Nu börjar det bli spännande här igen.. Tyvärr tog åskan min igår.. Men förhoppningsvis bara transformatorn..
 
Är det bara jag som sitter och uppdaterar hela tiden o jakt på instruktioner för att uppdatera i dag? (jag är pappaledig) 😄
 
Haha nej du är inte ensam. Jag är också pappaledig. Igår kväll tillbringade jag en timme ute i trädgården med den minsta i babybjörn och följde efter klipparen och tittade när den klippte :D
 
  • Gilla
Tollarn och 2 till
  • Laddar…
Samma här, perfekt underhållning under pappaledigheten för såväl stora som små :)
 
peternicklas
Det kommer nog snart någonting. Tror de funderar över hur de ska göra med kablen. Hur man ska uppdatera mjukvaran kan ju vara enkel för en del men kanske lite svårare för andra. Den info som kommer Ska ju vara en lösning som är 100% säker för alla användare.
 
  • Gilla
subaru95
  • Laddar…
Fick precis instruktioner till uppdateringen:

Hi Jonas,
here are the steps to update the software:
1. download the latest software from the website and upload it to a blank USB pen drive (small size)
2.Turn the machine upside down and open the battery cover (four screws)
3.Remove the battery and insert the pen-drive, making sure that his contacts coincide with the contacts of the USB jack
4. Insert the battery
5. press and hold the power on/off button for about ten seconds until the sentences will appear on the display.
6. turn it OFF
7. take out the pen driver and replace the battery cover.
Now the software is updated


Dock så missade(?) dom att skicka med adress till där mjukvaran finns
 
  • Gilla
hakus
  • Laddar…
R
Vore ju gött om man kunde ladda ner mjukvaran också
 
peternicklas
Jonas Hedberg skrev:
Fick precis instruktioner till uppdateringen:

Hi Jonas,
here are the steps to update the software:
1. download the latest software from the website and upload it to a blank USB pen drive (small size)
2.Turn the machine upside down and open the battery cover (four screws)
3.Remove the battery and insert the pen-drive, making sure that his contacts coincide with the contacts of the USB jack
4. Insert the battery
5. press and hold the power on/off button for about ten seconds until the sentences will appear on the display.
6. turn it OFF
7. take out the pen driver and replace the battery cover.
Now the software is updated


Dock så missade(?) dom att skicka med adress till där mjukvaran finns
Denna instruktion finns innan i denna tråd. Bifogar den igen med bilder.
Denna är dock gammal och endast för M. Tror jag kommer att få nyare instuktioner enligt mitt tidigare inlägg.
 
  • Gilla
hakus och 3 till
  • Laddar…
Dock så är det ingen speciell kabel i denna instruktion som det är i din. Utan enbart ett litet USB minne.
 
peternicklas
Jag har kontakt med utvecklingsavdelningen i Italien, båda marknadschef och även produktchefen.
Vi kanske skulle sätta ihop en lista med förslag till förbättringar för mjukvaran.
Nu när vi kommer att kunna uppdatera själv så borde det vara lite lättare för dem att göra förändringar som vi önskar.
Jag sammanställer de förslag som ni har och skickar sedan ner den till dem.
1. Larm.
2. Pinkod
3. Ljudet från motorerna när den svänger, detta försvinner vid omstart så det måste vara något i mjukvaran
4. Aut. kantklippning varje x gång när den går ut för klippning.
5. Liten fördröjning på motorernas acceleration eftre hinder/slinga eller att den backar x cm innan den vänder.
6.
 
  • Gilla
hakus och 4 till
  • Laddar…
peternicklas
Jonas Hedberg skrev:
Dock så är det ingen speciell kabel i denna instruktion som det är i din. Utan enbart ett litet USB minne.
Får du info från Tyskland?
 
Bra idé peternicklas.

Jag skulle vilja att den efter säg 2 försök släpper slingan och letar upp den på annat ställe om man sätter ett hinder. Detta för att försöka förkorta hemfart vid lång slinga. Som det är nu så stångar den sig blodig och sedan slår av sig.
 
  • Gilla
hakus och 2 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Jag har kontakt med utvecklingsavdelningen i Italien, båda marknadschef och även produktchefen.
Vi kanske skulle sätta ihop en lista med förslag till förbättringar för mjukvaran.
Nu när vi kommer att kunna uppdatera själv så borde det vara lite lättare för dem att göra förändringar som vi önskar.
Jag sammanställer de förslag som ni har och skickar sedan ner den till dem.
1. Larm.
2. Pinkod
3. Ljudet från motorerna när den svänger, detta försvinner vid omstart så det måste vara något i mjukvaran
4. Aut. kantklippning varje x gång när den går ut för klippning.
5. Liten fördröjning på motorernas acceleration eftre hinder/slinga eller att den backar x cm innan den vänder.
6.
Väldigt intressant om det genom direktkontakt med tillverkaren går att påverka utvecklingen av mjukvaran.:)
Det är ju verkligen en Win-Win situation. Tillverkaren har ju inte någon möjlighet att utföra så många olika tester i "verkligheten" som kunderna ständigt gör. Så det borde vara väldigt intressant information för dem, samtidigt som vi kunder skulle kunna får de förändringar vi vill ha betydligt snabbare.

Bra lista med punkter, men vad menar du med punkt 5?
Menar du att den ska börja backa när den kommer till kanttråden, precis som alla andra ineffektiva klippare?

En egenskap som jag upplever negativt är att den i vissa lägen när den följer kanttråden är lite väl "digital" i regleringen av hjulmotorerna. Lite mjukare hastighetsreglering av hjulen skulle säkert minska slitaget på både maskinen och på gräsmattan.
 
Redigerat:
  • Gilla
Strega
  • Laddar…
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Lite mjukare hastighetsreglering av hjulen skulle säkert minska slitaget på både maskinen och på gräsmattan.
Det som jag menar med punkt 5.
 
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
Önskar möjlighet att välja manuell återgång till laddstation. Att den då står still vid laddbehov. Som det är just nu måste jag bevaka när batteriet börjar ta slut så den inte snurrar runt och mosar mina buskar (inte hunnit rätta till allt ännu).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.