Satt in en lampa med rörelsevakt i källaren.
 
ullberg
McGyver-lagat gräsklipparen:
ImageUploadedByTapatalk1410079588.135708.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna 70-talsarbetshäst är givetvis sedan länge avskriven men det börjar liksom bli lite sport i att hålla den vid liv...
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Diskmaskinshaveri, köksgolvet har blivit lite mindre jämt i skarvarna 😠 orsak, mössen som undkommer våra fällor var bitit på utslangen... hur fan lagar man en sån, krympslang....??
 
Mikael_L
Varit och hämtat belysning till verkstaden, ska bli skönt med bra belysning. 8st 2x36w med reflektor :) ImageUploadedByTapatalk1410088849.974493.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Kört ett stort lass till tippen :)

Känns alltid bra att "vinterstäda" lite :)
 
Skaffat mig en egen rundpadda, jobbat vidare med diverse markarbeten.......
 
Hämtade hem motorssågen efter service. Den startade EN gång. :(

Fick sedan igång sågen idag efter tre dagars ihärdiga försök. (y)
Ställde in förgasaren, lågvarv, högvarv, tomgång. Sågen gick hur bra som helst. (y)
Stängde ner, lät svalna och startade igen. Den gick i 10 sekunder. Nu vägrar den starta igen. :thumbdown:

Måste vara nåt skit i förgasaren. Allt annat är bytt och kollat. :mad:
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Plockat ner byggnadsställningen. Nu är alla vindskivor bytta, sista fasaden målad och fönsterfodren uppfräschade.
 
D09 skrev:
Kört ett stort lass till tippen :)

Känns alltid bra att "vinterstäda" lite :)
Får du plats med mer ved nu? ;)
 
ullberg
mycke_nu skrev:
Hämtade hem motorssågen efter service. Den startade EN gång. :(

Fick sedan igång sågen idag efter tre dagars ihärdiga försök. (y)
Ställde in förgasaren, lågvarv, högvarv, tomgång. Sågen gick hur bra som helst. (y)
Stängde ner, lät svalna och startade igen. Den gick i 10 sekunder. Nu vägrar den starta igen. :thumbdown:

Måste vara nåt skit i förgasaren. Allt annat är bytt och kollat. :mad:
Du kan alltid diskutera denna typ av problem med D09 som har gedigen erfarenhet, ni kanske kan bilda någon stödgrupp...

/U
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Tråkigt med felmonterade fönsterbleck :(
Det tar ju tyvärr oftast några år innan man märker det...
Inget som är felmonterat där. Allt är precis som det skall förutom att fönstret är ruttet vilket är vanligt på fönster från 80-talet.
 
Isolerat garagetaket. Får se om jag orkar ut en vända till för att sätta plast och gles.
 
ullberg
ullberg skrev:
Du kan alltid diskutera denna typ av problem med D09 som har gedigen erfarenhet, ni kanske kan bilda någon stödgrupp...

/U
Jag kände plötsligt att ett sådant uttalande skulle straffa sig, så jag var tvungen att gå ut och teststarta mina sågar. En var lite trögstartad (har stått längst, vet inte om jag använt den i år) men jag fick i alla fall fart på alla tre.

I övrigt satt jag i soffan och läste när jag plötsligt tyckte tvättmaskinen porlade på ett sätt jag inte hört förut. När jag kommer in så ser jag att det rinner över kanten på spilltratten (men ner i golvbrunnen så det var ju ingen fara). Nu har jag därför har tagit reda på hur ett rakt vattenlås ser ut på insidan...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har fått "färdigt" min nya u-trappa i dag. Sjukt skönt att slippa den provisoriska stegen som vi har klättrat på i snart två år. Nu ska den kläs i pärlspont och plansteg i oljad ek.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.