Hejsan

Ja, IVT har släppt en uppdatering som gör att man numera kan ändra temperaturen.

Statistik/historik-delen fungerar dock inte för mig ännu.

Men huvudfunktionen, att styra schemat och att höja/sänka värmen på varmvattnet och radiatorerna fungerar numera. Dom har även snabbat upp uppstarten av appen.

Nu fungerar den tillräckligt bra för att jag inte ska orka leva fan längre, men om man ställer det emot vad den kostar (kostanden för gateway) så är det långt ifrån prisvärt.
 
En anna läxa som jag lärde mig, och som är vad vi borde ha gjort:

Vi borde ha betalat fakturan men dragit av kostnaden för gateway/mobilapp på den tills det fungerade. Alltså inte betalt fakturan i fullo. Annars har man ingenting att sätta emot. Detta är tydligen vad konsumentverket rekommenderar.
 
ok, tack för svar. Tar in offerter för bergvärme, och IVT med appen verkade bra tills jag läste om detta på forumet.

Letar efter en lösning att styra via en platta som kan monteras in på övervåningen och så klart även via mobilen när man ej är hemma.
 
Ok.

Vi har en innegivare. Den går också att reglera temperaturen med, men jag tycker inte den är speciellt bra. Det kanske finns varianter att välja mellan dock.

Undra om det går att koppla en sån här till?

http://nest.com/
 
Redigerat:
Synd att man inte hittade denna tråd innan jag köpte motsvarande produkt till min Bosch pump.
Appen är ju ett skämt.
 
Lite gammal tråd, men jag kan bara konstatera att inget har förbättrats... Installerade min för ett par veckor sedan och har samma problem som ni hade för ett år sedan. Hade IVT velat, så hade de hunnit med ganska mycket utveckling på ett år.

Står någon i valet och kvalet mellan NIBE och IVT, låt inte IVT Anywhere vara det som fäller avgörandet till IVTs fördel för funktionen tillför ingenting... IMO...

PS. Jag är mycket nöjd med pumpen, det har inget med den att göra! :)
 
Redigerat:
  • Gilla
bjorn_s
  • Laddar…
Har installerat en Nibe F750 och använder Nibe Uplink för totalkontroll av VP oavsett var jag befinner mig i världen.
Finns app för Android inte IOS, men det funkar lika bra med vilken webbläsare som helst. Det negativa med detta är att man får betala 498:-/år för att få hela nyttan av detta.
 
Jag tror IVT Anywhere riktar sig mest till den som vill kunna fjärrstyra (ändra temperatur) sin värmepump typ sommarstuga eller för runt flackande individer med fler bostäder. Appen är inte så uttömmande vad det gäller rolig info i dagsläget. Man bör ha en innegivare för att det ska funka bra och möjligt ändra (öka) innergivarpåverkan i värmepumpens styr (display).
 
Tacka vet jag hederliga gamla Thermia Online där alla parametrar går att ändra remote och där all status kan visas i vilken form man vill. Historiska värden fås i fina kurvor så att man alltid kan ha full koll på sin maskin.
Och där ev fellarm går både till mig och installatören för att säkerställa att maskinen alltid rullar......;) ;) ;)
 
Har precis installerat en IVT Premiumline HQ10. Till den fick jag med IVT Anywhere utan kostnad och det fungerar ypperligt. Android appen är numera gratis och är enkel att använda, men fortfarande rätt seg att starta upp.
 
Det har ju kommit en uppdatering nu. Nån som märkt något förutom historiken?
 
Vad har hänt med historiken, jag ser inget ?
 
Hej, funderar på att köpa en IVT anywhere enhet, men undrar om någon som har det kan berätta lite om det är värd att spendera drygt 3700kr för det.
 
Italiese skrev:
Hej, funderar på att köpa en IVT anywhere enhet, men undrar om någon som har det kan berätta lite om det är värd att spendera drygt 3700kr för det.
Under inga omständigheter skulle jag, med den vetskap jag har idag, lägga ut så mycket som 1kr på systemet. Ofärdigt, buggigt, osnyggt m.m Riktigt oproffsigt. Nu ingick det i priset när jag köpte, så det gör inget, men hade jag betalt har jag krävt pengarna tillbaka.

Stark avrådan! Nån som vill säga emot?
 
Nä, håller med! Jag har den inte själv men svågern har och den fungerar riktigt dåligt.
Att man inte får larm till appen är ju bara så dåligt. De var på resa och en fas gick, inte den som larmet gick på ens och appen rapporterade bara normal drift.

Dessutom ser jag inte behovet generellt. Jag rör/ändrar min vp två gånger per år typ, när jag startar poolvärme och när jag stoppar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.