jeppeknaster skrev:
Lite sent för dig nu men nu har de en särskild olja för att få det obehandlade utseendet.

[länk]
Ser fin ut! Hade säkert varit ett alternativ om vi vetat om den/om den funnits :)
 
Drygt 3 månader sedan golvet lades och det är fortfarande väldigt fint. Ingen gulnande tendens. Skall inom kort lägga likadant i vardagsrum. Dock har WelinCo förbättrat produkten och just nu finns den inte i lager i väntan på att nya produkten skeppas. Ska bli intressant vilka förbättringar den kommer med.
 
Tycker de borde komma i olika längder så att man kan lägga fler mönster, holländskt tex
 
Jaha då var det dags för vardagsrummet. Många turer fram och tillbaka innan jag kunnat börja.

Produkten har ändrats. En liten förändring som ska göra det lättare att göra frisen gjorde att lagret av den gamla modellen som jag la i köket tog slut. Ett vakuum i semestertider mellan produktversioner. Förut när jag köpte golvet av colorama betalade jag 495 men nya versionen kostade över 700. Såg således mycket tungt ut ett tag men den tidigare så överprisade bjoorn kom fram och nu sålde den nya versionen för 499. 45 kvm köpta och levererade. Bring tappade bort paketet (!?!) så det kom fram 3 dagar sent. Mycket fin kundservice från bring dock så ingen stor skugga över dom.

Nu är jag iaf igång. Bilder och mer info kommer.
 
Vad är skillnaden om man får fråga?
 
På den nya är det en liten fjäder på ena kortsidan som gör att man kan klicka i den i ramens långsida när man lägger frisen. Så man slipper limma. Dock försvårar det läggning av fiskbensmönstret. Hammare är nu ett måste men man får in tekniken rätt snabbt.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
sallad och 1 till
  • Laddar…
Har också tänkt lägga in Bjoorns fiskben i vårt kök. Kanonbra beskrivning av hur du gjorde! Undrar bara: Verkar som att du lagt parkettgolvet även under köket? De jag pratat med rekommenderar att sätta in köket innan jag lägger golvet och därefter lägga golvet mot köksinredningen. Ett vanligt parkettgolv ska ju läggas just flytande eller är det någon annan anledning som du lade det så?
 
Hej Martin!

Kommer faktiskt inte riktigt ihåg varför jag la det under... Det är riktigt att det bör ligga flytande, men har för mig jag läste någonstans att det inte lär röra sig så mycket med så tunga möbler, ej heller bågna. Inte haft problem med det hittills iaf...

Men som sagt, minns inte vad jag grundade mitt beslut på...
 
Länge sedan jag uppdaterade om status nu. Hall, vardagsrum och gästrum är klart nu. Vi har ett burspråk med vinklar, där var det riktigt bökigt att lägga frisen, men efter lite pill och lite ekspackel blev det ändå riktigt bra.

När det gäller behandlingen så är jag inte helt nöjd. Precis som nämnts är det väldigt svårt att behandla med vitt pigment utan att det blir flammigt. Dessutom märker jag nu en gulnande ton i köket där jag lade först. Det är inte så man tänker på det men tittar man noga i övergången kök - hall så ser man det. Jag störs inte av det men det ska nämnas här.

Ska se om jag kan komplettera med lite bilder...
 
Ser fram emot det :) Har du märkt något på parketten i köket, ett golv i ett kök utsätts ju för mer vatten osv än andra rum. Lite rädd för att det slår sig eftersom det är mer skarvar som är utsatta än i vanligt plankgolv.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sallad och 5 till
  • Laddar…
Martin Lannsjö skrev:
Ser fram emot det :) Har du märkt något på parketten i köket, ett golv i ett kök utsätts ju för mer vatten osv än andra rum. Lite rädd för att det slår sig eftersom det är mer skarvar som är utsatta än i vanligt plankgolv.
Måste säga att både jag och min fru är mycket imponerade av Osmon. Jag kommer "fylla på" om typ ett år. Vet inte hur det reagerar över lång tid, men än så länge är det inga problem. Minstingen spiller en hel del och det är inte alltid man hinner städa direkt, men inga problem som sagt.

Har du vägarna förbi Sthlm kan du alltid komma och kolla.
 
Har funderat på klickstavarna från Bjoorn och idag såg vi ett par provbitar WKS på Nordsjö Idé och Design. De hade dock nyligen fått meddelande från Welin att leveranserna skulle upphöra. Tänker ringa dem på måndag och höra varför men någon här kanske vet? Bjoorn verkar ju fortfarande sälja det online.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.