20 m / minut

Eftersom jag bor själv med 3 döttrar och stor gräsmatta skulle gräsklippningen kunna förenklas och med tiden som blir över skulle jag kunna använda till att äntligen bygga den där lekstugan de längtat efter länge nu.
 
Svar: 1, dvs 20m/min

Nybliven husägare med småbarn. Vinner jag denna så har jag mer tid att leka med barnen!
 
20 meter per minut

Det är min man som sköter gräset hemma hos oss, och eftersom han inte är 25 längre har hans knän börjat säga ifrån.
Vore så roligt att kunna vinna en sån gräsklippare och ge bort till honom.
 
1. 20 meter per minut

Jag hinner inte med allt som ska göras med andra saker med hus och stuga + jobb. Har inte hunnit klippa gräset en enda gång hemma i år så nu har det blivit en äng (dock fint med lite blommor) men helst så hade jag velat ha en gräsmatta. En robotgräsklippare hade gjort att man åtminstone sluppit ha dåligt samvete för hur gräsmattan ser ut
 
Svar: 1-20 m/min

motivering. Tänk att sitta på verandan med en drink i handen medan husses lilla hjälpreda fixar gräsmattan. Det är gött!
 
20 meter.

Tre barn, fru och en gammal el-klippare som numera låter som ett tröskverk gör att klippningen är både tråkig och svår att hinna med. Att förklara för en 2.5 åring att han måste vänta innan vi kan gå till stranden är inte kul.

Sen tycker jag den viktigaste frågan är hur _länge_ växer gräset. Jag hade aldrig flyttat till Skåne om jag vetat att klipp säsongen är från mars tom november... Men en bra robotklippare löser alla våra problem i ett nafs!
 
Svar: 0-20 meter per minut
Jag skaffade en klipprobot till vårt hus, det var så skönt! Nu är jag bortskämd, och när vi skaffade ett fritidshus blev det plötsligt väldigt jobbigt att klippa gräset igen... :(
Mvh: Anders
 
Hej!

20 meter/minut var svaret.

Varför vinna, jo för att någon haft fräckheten att helt enkelt mitt i Linköping gå in på vår tomt och stulit vår grässklippare av märke Stiga Multiclip Plus 50 medans vi låg och sov som bäst!:mad:
 
Det vore fantastiskt om gräset skötte sig själv när vi åker ut och seglar i två veckor!
 
Svar: 1 - 20 meter per minut

Bor man på landet utan grannar och husdjur kan en liten robot pigga upp, en som kommer och hälsar på då och då när man är ute och påtar i rabatten, att den dessutom gör lite nytta kan bara uppskattas!
 
Svarsalternativ 1 - 20 meter

"More robots to the people!"
 
Svar: 20 kvm / minut

Motivering
Vi har en hyfsat stor tomt och ett hus i burtalt renoveringsbehov. All tid jag inte lägger på annat (läs klippa gräs) kan jag lägga på huset och barnen!
 
Hej,

Svar: 1 (20m/mi)

Med en CayRobot blir gräset rätt och slätt utan en droppe svett på pannan kan vi istället doppa tåna i baljan.
 
Svar: 20m/min

Med 1500m2 tomt, en fru som ligger på sjukhus med dubbel bulle i ugnen och jag som är gräsallergiker så ser vår gräsmatta mer ut som en äng än en gräsmatta.
Dåligt med tid att klippa nu och med tvillingar på gång räknar jag med att inte hinna klippa på de närmsta 10 åren heller.
 
1 20 meter per minut
Kära jurymedlemmar!
Vi börjar bli gamla och det tar emot att gå runt tomten med gräsklipparen. CayRoBot 1500 skulle hjälpa oss enormt mycket för att kunna ha klippt gräsmatta några år framöver. Kram.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.