Jonas Hedberg skrev:
Jag lovar att dela med mig av all ny information i ämnet!
Man kan tycka att ett arkiv med mjukvaror vore till hjälp, kanske även med beta och nightlies lite som till telefonerna. Då kunde vi intresserade prova och ge feedback snabbare än om de måste gå via serviceombud som flashar upp Ingrids klippare först och hon bara svarar "den funkar inte"

typ så...
 
  • Gilla
A Haddock
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Man kan tycka att ett arkiv med mjukvaror vore till hjälp, kanske även med beta och nightlies lite som till telefonerna. Då kunde vi intresserade prova och ge feedback snabbare än om de måste gå via serviceombud som flashar upp Ingrids klippare först och hon bara svarar "den funkar inte"

typ så...
Ha haha👍😆😆
 
Jonas Hedberg skrev:
Det är inte genom den svenska supporten utan internationella. Jag citerar: " Hallo Jonas, sorry for the delay. We will send you detailed instructions soon to help you update the software.
Regards"
Bra jobbat av dig! (y)
Tråkigt att den svenska supporten inte vet, Det vore som att Volvo informera de svenska auktoriserade verkstäderna om ny tillkomen info men inte de i utlandet.
I vilket fall som så hoppas jag på att snart kunna uppgradera min.
 
Aha ok. För det har ju varit lite åska senaste tiden. Å idag funkade den igen.
 
peternicklas
Fick denna test mellan Worx Landroid M 2,0 och Gardena R40Li idag.
https://www.youtube.com/watch?v=_nCbpEKFxRU&feature=youtu.be
Om någon vet hur man översätter från tyskt tal till engelska vore jag tacksam.
Detta är den Gardena som blev bästa budgetval i ett test nygligen. Där var inte Landroid med.
 
  • Gilla
Strega och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
Jonas Hedberg skrev:
Det var svaret jag fick på frågan hur jag får senaste mjukvara i Landroid M. Tror om ni vill ��
Kan bekräfta detta. Fick idag info från deras utvecklingsavdelning(chefen). Troligen kommer det under redan under denna vecka att ges möjlighet till att göra denna uppdatering själv. Har även ställt frågan om den speciella kabel som man tydligen behöver.
 
  • Gilla
hakus och 2 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Fick denna test mellan Worx Landroid M 2,0 och Gardena R40Li idag.
[länk]
Om någon vet hur man översätter från tyskt tal till engelska vore jag tacksam.
Detta är den Gardena som blev bästa budgetval i ett test nygligen. Där var inte Landroid med.
Han seier at Works er bettre på alt och even smørgossen er høgre och smakar bettre i Workskantinen. :D
 
  • Gilla
MrMad
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Kan bekräfta detta. Fick idag info från deras utvecklingsavdelning(chefen). Troligen kommer det under redan under denna vecka att ges möjlighet till att göra denna uppdatering själv. Har även ställt frågan om den speciella kabel som man tydligen behöver.
Vad var svaret angående den speciella kabel?
 
peternicklas
nissenhj skrev:
Vad var svaret angående den speciella kabel?
Svar ska komma i morgon från chefsingenjören.
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Svar ska komma i morgon från chefsingenjören.
Okej!
Glöm inte att lägga ut svaret här :)
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Fick denna test mellan Worx Landroid M 2,0 och Gardena R40Li idag.
[länk]
Om någon vet hur man översätter från tyskt tal till engelska vore jag tacksam.
Detta är den Gardena som blev bästa budgetval i ett test nygligen. Där var inte Landroid med.
I stort pekar han på ungefär samma fördelar som jag tycker de flesta sett här i tråden.

*Worx är Plug n play
*Worx har enkel programmering där manual inte behövs
*Worx har dubbla slingsensorer
*Worx har högre verkningsgrad/klipper fortare då den vänder rätt alltid
*Worx klarar komplexa tomter pga den vänder rätt alltid och klarar gångar.
*Worx är enkel att starta efter ett stopp.
*Bägge har god personsäkerhet

tja typ det vi redan vet.

Förövrigt en exemplariskt gjord video som knappt behöver översättning. Enkelt men bra och rättvisande test.
 
Redigerat:
peternicklas skrev:
Svar ska komma i morgon från chefsingenjören.
Vet ni om detta även kommer till L?
 
Pannlampa skrev:
Vet ni om detta även kommer till L?
Inte en aning. Kan fråga!
 
Jonas Hedberg skrev:
Inte en aning. Kan fråga!
Hade vart lysande! Har aldrig känt att jag saknat något med min L men 0.5 man fick i våras gjorde ju något bra ännu bättre plus att man vill ju gärna ha senaste versionen :)
 
peternicklas
Pannlampa skrev:
Vet ni om detta även kommer till L?
Har ställt frågan. Kan nog direkt säga att Landroid 1 kommer nog inte att kunna uppdateras på det sättet, den programvaran utvecklas nog inte mer. Landroid L borde fungera på samma sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.