Jag och tvååringen hämtar oss fortfarande från vårt elpyssel i förrgår (takbelysning i klädkammare och hennes rum, hon levererade gipsplugg och skruv på beställning när jag stod på stolen. Sedan stal hon min bästa elskruvmejsel och påstod att det var hennes, jag måste nog köpa henne en egen för att få tillbaka den).

I alla fall så bakade vi bullar i dag i stället.
Och nu så här till kvällen öppnade jag och smakade den väldigt, väldigt gamla whiskeyn som jag egentligen skulle spara till semestern. Den var väldigt, väldigt god.
 
Köpte trall-virke för o tilläggsbygga en 8m^2 del men denna sommar regnar bort så vi får se, kanske hamnar i vad ni gjort idag med huset-tråden snart :D
 
Inte klippt gräset i dag heller. Roboten sköter det fint själv utan hjälp från mig.
 
Mikael_L
Nu har jag bökat ett par timmar med att försöka få liv i laptopens tangentbord, jag vattnade nämligen ner en halv mugg kaffe där i morse. :(

Så det betyder väl antagligen några saker på huset som inte blev gjorda då ...
 
Jag har inte rensat ogräs, städat i garaget eller burit upp lådor på vinden.
Däremot har jag rökt pipa, druckit kaffe och läst en bok.:)
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Den där jävla trallen ligger bara o tar plats men firar man stortjejen(5 år) idag så lär det inte sättas många spadar i backen. Vädret ska hålla i sig också, så mekar hellre hoj o glassar i solen :D

Tyvärr är min "ursäkt" till sambon att man inte kan bygga trall när det regnar, virket får inte vara blött, något hon börjat se igenom sakta men säkert :S
 
Dragit vatten till det tillfälliga köket. Trots att det finns alldeles för många olika sorters rördelar saknas det några så att man får pussla med dubbelmuttrar och slikt.

Inte blev jag gladare för det förresten, det var fortfarande inte rätt dimensioner.
 
Första dagen på semestern, så den här tråden blir väl startsida....:cool: eller :surprised:
 
Har inte börjar med cykelförrådet, det är låååångt kvar till hösten :D
 
Började lägga golv i matsalen men insåg snabbt att en folköl o njuta av kvällsvärmen var bättre!
Men idag kanske jag monterar fotplåten på garaget
 
Hade just bestämt mig för att bygga den jvla trallen idag, när sambon påminde om alla handtag i köket som skulle sättas dit, så trallen fick vänta idag med...
 
Jag har inte burit upp all skit i garaget på vinden. Jag har inte heller slängt den döda trasten på garageplan, men den har bara legat några timmar.
 
D09
Hade planer på att sätta eld på gammalt virke och ved som blivit skadat sen många år och jag stör mig på att det ligger där bredvid tomtens finaste träd.

Men sambon skulle ut på stan ikväll och jag har ingen lust att dra igång en skogsbrand och samtidigt ha koll på ungarna.

Så eldningstunnan får vänta lite till :)
 
Skulle byta lås på balkongdörren, Åkte hoj istället :D
 
Fortfarande inte börjat renovera fönsterna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.