Tack Henke! Skall be "clippersupport" skicka en Starlock till mig. Faktum är att jag gått o funderat på vad dessa låsmuttrar kunde heta och var man isåfall kan köpa dem. Behöver liknande till min grill samt ungarnas sparkbil, vars hjul och starlock nu är "säkrat" med smältlim -fö övrigt det bästa sedan skivat bröd imho... ;-) Jag är dock inte så imponerad över hållfastheten i dessa starlocks. De verkar ha tendens att lossna oavsett användningsområde...
 
Inget svar från Rusta supporten trots 4 arbetsdagar och påminnelser... :(

Jag ringde därför Clippersupporten direkt istället och fick snabbt svar och hjälp (telnr tidigare i denna tråd). Verkar som vi hittat en barnsjukdom med denna modell som gått i arv från Sumec GFORCE, med tanke på bif bild jag fick idag av medföjande instruktionen som ju är framtagen för just GFORCE. Som tur är enkelt att åtgärda/reparera och mer av en svaghet i Starlock -eller Craplock kanske är ett mer passande namn för denna produkt,än att felet ligger hos Clipper 1200/GFORCE.


20140718_211511.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu skall jag gå ut och montera.
 
Det brukar snarare vara så att en starlock som är monterad på rätt sätt brukar vara ett helsicke att få loss.. Ivarjefall utan att demolera den helt..
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Det är mera som lossnar.
Nu är ratten till höjdinställningen loss och skruven försvann ner in i maskineriet. Hoppas att den inte göra nån skada medans "Clipper" jobbar! Den funkar ju rätt bra, men nu tappar jag ratten varje gång när jag lyfter och förflyttar den. Tyvärr kommer man inte åt att sätta dit en ny skruv utan att skruva isär hela rasket...jag avvaktar. Skall först ringa kundtjänsten!

uG6Rlr6.jpg

DVDqRoy.jpg

PS.: Förargligt att kineserna fortfarande inte kan dra åt o/e säkra skruvar ordentligt!
 
Jag har köpt en clipper och tycker att den funkar förvånadsvärt bra. Jag funderar över dom extra gängade hålen i klipptallriken, är det meningen att köra med 6 knivar? Eller är det reserv hål?

Edit: hittade att det är reserv hål.
 
Redigerat:
Är det någon som byggt ett "hus" till sin clipper 1200? Dvs nån typ av väderskydd. Skulle vara intressant att se hur andra har gjort. Jag funderar på att bygga ett då min laddstation är ganska utsatt för solljus som avbryter laddningen ibland.
 
Finns färdigt tak o köpa på Jula, samma maskin
 
buspojken skrev:
Finns färdigt tak o köpa på Jula, samma maskin
Jag tänkte att det skulle vara kul att bygga en egen lösning.
 
Någon som vet var man köper batteri och hur mycket de kostar? Kanske kan man trycka dit ett 4ah batteri för att utöka kapaciteten?
 
Den håller inte bara gräsmattan i trim utan den grillar även sniglar ;)

20140914_164319.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Micke0
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.