Börjat fixa lite altantextilier: köpte en rulle med massor med röd- och vitrandigt vaxat tyg på IKEA i vintras för 90 spänn eller nåt, det ska bli lite olika vindskydd, duk, soltak mm. Köpte idag tre stålväxtstöd a 25 kr styck som ska få agera vind/solskyddspinnar.
 
Skruvat altan. Med lite tur och om barnen inte bråkar för mycket imorgon så blir det premiärgrillning på kvällen! :D
 
D09
Köpt en ö-kamera

Tömt poolen på vatten.

Hittade 16/32 på garagetaket också 🙈

Slappat, besökt allum och köpt nya skor :)

Låtit pigga ungar vara uppe extra länge :)

Skönt när dom ber om att få lägga sig istället för tvärtom :)
 
D09 skrev:
Köpt en ö-kamera

Tömt poolen på vatten.

Hittade 16/32 på garagetaket också 🙈

Slappat, besökt allum och köpt nya skor :)

Låtit pigga ungar vara uppe extra länge :)

Skönt när dom ber om att få lägga sig istället för tvärtom :)
Vad är en ö-kamera?
 
Enkel väggfast bänk, no tjafs, beställd. Enkel väggfast bänk levererad. Man slutar aldrig att bli överraskad. Jag såg ryggstöd, tryckat alt målning framför mig, men icke :) ImageUploadedByByggahus.se1401643735.002576.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I värsta fall får ni väl luta er mot väggen :)

Kul att se en gammal hederlig 70-tals joddlarveranda still alive and kicking!
 
Rensat ogräs i häcken, kört en vända till returpunkten med nya släpet, klippt gräset och badat 😃
 
KnockOnWood skrev:
I värsta fall får ni väl luta er mot väggen :)

Kul att se en gammal hederlig 70-tals joddlarveranda still alive and kicking!
Det blir några dynor förstås, och tanken är nog att en person ska krypa upp i hörnet och sträcka ut benen ;)
Huset är från -07 och balkongen är mycket medvetet retro 😉
 
  • Gilla
Fanjunkarn
  • Laddar…
Avslutat arbetet med att ta bort ett körsbärsträd med rötter med 25cm diameter av vilka några självklart växte rakt ner. Nu ska det bli en svängd trappa med blocksteg i granit och murarna ska färdigställas så långt det går. Har börjat preppa för att gjuta fundament till de stolpelement som ska stå på var sida om trappan.

Det blir en svängd trappa från grusgången upp mot kameran över gropen....

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det tråkiga med benders megawall mur är att förskjutningen mellan stenarna minskar med varje skift eftersom den lutar svagt, och detta gör att när man kommer till en stolpe måste alla skift kapas i lod. Trist.

Han även klippa gräset för tredje gången denna vecka.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mer ogrästjänst, nu återstår knappt en nivå. Blir växter och ogräshämmande arrangemang när väl semestern drar igång.

ogräs.jpg

Lagt ett antal timmar på att slutföra emigreringen av alla tjänster på min gamla hemmaserver till en ny burk. Snart klart, sedan lite transplantationer mellan rackchassiena. Därefter kan äntligen servern flytta tillbaka in i racket i pannrummet efter ett gästspel i tvättstugan under källarprojektet.
 
phl skrev:
Mer ogrästjänst, nu återstår knappt en nivå. Blir växter och ogräshämmande arrangemang när väl semestern drar igång.

[bild]

Lagt ett antal timmar på att slutföra emigreringen av alla tjänster på min gamla hemmaserver till en ny burk. Snart klart, sedan lite transplantationer mellan rackchassiena. Därefter kan äntligen servern flytta tillbaka in i racket i pannrummet efter ett gästspel i tvättstugan under källarprojektet.
Jättefin trädgård! Snyggt med kanan också.
 
Tack :)
 
mexitegel skrev:
Skruvat altan. Med lite tur och om barnen inte bråkar för mycket imorgon så blir det premiärgrillning på kvällen! :D
Nog för att jag knappt trodde på det själv när jag skrev det, men att det skulle vara SÅ mycket kvar vid mörkrets inbrott idag trodde jag ju inte :eek: Och ungarna har skött sig exemplariskt så det finns inget att skylla på :D
 
Sprang Stockholm Marathon igår för andra året på rad så idag log jag bara åt gräset som behövdes klippas.. Man ska ju ha nåt att göra imorgon också ;)
Blev en båttur istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.