Någon som har ett extra? Pris?
 
Någon som har en extra användar manual har tappat bort min eller kan ta kort på hur man ställer klockan och ljudsignalerna
 
Jag hittade länken precis efter jag skrivit frågan men tack ändå!
 
Hej. Har delar till G1. Allt utom styrkort och hela hjulmotorer. Skicka ett PM och fråga om du behöver nåt..
 
Hej. Min G1a´ Har Nu under 12 år fungerat helt ok. men tyvärr gick ena hjulmotorn sönder,, Kan det vara någon som har en att sälja ?
 
Hej Ollis. Själva elmotorn har jag massor av men det är växellådan som ofta är kass. Jag tittar på om jag kan renovera slitna växellådor... men det tar sin tid. Bästa är kanske om du kan hitta en fungerande G1a, jag såg en på Blocket för några veckor sen. Som sagt är det själva elmotorn som är kass och inte växellådan så har jag sådana.
 
Hej Sitter med en Automower från 1999 som fungerat riktigt bra, bytt lite hjulmotorer och batterier annars ok. Ifjol gjorde jag ett eget batteripack av 10 celler 4.5Ah i serie och flyttade över termistor.
Resultat kort klipptid, misstänker kanske att inre resistansen blir högre då jag bara använde 10 celler istället för 20 celler som i originalpacken.

Ni som använd Kjell Co celler, vilken typ använde ni?

Nån som tagit fram batteripackar som ersättare?
 
  • Gilla
Oskiss
  • Laddar…
Hej,
Jag är på jakt efter ett par reservdelar till en G1, nämligen en skivdisk (heter det väl?) och "gummipinnen" som förbinder ram och skal framtill -- har du några sådana köper jag gärna dom! (söker detta för årsmodell 2001 eller 2002, tror skivdisken har varierat något över åren?) Mvh, Staffan Truvé, staffan@truve.com, tel. 070 59 33 885
 
Hej. "Gummipinnen ser också olika ut men jag antar du vill ha en med M6 gänga upptill och gängad pinne nedtill ca (M4).
Skivdisken får du ge mej en bild på för jag har en mängd olika.
Håkan
 
Har fått ett haveri på kretskortet i laddstationen till min G1 och håller på att försöka tyda texten på komponenterna. Troligen är det en snigel som förvirrat sig in och kortslutit mellan två ledningsbanor...
Dessvärre har en del text "brunnit upp" så jag skulle tacksamt vilja få några tips om någon skulle kunna ta fram förstoringsglaset och försöka läsa. De komponenter som jag önskar info om är C12 och U4.
Om ni bor i närheten av Borås så kan jag komma förbi och titta själv.
 
Nanus Om du skickar mej en bild/eller skiss på stället. Så kollar jag på ett kort.
 
Jag har två laddatationer och två klippare till reservdelar. Laddatationerna är hela.
Klipparna har trasiga moderkort, panelkort och den ena saknar klippmotor.
 
Hej!
Jag håller just på att starta upp min G1 för säsongen. Det verkar som batteriet håller på att ge upp.
Hur har det gått för dig Lars Elinge? Har du fått något bra tips om att bygga eget batteri? Egna erfarenheter?
Annars någon som har ett batteri till överkomligt pris?

Mvh Sven
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.