En trapp till fest-skullen

Sen byggdes räckena på plats.
Trappen byggs för att vara "portabel" med en större traktor, orkade precis hantera ett vagnstycke så hels trappen väger nog en hel del.

I skullen förvarar vi hö på vintern o festar på sommaren.
 
  • 1407181104684.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1407181119813.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1407181132146.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Skooda och 4 till
  • Laddar…
Fick lackat mina trösklar, gått ett par vändor till tippen samt färghandlarn hemma på gatan.

Sedan klarnade upp så det blev till att blocka ut armeringsjärnen ovanför ett fönster på gaveln. Muraren som teglat vårt hus måste varit berusad, blind och haft problem med yrsel eller nåt... Sablar vad dåligt murat det är, knappt bruk någonstans, fogbredder som varierar mellan 10-25mm osv. Tur (eller kanske därför?) att det är cementslammat och vitmålat...

Riktigt skönt väder ikväll, lyckades övertyga mig själv att springa en vända oxo.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Y
Skyfflat tegelstenar och tegelpannor ifrån den rivna eldstaden i stugan.
Det blev några vändor med traktorn och nu är det nästan rent och redo för snickeri. :)
 
Tagit emot och baxat ner en alldeles för stor kompressor till garaget.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
j.f.s
Tvättat aska från alla fönster, inglasade altanen, ytterdörrar, två bilar och studsmatta. Det vita på huset är inte vitt längre :(

Släpvagn och diverse kvar att tvätta imorgon.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
I går var sista dagen på semestern, slet som ett djur för att få nya friggen användningsbar (inte klar, märkväl, självklart återstår de där 10 procenten!)

Gick i mål precis innan sista orken försvann, hällde upp det celebrerande glaset rosé-vin, går runt och känner på och beundrar mitt verk. DÅ inser jag att två av hyllstolparna i blivande inredningen sitter i vägen för varsin dörr så dessa inte går att stänga helt :(!

Fanskapen skulle ha behövt sitta 5 centimeter längre in, jag tänkte inte att dörrarna stängs i linje med ytterkant, inte framför, och definitivt inte på tjockleken på strävorna i dörren.

Så det var ju bara att hälla upp ett glas till för att trösta sig och döva förtreten...

I kväll har jag således börjat korrigera det hela. Har trots allt gått hyfsat smidigt och det trixigaste (få loss det redan monterade utan att demolera det så att jag måste fixa nytt) är avklarat.

Avhjälpte en aning "tillbaka från semester"-bluesen...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D09 skrev:
Tvättat entretaket.. Och några fönster

Skönt o slippa den gröna nyansen :)

Var lite lockande att rikta in vattenstrålen in genom fönstret och skoja med ungarna...

Men jag insåg att jag kommer att få torka upp det... och jag kommer ha lärt ungarna hur man gör :/
Bra tänkt där! Som de inte lär sig nog med dumheter ändå :).
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Tvättat altan, nymålat altanräcke, grillar, utemöbler (känns jättebra att nya soffan stod kvar ute på vädring), studsmatta, parasoll och en bil efter askregnet..

Just det ja, himlen blev svart och öppnade sig när jag och barnen plus kompis med barn var ute med båten...den tas upp för sanering imorgon..
Många båtar som låg förtöjda utan kapell idag, skulle ju bli årets varmaste dag här.. Usch.

Borlänge låg precis i vindriktningen från Salabranden, biltvättarna i stan slår nog jackpott de kommande dygnet. :rolleyes:
 
j.f.s skrev:
Tvättat aska från alla fönster, inglasade altanen, ytterdörrar, två bilar och studsmatta. Det vita på huset är inte vitt längre :(

Släpvagn och diverse kvar att tvätta imorgon.
Fyfasen. Har hört att röklukten har känts på 15 mils avstånd.
 
j.f.s
Ja, vi har ca 10 mil till branden och idag stank det. Mina besvär är dock inget mot de som evakuerats från sina hem.
 
D09
j.f.s skrev:
Ja, vi har ca 10 mil till branden och idag stank det. Mina besvär är dock inget mot de som evakuerats från sina hem.
Hemskt att behöva lämna hem och allt

Känns overkligt när man läser om det på nyheterna..

Edit

Var och en kanske ska ta sig en funderare på om man kan hjälpa/ stötta de utsatta på något sätt.

Måste ju vara mängder av människor, djur m.m som måste förflyttas och ha någonstans att ta vägen.
 
Redigerat:
Lastat in ytterligare 6 ton byggmtrl i förråden.
 
D09 skrev:
Hemskt att behöva lämna hem och allt

Känns overkligt när man läser om det på nyheterna..

Edit

Var och en kanske ska ta sig en funderare på om man kan hjälpa/ stötta de utsatta på något sätt.

Måste ju vara mängder av människor, djur m.m som måste förflyttas och ha någonstans att ta vägen.
Såg på fejjan att det söktes efter en ladugård, med plats för 120 mjölkkor..
Så har du lite plats över så.. ;)
 
Väldigt vilket kasst väder ni har på fastlandet.

33 grader och sol i Visby igår.

Orkade inte ens äta glass.

:cool:
 
D09
FredrikR skrev:
Såg på fejjan att det söktes efter en ladugård, med plats för 120 mjölkkor..
Så har du lite plats över så.. ;)
Många bäckar små ;)

En del som ställt större anläggningar till förfogande 👍

En länk mellan folk och sambandcentralen

ImageUploadedByByggahus.se1407225248.806670.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.