Hemmakatten skrev:
Mycket fint med en böljande form. Mycket vackrare än om du kört med raka rabatter.
Och kul att följa när man sitter på åkgräsklipparen :)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Vattnat lite i trädgårdslandet. Inte för att det behövs utan bara för att jag kan! Vi (=maken, äras den som äras bör) har installerat en sjövattenpump för bevattning, ca 130-140m lång och med 18 meters stigning. PEM-slangen, 40mm är redan nedgrävd sedan år 2006 när vi började bygga. Hade planer redan då för olika planteringar och köksträdgård. men först nu blev puminstallationen av. Två tappställen var det, trodde jag. Blev mäkta förvånad när det forsade vatten på ett ytterligare ställe. Visade sig att det var tre tappställen. En plugg inköptes och nu har vi två fungerande tappställen. Helt underbart istället för att lägga ut 50+ meter trädgårdsslang. :)

Pump med tillbehör köptes från Robota. Eftersom privatpersoner inte får köpa därifrån köptes det via vår elektriker som inte lägger på en krona på Robotafakturan. En härlig person som installerade all el i huset och numera är att betrakta som vän.
 
Redigerat:
KnockOnWood skrev:
Och kul att följa när man sitter på åkgräsklipparen :)
Samma funktion som när man gör utsmyckningar i biltunnlar för att folk inte ska somna vid ratten? ;)
 
Carl_Elvis skrev:
Samma funktion som när man gör utsmyckningar i biltunnlar för att folk inte ska somna vid ratten? ;)
Något ditåt :)

Enda gången jag varit nära att somna bakom ratten var på E6:an mellan Varberg och Kungsbacka.
Det var med en SAAB 90, mitt i sommaren, innan alla bilar hade AC.
Jäklar vad tråkig den vägen är!
 
Observerat en sorgmantel.
 
Heltidsnjutit av den härliga sommaren.
 
  • Gilla
Goteborg
  • Laddar…
Åh, en trädgårdstråd, den hoppar jag in i!
Bara vattnat lite krukor idag.
Och försökt förklara för grannen (för tredje gången) att jag INTE tänker vattna mina rosor och att de INTE blommar mer av att vattnas.
 
bett skrev:
Heltidsnjutit av den härliga sommaren.
Förutom att vi har varit och badat i en ny insjö (hustrun badar, jag vaktar ölen),
har vi glatt oss åt alla som har slut på semester och börjar jobba imorgon :cool:

Stackars satar!
 
Eftersom gårdagen ägnades åt installation och test av robotgräsklippare, blev dagens aktivitet att justera begränsningskabeln till samma robot. Nu ska den få göra skäl för sig i veckan.
 
Stakat ut måtten för uteplatsen. Det blir 130kvm natursten upphöjt 50cm. Äntligen någonstans att lägga alla schaktmassor från dränering kortända samt sönderbilade betongtrappor. Ser dock inte fram mot att gräva, preppa och vibba marken ...ett höstprojekt månne.
 
KnockOnWood skrev:
Förutom att vi har varit och badat i en ny insjö (hustrun badar, jag vaktar ölen),
har vi glatt oss åt alla som har slut på semester och börjar jobba imorgon :cool:

Stackars satar!
Semester? Vad är det för något?
 
Köpt och installerat en ny pump till bevattning.
 
Johan- skrev:
Semester? Vad är det för något?
Det är något slags andningshål man tar till när man inte kan ta sig ur ekorrhjulet på riktigt :p
 
Skördat tomater och paprikor, vattnat, glott på spindlarna som älskar den uppblåsbara poolen på baksidan. Hittat två getingbon till och haft flygmyrekväll. Jagat rätt på ungefär 10 flugor inne. Hatar insekterna som förstör sommarennjutningen för en, bah! Jag vet att iallafall vissa av dom behövs men det blir ju så träligt att behöva fly med mat in, hetsplocka allt som kan locka på sig insekter, täcka för allt som kan tänkas locka jordgetingar, snabbt stänga dörrar för att inte få in flugor, hitta spindlar i moppvattnet och sila skalbaggar ur poolen.

:thumbdown:

På uppsidan, min rubinröda solros har börjat slå ut! :D Och den bär fem blommor till?! Trodde att det bara skulle bli en?
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Skördat
Jordgubbar, sallad, sockerärtor och potatis

Jagat
Getingar, hästmyror och klippt itu femmördarsniglar

Suttit
Ute på båda sidorna om huset och njutit av det underbara vädret :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.