Plockat bort en välspikad dörrkarm i källaren samt sågat bort lite puts runtom. Behöver fler karmhylsor innan montering av nya karmen. Ska bli spännande att höra vilken skillnad det blir med ljudklassad dörr till verkstan.
 
phl skrev:
Ska bli spännande att höra vilken skillnad det blir med ljudklassad dörr till verkstan.
Är resten av familjen så högljudd? ;)
 
  • Gilla
swejocke och 3 till
  • Laddar…
D09
Korvgubbe skrev:
Latmask...
Men det får jag lida för nu 😁😁
 
-RB- skrev:
Är resten av familjen så högljudd? ;)
Ja tyvärr, ska bli gött att kunna stänga om sig i gubbgrytet ;-)
 
phl skrev:
Plockat bort en välspikad dörrkarm i källaren samt sågat bort lite puts runtom. Behöver fler karmhylsor innan montering av nya karmen. Ska bli spännande att höra vilken skillnad det blir med ljudklassad dörr till verkstan.
Är det motsvarande till vad amerikanarna brukar kalla "the man cave" :p
 
Inte vet jag, kan föreställa mig det ;-)
 
Krilleman
Jag har varit och tokhandlat TM/TT hos ELON för 12990:- och installerat dessa också. Även designen var viktig för kvinnan, inte bara funktionaliteten alltså, och som vanligt har jag svårt att medge det men dom är allt lite snygga...

http://www.elon.se/vitvaror/tvatt-t...orktumlar-paket/bosch-wak28298sn-/-wtw86298sn
tvatt---torkpaket-bosch-wak28298sn--wtw86298sn.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Woman Cave.. :p

[länk]
Jisses va rosa o puttinuttigt! Kan omöjligen vara den vardagliga kvinnans "mysrum/drömrum/pysselrum".. ?!?!?

Jag gillarr rosa och jag gillar vissa puttenuttiga saker men det där va inget drömscenario........ :x skulle vara mer svart och stål/trä i min cave.. :wow:
 
Smygtitt på helgens projekt.. 1410027391360.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
D09
Monterat ihop vedvagn nr2

Gick en aning snabbare att plocka ihop än nr1
 
Tvättat, skrapat och grundmålat uterummet. Fick bytt ut en dålig knutbräda också på uterummet.
 
Införskaffat karmhylsor samt bitit i det sura och köpt dyrt snabbhärdande handspackel för att bygga upp en "gjutning" under tröskeln till nya dörren i källaren. Den tidigare nergjutna brädan satt lite på trekvart och silverfiskarna frodades i möget under. Väck med gamla brädan, dammsug, prima och spackla upp. Vänta tre timmar och vips har man en fin avvägd yta för tröskeln. Ångrar att jag inte gjort så på fler källartrösklar =/

Dörrkarmen monterad och förberett för nedkapning av dörrbladet. Skippade att göra det momentet idag då det är sent och jag garanterat schabblar. I stället lite terapiarbete med att öva på att packa kulor i kulskruvar. Börjar bli rätt flink vid det här laget :)
 
Sågat till en varvel av 20 cm glespanel = 5 minuter
Letat efter slipband till bandslipen = 60 minuter (utan resultat)

Typisk sydhalländsk lördag med andra ord :p
 
  • Gilla
Fanjunkarn
  • Laddar…
Isolerade rören i kopplingsbrunnen för ytjordvärmen.

Inga ormar kvar där nere vad jag kunde se. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.