Nej vi har inte kollat faktiskt.. Har bara sett vid närmare inspektion att det flyger ut en och en annan geting därifrån. Ibland ser man ingenting. Det ligger rätt högt upp så man måste stå på stege och vi.. är fegisar.
 
Drog just ingång värmen.

Höstmyset är här. :)
 
Igår mätte jag upp måtten på en duschnisch i badrummet inför beställning av glasvägg. Badrummet blev klart i övrigt för sju år sedan, på tiden att byta ut det mögliga duschdraperiet ;-)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Fick nya garageporten installerad igår så nu börjar garaget bli lite mera färgkoordinerat igen. Nu går utsidan i grått och vitt från att ha varit brunt med vita knutar. Porten är alltså vit istället för brun, snyggare, tätare och med motordriven öppning. Nu återstår bara lite målning av foder.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Bakar bullar till grabbarna som är här och isolerar våran utbyggnad 😆😆😆
 
Färdigställer fasad ...hade behövt några dagar till brittsommar
 
Hemmakatten
mycke_nu skrev:
Drog just ingång värmen.

Höstmyset är här. :)
Höstmys och höstmys, hmm, hade gärna sett fler soliga dagar. Men höstens första brasa i öppna spisen är inte så dumt, sprider ljus och mys med sitt sprakande och en härlig doft. Värmen behöver fortfarande inte sättas på.
 
Behövdes inte här heller visade det sig, när solen tittade fram vid 10-tiden. :)

Jag var lite snabb på knappen där.
 
Monterat smygar på 12 fönster.
Herregud vad det dammar när man fräser MDF inomhus!
Upptäckt att jag är dum i huvudet och att dom jäkla pvc fönstrena har gångjärn som hamnar för nära smygen så man inte kommer åt att måla.
För säkerhets skull är smygarna limmade så det är inget kul att ta bort dom heller...
 
  • Gilla
Fanjunkarn
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
...dom jäkla pvc fönstrena har gångjärn som hamnar för nära smygen så man inte kommer åt att måla.
För säkerhets skull är smygarna limmade så det är inget kul att ta bort dom heller...
Osis!
När de byggde mitt hus fräste de och målade smygbrädorna före de monterades (med sättlim).
Duktiga förutseende snickare från Polen :)

Går det inte att skydda gångjärnen med en tejpbit när du målar?
 
Mikael_L
hantverkare1 skrev:
Upptäckt att jag är dum i huvudet och att dom jäkla pvc fönstrena har gångjärn som hamnar för nära smygen så man inte kommer åt att måla.
Men du, jag har ännu mer otur när jag tänker...

I garaget har jag monterat mina tyska Meeth-fönster så tight i regelstommen så jag inte ens får plats med en smyg, upptäckte jag förrförra veckan. morr ... :mad:
:x :confused:
 
KnockOnWood skrev:
Osis!
När de byggde mitt hus fräste de och målade smygbrädorna före de monterades (med sättlim).
Duktiga förutseende snickare från Polen :)

Går det inte att skydda gångjärnen med en tejpbit när du målar?
Tanken från början var att måla dom innan men när jag stått i 3 timmar och klyvt, fräst och sågat mdf:en var jag så in i h-e uttråkad och bara tanken på att ställa mig och måla gjorde mig illamående.

Det går säkert att skydda dom med tejp men sånt pilljobb klarar inte mitt tålamod.
Inte idag iaf :)
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Men du, jag har ännu mer otur när jag tänker...

I garaget har jag monterat mina tyska Meeth-fönster så tight i regelstommen så jag inte ens får plats med en smyg, upptäckte jag förrförra veckan. morr ... :mad:
:x :confused:
Smart!
Funkar inte ens med masonit? Lite bökigt att spika foder om du ska ha det men men
 
Mikael_L skrev:
Men du, jag har ännu mer otur när jag tänker...

I garaget har jag monterat mina tyska Meeth-fönster så tight i regelstommen så jag inte ens får plats med en smyg, upptäckte jag förrförra veckan. morr ... :mad:
:x :confused:
En smyg av plåt kanske så slipper du måla också och passar bra i garage.
 
Mikael_L
Jo, något tunt funkar, men inte den 16mm MDF jag tänkt mig.
Det finns väl en 6 mm MDF? Som borde funka som smyg här. Men sen tänkte jag mig att ha foderlöst, dvs bara släppa ut smygen ca 5 mm och låta den vara ett smalt "foder".
Men jag ska kanske strunta i detta, och sätta invändiga foder på dessa tre fönster istället. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.