Varför räcker det inte? Frågan var "Hur stor TV skall man köpa?"
Har massor av bekanta som när de gick från tjock-TV typ 28"-32" till 40"-42" platt-TV tyckte, Oj vad stort, i typ en dag sen ångrade de sig för att de snålat och inte tog 50".
Och nu får de en 60" Full-HD för 11 000 kr. Bara köpa om man råd och plats. Sen kan man gå upp i pris för bättre kvalitet om man har råd.

Det är klart är det en frukost-TV man är ute efter så får man kanske kompromissa, men i stort sett gäller samma sak där.
Många köper 19"-20 och sitter och sträcker på halsen och kisar, då de hade fått plats med en 26"-32" på samma ställe.
Sen kanske det inte är estetiskt att ha så stort, men det var ju inte frågan.

Har tyvärr själv inga HD-kanaler, för mycket tallar för parabol och Comhemnätet är för gammalt. HD bara med PS3 & Xtreamer.
Sitter 3-5 m från en 106" duk och full-HD projje för allt tittande i vardagsrummet och hade gärna haft en 130" (max för väggen).

Många HDMI kontakter är en en mycket sämre variant än en hyfsad receiver, finns bara ett argument för det och det är om man har PiP
 
...helt enkelt för att den dyraste TVn man har råd med inte alltid är ett smart köp.
 
Mycket rolig läsning en del riktigt bra grejer och en hel del myter...

Köp så stor du får för frun är mitt tips ;)
man vänjer sig snabbt med stor bild....
dukpåplats2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Precis, jag har 104" idag och skulle gärna gå upp till din storlek :D Dock är det svårt när man inte har dedikerat biorum :D
 
Cool, men för mig extremt slöseri med utrymme :p

Jag har ett rum som jag skulle kunna göra något liknande i, men det kommer bli något helt annat. Olika intressen helt enkelt ;)
 
Du kan få in en stor duk i vardagsrum utan att det tar mycket plats, jag har så i mitt vardagsrum tex. En duk so jag drar ner över ett fönster
 
Här är det så att man måste ha en större än grannen, han leder just nu.

Protte
 
prototypen skrev:
Här är det så att man måste ha en större än grannen, han leder just nu.

Protte
Har inga grannar så jag har den gulaste ledartröjan här med mina 50"

Men för att bli lite seriös en sekund... Svaret är enkelt, oavsett vad andra har för åsikter; Precis en så stor som man själv vill ha!
 
  • Gilla
biobygget_se
  • Laddar…
Man väljer sig snabbt med stor bild... Det kan ju vara bra att tänka på.

Sen beror det ju på hur intersserad man är, vad man tittar på mm.
Ett tips kan ju vara att klippa ut en tex kartongbit i de tum man har tänkt sig sen upp på plats
så kan man ju få en hum om man är rätt ute.
Mvh
 
Det går inte att köpa för stor....man vänjer sig sjukt snabbt.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Köp en mindre och sätt dig närmare..
 
raveper skrev:
Köp en mindre och sätt dig närmare..
Vad menar du? ´Det var väl inte det TS frågade om? Eller var det ett dåligt försök att vara rolig?
 
När jag ligger i sängen och tittar netflix eller viaplay på min ipad air så motsvarar paddans skärm på halv armlängds avstånd exakt den gamla 42" som sitter på väggen 3m bort. Men, jag önskar ändå det satt en 60" på väggen.
 
Sitter ca 3-4 meter från min 50 Plasma TV och det fungerar hur bra som helst och är nöjd.
För vi alla är olika vad vi tycker.
Kör jag TV i mörker så blir det riktigt skönt att titta på men ska erkänna en projektor skulle jag vilja ha men en TV är måste om man vill titta lite strötittade så man inte slösar på lamptiden.

Dock väntar jag lite och hoppas att LED projektorer får en genomslagskraft för då blir inte så varm och inte behöver en stor fläkt för det är det jag har mest varit orolig över att få höra en virrade fläkt i tysta partierna.
 
3-4m skall man minst ha 55" i mitt tycke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.