BolleGTR skrev:
Här en bild på hur det ser ut efter en klipptid på morgonen. Inget risk att det fastnar på tallriken längre iaf.
Får se hur mycket som samlas under klipparen efter en vecka.

[bild]

En till bild på hur den nya tallriken ser ut.

[bild]

Angående missljudet, jag åkte in till min ÅF och visade dem hur den lät. Jag fick ett nytt kit monterat, de smörjde även upp den justerbara delen för klipphöjden med silikonbaserad smörjmedel och efter lite test så lät klipparen normalt igen.
Jag fick självklart ett måndagsexemplar.

Så ni som köper detta kit, se till att testa den i alla klipphöjder samt att knivbladet får snurra åt båda vänster och höger, för min lät mer när knivbladet roterade åt ena hållet.
Vad jag fick höra av min ÅF så ska den gamla tallriken sitta kvar, då slipper man nog att få gräs överallt under maskinen.
 
Den gammla tallriken ska sitta kvar. Jag har klippt i väldigt blött gräs och inte rengjort den sen i måndags, idag är det torsdag.
 
  • 1409240759062.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Johan267 skrev:
Den gammla tallriken ska sitta kvar. Jag har klippt i väldigt blött gräs och inte rengjort den sen i måndags, idag är det torsdag.

Ser ju strålande ut, vilken skillnad! :)

Min ska in nu i morgon för uppdatering, knivbyte samt snigeltätning...
 
Såg nu i manualen att den gamla tallriken ska sitta kvar, min ÅF hade missat det.


20140828_170117.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BolleGTR skrev:
Såg nu i manualen att den gamla tallriken ska sitta kvar, min ÅF hade missat det.

:D Letar febrilt efter ett gammalt maskerat säljar-inlägg som sa att dessa maskiner minsann inte säljs på okunniga stormarknader, utan bara av proffsiga och utbildade återförsäljare. :wow:
... Näe, jag gillar inte det säljar beteendet alls ...
 
gronskog skrev:
Några frågor jag inte hittar svar på Stihls hemsida:
Gällande kontrollpanelen som man kan ta loss från klipparen, kan man styra klipparen med den?
Finns det någon GPS?
Finns det någon ledkabel vid smala passager som man använder för att leda klipparen till en annan del av gräsmattan t.ex?
Finns det någon modul för ett eventuellt SIM kort i framtiden?

Så vad tycker ni ska jag slå till på en Viking eller kan ni rekommendera något annat.

Tack på förhand.
/Petter
Du kan köra den manuellt och klippa själv, du kan även köra den utanför begränsningskabeln.

Beror lite på hur smal passagen är och hur den ser ut men man kan sätta begränsningskablarna jämte varandra (18 cm mellanrum) och ställa in en ingång i menyn. Det finns ingen ledkabel.
 
Hur har det gått BolleGTR med ljud å klegg?

Fick äntligen tillbaka min efter ett garanti ärende, stod "Internal error" och den snurrade runt på gräsmattan som värsta balettdansösen. Skall bli spännande å se hur det funkar med den nya kåpan och kniven.

Dock hade dom missat att uppdatera mjukvaran i den. Någon som vet vad som hänt mellan version 1.25 och uppåt?
 
Missljudet försvann efter att jag fick ett nytt ARS 028 kit.

Inget mer klegg heller, den extra tallriken fungerar som den ska.
 
  • Gilla
Nisse-64 och 1 till
  • Laddar…
Berra2323 skrev:
Hur har det gått BolleGTR med ljud å klegg?

Fick äntligen tillbaka min efter ett garanti ärende, stod "Internal error" och den snurrade runt på gräsmattan som värsta balettdansösen. Skall bli spännande å se hur det funkar med den nya kåpan och kniven.

Dock hade dom missat att uppdatera mjukvaran i den. Någon som vet vad som hänt mellan version 1.25 och uppåt?
För att använda tallriken MÅSTE du ha program 1.29 (eller senare när det kommer), annars kommer klippmotorn bli överbelastad. Kontakta din ÅF, för den grejen får man inte missa.
 
  • Gilla
Tocni
  • Laddar…
Är du säker nonkan för det förbereddes väll redan i 1.25 om man tittar i tidigare inlägg.
 
Berra2323 skrev:
Är du säker nonkan för det förbereddes väll redan i 1.25 om man tittar i tidigare inlägg.
Det står i servicemeddelandet från Viking, så hyfsat säker, ja.
 
Kan du publicera det meddelandet här?
När jag pratar med men service verkstad så säger dom 1.25 å som vanligt när jag skickat någon fråga via stilhs kontaktformulär på webben så får man ingen response, varken att dom tagit emot det eller något svar.
 
Nej, dels är det för internt bruk och dels så har Stihl/Viking upphovsrätten.

Men det står inte mycket mer viktigt än 1.29 så det spelar ingen roll. Däremot kan man kanske ta den diskussionen med åf :)

Har du använt kontaktformuläret på hemsidan? http://www.stihl.se/skriv-e-post.aspx

De brukar svara, men det kan ta rätt lång tid om det är tekniska frågor. Stihls servicetekniker har normalt fullt upp med att supporta återförsäljarna, för slutanvändare ska normalt teknisk support gå genom åf men det blir lite konstigt när åf inte gör som de ska. Kolla med annan åf i närheten kanske? Finns några hundra...

Jämför med att äga/köpa Volvo, man kontaktar normalt inte Volvo PV, utan vänder sig dit man köpt bilen.
 
Okay det köper jag till fullo om du inte äger rätten till att dela informationen.

Jag tycker dock att det är dåligt av stilh att informationen inte är publik och kan inte förstå vad dom tror att dom förlorar på att den är det. Ser bara fördelar ifrån mitt kund perpektiv...

Min Åf hörde av sig efter ett par dagar och skrev att det inte var någon fara för maskinen att köra på 1.25 med det ny tillbehöret. Dock så var det någon ändring på hur kniven skall stoppa om man trycker på stopp knappen.

Jupp är den sidan jag använt dels i våras (Typ 6månader sedan) med en allmän fråga som var riktad till stihl själva och dels nu "nyss" och har inte fått svar på något eller om det kommit fram överhuvudtaget. Köper visst att de har sina kanaler och processer som de styr hur kunderna skall gå tillväga. Men om de nu har en sådan sida så ger det mig ett oseriöst intryck på företaget stihl om den inte efterlevs. Bättre dom tar bort den å hänvisar till ÅF men dom har väll den där för att ge sken om att de bryr sig om kunderna å inte lämpar över allt på sina ÅF.
 
Hej.
Snart är det dax att plocka in maskinen för vinterförvaring hemma.
Är det någon som vet hur man gör det?
Jag tänker mest på batteriet måste den underhålls laddas? nån gång? hur gör man?

Tack,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.