Calle Anka skrev:
Oavsett om jag förstått eller inte så ser jag i alla fall inte ett uns självkritik hos er. Allt är Eksjöhus och entreprenörens fel. I PLUS framgår det rätt tydligt att det absolut inte är solklart att så är fallet. Då hade dessa två åkt i soptunnan.
Mycket är deras fel, vårat fel är ju att vi litar på "seriösa"husbyggare.
Som du har läst så har vi inte lagt fram all fakta för framtida bruk.
Sverker kan inte lägga fram dom heller av juridiska skäl.
Att eksjöhus inte hamnade i sopptunnan ser vi inte som något nödvändigt. Men både PLUS redaktionen och vi ser detta som ett solklart fall.

Lite tanke var det faktiskt som du skrev att alla ska kunna lära sig av denna historia.
 
Jarppan skrev:
Vi får se vad Eksjöhus har att komma med, dom har haft semester under helgerna, kommer tillbaka på måndag.
Nu är väl semestern slut... Har det hänt något nytt?
 
Jag har just publicerat våra erfarenheter av Eksjöhus under HUSTILLVERKARE, Rubriken är VARNING FÖR EKSJÖHUS.

Jag har läst ”Jarppans” inlägg där han beskrivit sina problem med Eksjöhus. Deras problem och våra är väldigt olika, men det som är samma är att det är Eksjöhus som inte tar ansvar under byggprocessen. De släpper sitt ansvar totalt på ett sätt som inget seriöst företag bör göra.
 
General Failure skrev:
Nu är väl semestern slut... Har det hänt något nytt?
Semester för dom är väl slut, men från deras sida inget nytt. Men från våran sida är det mycket på G, jag lovar att du kommer inte att missa något. Fråga inte vad för det får alla parter reda på när det är dax ;)
 
Visste ni att "husförsäljare" inte klassas som ett YRKE! alltså kan man inte begära att det ska finnas någon yrkesstolthet... ;)

(det är en sysselsättning som ger en inkomst, men mer är det inte)

//lajbansson som oxå haft oflyt, men hade en kanon-hustillverkare som tog ansvar
 
lajbanson skrev:
Visste ni att "husförsäljare" inte klassas som ett YRKE! alltså kan man inte begära att det ska finnas någon yrkesstolthet...  ;)

(det är en sysselsättning som ger en inkomst, men mer är det inte)

//lajbansson som oxå haft oflyt, men hade en kanon-hustillverkare som tog ansvar
;D ;D ;D
Ja man kanske skulle bli en "säljare" :D
 
På västfronten något nytt?
 
Calle Anka skrev:
Nej då det är lätt att se gamla PLUS.

[länk]
Klicka sedan på länken under MISSAT något.
Någon som vet om gamla program finns arkiverade någonstans. Länken ovan har dött.
 
Hej Don Tom...eller skall vi kalla dig "skatteverket" ;)
Det verkar som om PLUS redaktionen har gallrat bort de gamla programmen?! Du tror väl inte du får allt för din TV-avgift....?! De skulle väl ha svårt att motivera den om allt de visade var gratis på nätet?!

Jarppan har säkert en kopia på videon om du frågar!
 
Calle Anka skrev:
Hej Don Tom...eller skall vi kalla dig "skatteverket"  ;)
Det verkar som om PLUS redaktionen har gallrat bort de gamla programmen?! Du tror väl inte du får allt för din TV-avgift....?! De skulle väl ha svårt att motivera den om allt de visade var gratis på nätet?!

Jarppan har säkert en kopia på videon om du frågar!
Japp DVD-format ;D ;D ;D

Jag får kirra det ;) lägger upp det på hemsidan.
Det kan ta ett tag nu pga mycket o göra både på jobb, hem o spelfronten, men jag lovar o höra av mig när det är klart.

// Jarppan
 
Hej Jarppan, har idag läst hela tråden angående ert fall och jag håller med dig att Eksjöhus borde ta sitt ansvar. Har det hänt något nytt i ärendet?

Mvh Iram
 
Iram skrev:
Hej Jarppan, har idag läst hela tråden angående ert fall och jag håller med dig att Eksjöhus borde ta sitt ansvar. Har det hänt något nytt i ärendet?

Mvh Iram
Hejsan Iram

Vi anmälde Eksjöhus till STR`s Etiska råd i februari.
Dom tog an sig anmälan och tar upp den direkt mot Eksjöhus VD. Vi kommer att få hem brevet från deras andra möte denna vecka. Så jag hör av mig här på denna tråd direkt när jag vet.

Jag har inga förhoppningar alls men det ska bli mkt intressant att se vad dom kommit fram till.

Mvh
Jarppan
 
Halloj!

Jag skulle också vilja se programet... Går det att fixa?

MVH

Emma
 
Emmakr skrev:
Halloj!

Jag skulle också vilja se programet... Går det att fixa?

MVH

Emma
Skrev detta tidigare

Jag får kirra det lägger upp det på hemsidan.
Det kan ta ett tag nu pga mycket o göra både på jobb, hem o spelfronten, men jag lovar o höra av mig när det är klart.


// Jarppan
 
Jag har oxå missat det avsnittet av Plus - fast jag hemskt gärna hade velat se det. Det kommer inte att gå i repris tror ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.