Spektakulärt!:D
Jag avstår dock också från att visa denna för sambo och barn av ovan nämnda skäl;)
Är det formplyfa du använt som golv på "däck"?
Och isf, blir det inte ganska halt vid blötväder?
 
Detta kan vara det häftigaste bygget på byggahus ever!!!!!!!!!!!!!
Vad fan det är väl ingen match att bygga ett hus där har man ju färdiga ritningar att tillgå. Här krävs det smarthet vilja tålamod och allt för det bästa som finns här i livet. Barnen!!!! Gillar denna 100 gånger om :|(y)(y)(y)(y)
 
  • Gilla
Harald Boye och 3 till
  • Laddar…
O
Anna-Viktoria skrev:
Skulle nog tro att den kräver bygglov, det gör en husvagn som står uppställd permanent.
Förvisso tror jag att du har rätt.... Men nu ska vi inte gryta ner i såna detaljer utan låta oss hänföras!
och framförallt .... inte visa det för barnen.....
Det är en båt... den får segla runt på tomten :p
 
  • Gilla
flygrc och 2 till
  • Laddar…
Fast det bör väl rimligtvis räknas som lekredskap vilket inte kräver bygglov?
 
Det lär variera från kommun till kommun. I min kör de med att det är lekutrustning så länge inte en vuxen kan stå raklång i objektet.
 
Jag vill minnas att det nånstans på vägen mellan Järna och Flen finns ett hus som har en större båt står på tomten som stuga (nu pratar vi inte liten fritidsbåt utan det är en stor stålbåt).

(Anledningen till att jag vet det är att jag brukade åka till Flen rätt ofta i tjänsten för en massa år sen. Jag minns att jag såg båten, men minns inte var.)
 
Lostmoose skrev:
Spektakulärt!:D
Jag avstår dock också från att visa denna för sambo och barn av ovan nämnda skäl;)
Är det formplyfa du använt som golv på "däck"?
Och isf, blir det inte ganska halt vid blötväder?
Japp, upptäckte detta idag. Tyvärr. Måste söka lösningen på denna problem, har en ide i och för sig, att stryka på lim och strö sand på detta sen, lite som skateboard bräda ungefär.
Har någon annan ide så är det bara att hojta till.
 
Kromo skrev:
Detta kan vara det häftigaste bygget på byggahus ever!!!!!!!!!!!!!
Vad fan det är väl ingen match att bygga ett hus där har man ju färdiga ritningar att tillgå. Här krävs det smarthet vilja tålamod och allt för det bästa som finns här i livet. Barnen!!!! Gillar denna 100 gånger om :|(y)(y)(y)(y)
Så himla kul att ni gillar den. :) Här behövdes verkligen allt detta som du skrev,och det är värt det hundra gånger om. Det här är snickarglädje på hög nivå, vill jag lova. :)
 
pjodden skrev:
Wow vilken bjässe!

Den ska jag inte visa för mina barn, det skulle bara väcka alltför stort habegär...

Tänkte på ditt projekt när jag läste om städer som försöker skydda sig mot kommande översvämningar...
Lite som han med båten och djuren ;)

Bygg på och fortsätt uppdatera! (y)
(y)
Jag såklart bygger vidare, ingen stop före den blir klar, om den blir klar nån gång, så att säga. :)
Jag tänkte också på det, alla översvämningar som drabbar södra Sverige, kanske kommer hit upp till Norrland också och då kan behövas förberedelse. Noaks Ark :)
 
Sasa Grubor skrev:
Japp, upptäckte detta idag. Tyvärr. Måste söka lösningen på denna problem, har en ide i och för sig, att stryka på lim och strö sand på detta sen, lite som skateboard bräda ungefär.
Har någon annan ide så är det bara att hojta till.
Sand i målarfärg funkar bra.
 
Tack, tack Där ser man, då är det bara att fundera vad man ska ha för färg. Vilken skulle passa tror ni?
 
Det finns väldigt bra grepptejp. Jag tror nog att det blir bättre än att måla på formplyfa.
 
  • Gilla
llehs
  • Laddar…
Sasa Grubor skrev:
Tack, tack Där ser man, då är det bara att fundera vad man ska ha för färg. Vilken skulle passa tror ni?
Givetvis ska du måla ett skeppsgolv :wow:
 
Korvgubbe
Att måla på formplyfa är inte helt lätt, jag hade gjort som Real7 föreslår och satt halkskyddstejp istället.
 
Jaha, låg och surfade igår när jag skulle lägga barnen. 5-åriga sonen såg en bild på "skeppet" på höger sida. Han ville ha en likadan, jag sa "nej den är stor som ett hus". Sonen började gråta, skrek att jag inte fick ligga bredvid honom och sprang till sitt rum, smällde igen dörren och la sig i sin egen säng. Vilken reaktion, det är inte ofta han blir så arg faktiskt!
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.