Risk för fallande flaskor/burkar/cigaretter/bananskal.
 
haavard skrev:
Risk för fallande flaskor/burkar/cigaretter/bananskal.
Och bilar...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
ullberg
KnockOnWood skrev:
Ni som känner till Tjörn och Orust kanske minns detta

Året var 1971. Det kan nog hända igen.
Vi som känner till Tjörn (och Orust) vet att det kan (kunde) hända igen...

Typ 9 år senare då det ju faktiskt (och tragiskt) kom en handfull bilar flygande i luften när almöbron (gamla tjörnbron) rasade...
 
Redigerat:
ullberg skrev:
Vi som känner till Tjörn (och Orust) vet att det kan (kunde) hända igen...

Typ 9 år senare då det ju faktiskt (och tragiskt) kom en handfull bilar flygande i luften när almöbron (gamla tjörnbron) rasade...


Just det... Den blev påseglad och rasade. Bilarna körde bara rätt ut i dimman... Vad hemskt
 
Huset med bron hr vi lagt taket på!!!
 
jocke_mejsel skrev:
Huset med bron hr vi lagt taket på!!!
Blev det extra förstärkt för att klara nedfallande bilar?
 
Jäderberg skrev:
Detta hus är fantastiskt! (Inte badrummet o köket). I lilla Avesta av alla platser.
[länk]
Skulle funka som lite enklare sommarstuga ja. ;)
För övrigt borde det vara förbjudet att göra moderna lösningar när man renoverar kök och badrum i sådana här fina gamla hus.
 
Dalbotös skrev:
Skulle funka som lite enklare sommarstuga ja. ;)
För övrigt borde det vara förbjudet att göra moderna lösningar när man renoverar kök och badrum i sådana här fina gamla hus.
Smaken är som baken! Själv tycker jag att det enda som var tilltalande inomhus var just köket och badrummet, även om jag gärna bytt tex kakel till lite snyggare och modernare variant..... :confused:

Tycker att det kan bli rätt häftigt att renovera ett äldre hus och blanda med toppmodernt.
 
Nästan alla dessa "coola hus" går fetbort pga att det saknas helt eller delvis de utrymmen som alla hus måste ha. Stora garage, verkstads/snickeridel osv. Finns det inga hus där man även tänkt på detta?
 
De husen finns men hamnar sällan under avdelningen "coola hus" utan snarare under "normala hus" och det är ju inte rubriken på detta ämne.......
 
Tony Rosendahl skrev:
Smaken är som baken! Själv tycker jag att det enda som var tilltalande inomhus var just köket och badrummet, även om jag gärna bytt tex kakel till lite snyggare och modernare variant..... :confused:

Tycker att det kan bli rätt häftigt att renovera ett äldre hus och blanda med toppmodernt.
Tycker också att det är snyggt att blanda gammalt med toppmodernt (tänk stramt, bulthaup kök, vit marmor i badrummet etc) , dock så är varken köket eller badrummet inte något jag skulle kalla toppmodernt eller ens modernt i det här fallet. Tycker snarare att det i det här fallet är halvsunkigt.

Fint hus i övrigt dock.
 
sin skrev:
Tycker också att det är snyggt att blanda gammalt med toppmodernt (tänk stramt, bulthaup kök, vit marmor i badrummet etc) , dock så är varken köket eller badrummet inte något jag skulle kalla toppmodernt eller ens modernt i det här fallet. Tycker snarare att det i det här fallet är halvsunkigt.

Fint hus i övrigt dock.
Jo, jag håller med om att varken kök eller bad var så speciellt snyggt, men det var i varje fall moderniserat. Sen hade jag själv gjort det helt annorlunda.
 
Jäderberg skrev:
Detta hus är fantastiskt! (Inte badrummet o köket). I lilla Avesta av alla platser.
[länk]
Läckert, men håller med om kök och bad...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.