så funkade det.
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Så sant. Alla har väl sina brister. Men det mest elementära kan man ju tycka ska fungera. Såsom att skapa regler.
Nu raderade jag alla regler och vips så funkade det.
Radera du alla?
Fungerade det inte att "pausa" alla för att sedan aktivera en efter en för att hitta den felande regeln?
Skriv gärna om du hittar vad som felar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.