Fotografen skrev:
Skördat vindruvor.
Funderar bara på vad jag ska göra med dem, blir mer än jag trodde. Mycket kärnor i dem också, annars skulle jag koka marmelad. Men goda är de.
Det måste jag också göra innan fåglarna har ätit upp alla.
 
sblixten skrev:
Nja, helt ärligt avsåg jag drinkarna.
Min fru vill ha höns, men jag tycker inte det lämpar sig så som vi bor.

Däremot om du har ett par ungtuppar över någon gång och "visar" mig hur jag slaktar dem, så har jag plats för dem.
Att kapa huvet är ingen konst, det kan vem som helst med en skarpslipad yxa göra.
Men sen skall de ju plockas och tas ur också :p

Förra året lämnade vi 11 ungtuppar till ett fjäderfäslakteri.
Nu kanske vi går en slaktkurs och försöker ordna det själva.

Stay tuned... :)
 
Förberett för månskensrabatt. Tanken är vita växter i två nivåer. Hinken illustrerar en fontän. Ska planera under vintern o till våren plantering, belysning, klätterstöd o en vit bänk att vila på i växtligheten. image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bravia och 1 till
  • Laddar…
Vi plockade äpplen inför premiärmustning i helgen.. (min babe vill bestämt prova hehe).. mina äpplen gick åt till första årets äppelpaj :p Mucho gott kan jag tala om..

Har också sparkat på gräsklipparen (surt) som av nån anledning helt plötsligt inte vill starta (Stiga, åkgräsklippare).. funkade klockrent förra gången när vi klippte och så körde vi in den i garaget och nu vägrar den starta igen :x (vi har ny bränsleslang, nytt tändstift, ny bensin, nytt batteri..efter att vi lämnade in den en sväng i början av säsongen)..
 
Dränering skedde i februari. Ingen tjäle i backen så vi hade mkt djupa spår av larvfötterna ....Sju månader senare har vi ett nytt uterum, lagad gräsmatta där jag stödsådde gräs igår. Äntligen.

efter.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
skruffse och 1 till
  • Laddar…
Jäderberg skrev:
Dränering skedde i februari. Ingen tjäle i backen så vi hade mkt djupa spår av larvfötterna ....Sju månader senare har vi ett nytt uterum, lagad gräsmatta där jag stödsådde gräs igår. Äntligen.

[bild]
Köpte ni upp grannhuset till höger och rev det?
 
  • Gilla
Fanjunkarn och 1 till
  • Laddar…
Nej :), grannhuset är kvar, fotat från en lite annan position samt att växtligheten gömmer huset.
 
KANSKE INTE EN DAGS PROJEKT...

2014-09-14 17.00.51.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


...men nu är det dags att plantera lite vårlökar!
Närmare bestämt en 400 stycken olika lökar :rolleyes:

Beställer härmed lite fint väder kommande veckor!
 
  • Gilla
Farfalle och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag städat.. Blåste storm här inatt så både växter och cellplast och båtar låg inte där dom var igår.... :)
 
Eldat lite buskar och sly. Nu är nästan alla högar borta så vi kan börja med nästa omgång.
 
Monterat ner studsmattan och burit in den i garaget.
 
-RB- skrev:
Monterat ner studsmattan och burit in den i garaget.
Tack för tipset. Ska bara göra i ordning i garaget först.......
 
magda136 skrev:
Tack för tipset. Ska bara göra i ordning i garaget först.......
Kan man öppna dörren utan att sakerna ramlar ut? isf är det gjort på ett kick..om du inte kan öppna dörren (inte en helt ovanlig situation..).. kan det möjligen ta lite mer tid... :p
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Rivit den gamla altanen, sågat ner häcken runt den och sågat lite på grannens träd. Snart blir de altan av hela :)
ImageUploadedByByggahus.se1411743856.563571.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Väntar på paket från Odla, kunde inte motstå en helt fascinerande ros. Lite lavendel till fötterna och lite rosgödsel till de gamla rosorna, så blev det ett "överaskningskrokuspaket" också.

image_5801.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.