Har gått iväg hundra meter utan mer att den piper LÅGT några gånger. Klippzoner "olika startpunkter" verkar vara mest ryckte på nätet.
 
Nicke Nyfiken
rickjung skrev:
Min är ny från leverantör för året men hur ställer man in klippzooner som det pratas om.
Om din maskin har funktionen med zoner så står det hur du ska göra i manualen som följde med klipparen. Står det inget om zoner där så har inte din klippare den funktionen.
 
Jonas77 skrev:
Har gått iväg hundra meter utan mer att den piper LÅGT några gånger. Klippzoner "olika startpunkter" verkar vara mest ryckte på nätet.
Nej det är inget rykte. Orkar man läsa ett par sidor tillbaka i tråden finns en bild från manualen som medföljer nya maskiner som beskriver zonfunktionen. Men det kräver en maskin med programvara 0.6 vilket bara de allra senast sålda har. De flesta som såldes i våras och början av sommaren har version 0.5 och saknar alltså den funktionen.
 
  • Gilla
Jonas77
  • Laddar…
Har fått bekräftat att det snart kommer möjlighet att uppdatera sin landroid själv! 😜
 
  • Gilla
hakus och 4 till
  • Laddar…
Kan man se någonstans hur många timmar klipparen har gått? Har fått en "ny" demomaskin av stället där jag köpte min. Men den ser betydligt mer "sliten" ut än min och skulle därför vilja kontrollera timmarna som jag fått från dem att det skulle vara. Är rädd för att jag fått en gammal maskin som någon annan skicka tillbaka p.g.a fel.
 
Jonas Hedberg skrev:
Har fått bekräftat att det snart kommer möjlighet att uppdatera sin landroid själv! 😜
Okej! Var har du fått det bekräftat? Jag pratade med supporten för 2 timmar sedan och då var det inget som de visste något om. Han jag pratade med visste bara hur det gick till sist med inskick av maskinen och troligtvis blir det så vid nästa uppdatering också. De på verkstaden har inte fått nyare programvara än 5.?
 
Det är inte genom den svenska supporten utan internationella. Jag citerar: " Hallo Jonas, sorry for the delay. We will send you detailed instructions soon to help you update the software.
Regards"
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Jonas Hedberg skrev:
Har fått bekräftat att det snart kommer möjlighet att uppdatera sin landroid själv! 😜
Fan va kul👍 hur ! Var? När? Hur ska man göra? Vem sa det?...😜
 
Det var svaret jag fick på frågan hur jag får senaste mjukvara i Landroid M. Tror om ni vill 😃
 
  • Gilla
Henke2 och 1 till
  • Laddar…
Jonas Hedberg skrev:
Det är inte genom den svenska supporten utan internationella. Jag citerar: " Hallo Jonas, sorry for the delay. We will send you detailed instructions soon to help you update the software.
Regards"
Jag förutsätter att du "råkar" posta en kopia av nämnda instruktion här i tråden ;)
 
  • Gilla
hakus och 2 till
  • Laddar…
Men jag antar att en "detailed instruction" lika gärna kan vara "packa ner den i en kartong, tejpa igen ordentligt, sätt på en adresslapp, gå till posten"...
Hoppas jag har fel, det vore ju smidigt att göra det själv.
 
Jag antar att det behövs en usb-kabel med kortläsare (finns ju usb uttag vid batteriet). Jag gör uppdateringar på min gps via nedladdning till kort från nätet. Det krävs en del instruktioner för detta så supporten inte får massa onödigt jobb pga raderad mjukvara...
 
  • Gilla
Tollarn
  • Laddar…
Det görs med usb-minne, framgår av "repair guide" tidigare i tråden. Problemet är att bin-filen inte finns tillgänglig.
 
Jag lovar att dela med mig av all ny information i ämnet!
 
  • Gilla
hakus och 7 till
  • Laddar…
snubben99 skrev:
Tjo.
Först stort tack till denna fantastiska tråd med en väldigt trevlig ton.
Köpte min i maj och är grymt nöjd visst att den har stannat då och då men det har alltid haft naturliga orsaker.
Nu har den dock börjat säga att den är utanför klippområdet när den är i laddaren. Vilket resulterar i att den stänger av sig. Så då måste jag dra ur den ur laddaren och starta den och då beter den sig helt normalt. Väldigt tråkigt då den står i sommarstugan och där är vi inte varje dag.
Tyvärr räcker det med ett strömavbrott för att den skall känna det som att den är "utanför arbetsområdet" och därmed stänga av sig. När strömmen återkommer är den ju redan avstängs och förblir därmed så. Eftersom du skriver sommarstugan är det ju kanske inte omöjligt att det förekommer strömavbrott antar jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.