Drömhus2012 skrev:
Snyggt :), vad blev det för märke denna gång då?
Beställde från nätet, www.dittsolskydd.se med screenduk.
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Kjell_G skrev:
Tankar om Rustas markis? Haft dem länge?
Hade dom i två år. Inget direkt fel på kassetterna, gråa duken blev ljusblå och snörena byttes efter 1 år. Var en billighetslösning i väntan på målning av huset. Rusta är billigt, men bara att inse - håller inget vidare i längden.
 
Satt upp en redskapshållare i garaget...

Kraftsat upp gammal smuts mellan plankorna i ett gammalt trägolv inför slipning och lyckades få dammsugarens överhettningsskyddet att lösa ut två gånger under tiden. Indikator var en ledsen gubbe som jag alltid har undrat varför den var till för. Nu vet jag! :D
 
tapetseringsdebuterat, en dörr med tre speglar, rätt nöjd och det var väldigt roligt, nästan synd att vi har så många målade rum :)
 
Satt upp tre hyllor(reglar) för syltburkar.
 
Vägt in och gjort ett par IKEA Ivarhyllor väggfasta. Byggt på min spånsug.
 
P
blivande husägare skrev:
tapetseringsdebuterat, en dörr med tre speglar, rätt nöjd och det var väldigt roligt, nästan synd att vi har så många målade rum :)
Men målade väggar brukar vara bra underlag för tapet...

Själv har jag hämtat två bänkskivor på Ikea och monterat dem som arbetsbänkar ute i verkstan. 200 kr st kändes billigt och bra för en arbetsbänk, blir de för fula är de bara att byta ut eller klä med något tåligt.

Rev även ut en gammal ful fristående garderob och lite bröstpanel i hallen så att jag kan sätta upp en garderobsvägg med skjutdörrar.
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Inväntar rätta känslan för att tapetsera fem våder. Känslan verkar inte vara i närheten riktigt.... Har väntat länge nu :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Skäms på mig själv, har inte alls tid med nåt alls. Är uppe på Lidingö och kramas med ett nytt fruntimmer istället! 😍
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Det har du alldeles rätt i! :)
 
xdigger skrev:
Skäms på mig själv, har inte alls tid med nåt alls. Är uppe på Lidingö och kramas med ett nytt fruntimmer istället! 😍
Vad är det dom säger? "Pics or it didn't happen!" ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Varit lite duktig idag....

Hämtat lite grus och lastat av:

DSC_0145.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hämtat lite mera 8-16 (2,5 ton ungefär):

DSC_0146.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


...för att kunna blanda lite betong och hälla här:

DSC_0144.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


som grund för en mur.

Dessutom hann vi träffa en uppfödare av ungerska Viszlor, verkar vara fantastiskt trevliga hundar (lånad bild):

Farah__T2_5_veckor_2010_2960.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har inte alla hundar svart nos längre?

Vart är vi på väg :confused:
 
Tvättad fasad på huset. Nu är det bara några ynka kvadratmeter kvar innan förvandlingen kan börja. Ett brunlaserat hus ska bli mörkgrått och vitt istället 😃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.