Nicke Nyfiken
Turbin skrev:
Nivå är som vanligt hög märker jag
Som Indegoägare är man väl van vid hög nivå? Inte kan lite surr från Landroidtråden störa ;)
 
Nicke Nyfiken skrev:
Som Indegoägare är man väl van vid hög nivå? Inte kan lite surr från Landroidtråden störa ;)
Helt rätt
Det är bara skoj
 
peternicklas
Turbin skrev:
Helt rätt
Det är bara skoj
(y)
 
peternicklas skrev:
Jag påstår att de inte finns på gräsmattan p.g.a. av signalen från slingan! Någon som säger emot detta?
Stämmer inte! Skaffat robotklippare i år, har inte haft sniglar innan och har nu så slingsignalen har alltså ingen inverkan.
 
Såg en bild på en Landroid där nån hade klistrat Wolverine på den. Vart hittar man textklistermärken av liknande slag?
 
Martin84 skrev:
om man ska lägga ny slinga, tror ni man måste ta bort den gamla??? den gamla sitter långt ner och man rycker av den hela tiden..
Det undrar jag med. Jag drog av min kabel på 3 ställen de första 15 metrarna för den satt så förbannat hårt och djupt i marken nu. Gav upp där och funderar på att lägga ny slinga med ny kabel men är orolig att det ska bli någon konflikt då.
 
Nu har min klippare gått i två veckor. Har v0.61 programvaran. Den drar åt vänster men har inte hört några klonk ifrån drivningen. Följande egenheter har jag dock stött på:

1. Den röda laddlampan tänds då och då trots att den varit grön nyss och klipparen varit dockad hela tiden. Dvs den var fulladdad men sen började den ladda igen. Kan iofs vara nån slags underhållsladdning men det känns konstigt då den laddar varje natt och går bara ett par timmar på förmiddagen. Borde inte läcka så mycket...eller? Finns ju nåt case i reparationsmanualen där displaykortet tjuvdrar ström.

2. Har hittat den i laddstationen med tänd display till synes utan anledning. Displayen slocknade inte av sig själv utan en omstart krävdes. Den höll på att ladda.

3. Har hittat den helt avslagen i laddstationen. Den hade klippt tidigare på dagen, åkt in och laddat. Senare på kvällen var den avstängd.

I övrigt har den skött sig. Dom problem som uppstått vid klippning har uteslutande varit beroende på taskig dragning av begränsningskabeln.
 
Den bilden vill jag se, var såg du den?
 
Tror det var i denna tråden, men mina inte. Hittar inte den igen. Det stod Wolverine med samma typsnitt som filmen. Måste varit nån sorts beställd eller hemmagjord dekal.
 
Min klippare beter sig underligt när den ska hem till laddningsbasen. Den hade fastat på ett ställe på gården pga för blött gräs. Så jag tryckte på hem knappen, men när den kommer fram till laddbasen så åker den in i piggarna och ut igen hela tiden för att söka efter laddbasen?! Det jag provat är att trycka Start för klippning och sedan hem till laddbasen. Även provat att dragit ur strömmen till laddbasen men utan resultat. Hade spelat in en film men det gick visst inte att ladda upp den från daotrn på Byggahus.
 
Jag hade korsat kablarna vid ingången till öarna. Justerade det & nu klipper den ända fram..
 
peternicklas
AfrooDite skrev:
Min klippare beter sig underligt när den ska hem till laddningsbasen. Den hade fastat på ett ställe på gården pga för blött gräs. Så jag tryckte på hem knappen, men när den kommer fram till laddbasen så åker den in i piggarna och ut igen hela tiden för att söka efter laddbasen?! Det jag provat är att trycka Start för klippning och sedan hem till laddbasen. Även provat att dragit ur strömmen till laddbasen men utan resultat. Hade spelat in en film men det gick visst inte att ladda upp den från daotrn på Byggahus.
Starta om klipparen när den står i laddstationen.
 
peternicklas skrev:
Starta om klipparen när den står i laddstationen.
Tack, det funkade!
 
Martin84 skrev:
om man ska lägga ny slinga, tror ni man måste ta bort den gamla??? den gamla sitter långt ner och man rycker av den hela tiden..
kan jag inte tänka mig då den gamla inte är strömsatt på något vis. Du kopplar endast i den nya kabeln och på så vis blir det endast den som den kommer att följa.
 
Bulldog_76 skrev:
Hej.
Jag har lite frågor innan installationen. Jag har läst många av alla dessa sidor som finns i denna tråd, men har svårt att hitta all info jag söker.
Jag hade tänkt sätta laddstationen enligt bilden, det borde väl fungera, den har tillräckligt med plats för att parkera tycker jag.


Sedan har jag läst i installationsanvisningarna att man ska lägga kabeln 35 cm innanför gränsen.
Är inte det lite mycket? På vissa ställen har jag "marksten" som gränsar, hur nära kan jag lägga kabeln där så att allt gräs blir klippt, men den inte kör ner med ena hjulet på andra sidan?


Samma sak, hur nära kan man lägga kabeln i fall som på bilden där det är "jord" och rabatt sidan om?
se bild. tänkte den skulle kröa nin i det smala gattet på bilden också, där kommer nog kabeln att vara mindre än 1 meter brett emellan när den ska in och ut. Kommer det att fungera?

Tack på förhand.
Jag la min kabel som anvisningen sa, 35cm.
Jag såg ganska snabbt att det var på tok för långt ifrån.
Runt 20 på den medföljande mätstickan har jag kört på. Jag la kabeln, körde med klipparen på just de området, justerade och oftast blev det 20 ut från fasta hinder. Runt stenplattor i samma nivå så kan du med fördel sätta kabeln så nära stenarna det går.
 
  • Gilla
Bulldog_76
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.