xdigger skrev:
Idag har jag putsat fönster, vid varje fönster är det åtta fönsterytor att tvätta, härligt med gamla 2-glas fönster.... ...not.. 😜
Dammlister nästa projekt alltså. Så du slipper tvätta mellan fönstren.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Håller på att isolera en kattvind, sicket skitjobb. ..
 
D09
Lekt lite med sågen och kör numer skottkärra med sand för o täcka tanken som byttes...

Saknar maskinen😫
 
Monterat en plåt runt skorstenen i taket på övervåningen. Det är ju trots allt bara snart ett år sedan som vi satte in kaminen 😃
 
Eldat i pannan...inte bland det vanligaste jag gör i slutet av Juni.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Äntligen köpt ny sticksåg, allt är makita här hemma men nu blev det gul/svart dewalt... bättre än att handjaga iaf nu när husstommen ska upp denna regnsommar :mad:
 
Bestämt vilken tapet som ska upp bakom nya mediabänken. Snart uppsättning och sen ska nya bänken hängas upp också. Vilken vecka som helst...
 
Ställt ut kantelementen till garaget och klurat på hur vi skall armera kantbalkarna i villagrunden.. Rak armering i botten o nät över, eller böjda (minns inte vad de kallas)...

ImageUploadedByByggahus.se1404077661.499901.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Granisen skrev:
Ställt ut kantelementen till garaget och klurat på hur vi skall armera kantbalkarna i villagrunden.. Rak armering i botten o nät över, eller böjda (minns inte vad de kallas)...
Det är väl villabygel du tänker på
NMEBeijer_3x3_62326_121220_214722_5220_product.jpg

Men är det så noga på ett litet garage?
 
Gjort en trappavsats till källartrappan. Byggt form, grundat med makadam armerat, gjutit och rivit. Väntar nu på att kunna glätta.... Blir en sen natt :)

Tur man inte räknar alla timmar man lagt på operation återställning efter dräning :D

Nu är det bara en balkong som ska byggas, 200 löpmeter lärkpanel att spika upp, en altandörr och tre element att flytta, 80 kvadrat takutsprång att måla, två mindre murar och två trappor kvar att gjuta innan 60 kvadrat marksten och 40 kvadrat kullersten ska läggas.

Sen ska jag nog ta en öl.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Monterat en Pax med skjutdörrar hemma hos svärmor. Det tog hela dagen.
 
Meckat med cyklonbygget till verkstan.
 
Klockan är över ett på natten, så detta får gälla för gårdagen.

Gjort i ordning en gammal kaninbur inför kläckning av 10-15 små kycklingar nu i veckan.
Att ha dem gående lösa går bra när de är vuxna, men nykläckta kycklingar verkar vara ett allt för lätt rov för skator och andra illbattingar.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Blir nya fönster nästa år men visst ska det dit lister innan vintern(el fogapruta)...... 😙
 
D09
Legat i en grusbädd med 16/32 och plockat med sambons bil...

Skithandbroms..

Efter att solen är på nedgång och lyser rätt i ögonen så inser jag att jag inte vill tillbringa hela kvällen i gruset så jag går in o nattar lillgrabben istället :)

Mycket trevligare o läsa godnattsaga :)
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.