Japp av LUX eller egentligen KGC verktyg

Den var nog 110 bred kanske lika hög och ca 20 djup

Vet faktiskt inte varför man skulle skruva, men dom sa så och gör man åt en kund så får man lov att följa reglerna :)
 
nino skrev:
Japp av LUX eller egentligen KGC verktyg

Den var nog 110 bred kanske lika hög och ca 20 djup

Vet faktiskt inte varför man skulle skruva, men dom sa så och gör man åt en kund så får man lov att följa reglerna :)
Kan det inte vara för att fixera skivorna medans limmet torkar?
 
Casco Superfix ska ju vara ett av de bättre limmen så tror faktiskt att jag kör på det enbart :)
 
mattetvilling skrev:
Kan det inte vara för att fixera skivorna medans limmet torkar?
Så kan det vara, jag kilade fast en 45x45 regel tvärs över rummet som tryckte skivan mot fixturen, fungerade bra
 
AndersMalmgren skrev:
jag kilade fast en 45x45 regel tvärs över rummet som tryckte skivan mot fixturen
nino skrev:
Jag fick rådet att inte bara limma skivorna, utan dom skulle även skruvas med självborrande skruv och bricka
Frågan är bara vilken som är mest komplex :)

IMAG0091.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi fick skrota iden med fabriksbitar på 10x10 (98x98mm) för väggsnutten som håller vänstra dörren. Ytterhörnsfogen hade blivit för bred. Så nu har vi istället hyrt en stensåg och sågat till egen mosaik i formatet 105x99

Det var ett jäkla precisionsgöra för att få måtten vi ville och inte få flisor.
DSC_0027.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Börjat lite lätt med inpassning och håltagning av avloppsrör
DSC_0371.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Åtta timmar senare är första varvet på dusch/toa-väggen klar. Kan verka lite segt jobbat, men då måste man tänka på att denna vägg är rätt komplex med ett ytterhörn som övergår till två, samt inpassning av egentillverkat mosaik. Vi har dessutom valt en fogsprångstolerans på <0,5mm vilket gör det ännu pilligare
DSC_0374.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ytterhörnet ser ut att kunna bli bra
DSC_0375.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
marla32 och 1 till
  • Laddar…
Kul att se så hög kvalitetsnivå på ett badrum, ska bli kul att se slutresultatet.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Tack! Vi misströsta ett tag men nu är det kul att det händer saker. Farsan är så sjukt nogrann när det kommer till kakling och jag vågar inte skynda på så vi får se hur lång tid detta tar :) viktigast är ju att det blir bra
 
  • Gilla
Luddis_1 och 3 till
  • Laddar…
Far min krigar vidare i badrummet
DSC_0380.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
¨

DSC_0381.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
marla32 och 4 till
  • Laddar…
Min mor har ockuperat pappa för trädgårdsarbete så det har inte hänt så mycket. I denna takt kommer det ta 54,3 dagar att sätta väggarna i badrummet (Om du läser detta mamma, hint, hint). :D

DSC_0473.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0474.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man kan iallafall börja ana hur det kommer att se ut med klinker mosaiken på väggen
DSC_0475.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Hur gjorde du i duschdelen då? med indelningen av plattor
 
Jag gjorde så att det blev olika fördelning på toasidan och duschen, så de två kommer mötas över väggsnutten, lite spännande hur det kommer se ut :)

I duschen är det nästan två hela plattor
 
det blir nog bra ska du se och ingen kommer märka nåt om du inte pekar och säger "men det där blev inte så bra.."
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Hehe, nej det ska jag försöka undvika :)

Om det blir bra att kapa plattorna mitt på väggen över väggsnutten kommer vi göra samma sak över dörren för att undvika för små passbitar i hörnen på den väggen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.