Mikael_L
Har kört (ännu) en bil full till återvinning med diverse gammalt mög.
 
:screwy:
Hur är det möjligt??

Du har ju just flyttat från en lägenhet..!..!!
 
Han kanske har en pytteliten bil?
 
Gick upp vid 06:30 idag, lite te och iväg till huset vid 07. 0710-10:20 så var det riva riva riva , en liten fikapaus. sedan riva riva riva och fixat ur den dörren och ställt undan....., -15:30. sedan på med plyfa för väggen så det inte går att ta sig in hur lätt som helst..

men nu skall jag ha tag i någon duktig som kan fixa syllen för mig... 20140430_111451[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bah, jobbigt laddda upp bilder..., får räcka med före och efter... 20140430_155833[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
MathiasS skrev:
Han kanske har en pytteliten bil?
En Smart kanske ... :cool:
 
altan.jpg

Sugen man blev och fortsätta med altanprojektet, inte:thumbdown:
 
  • Gilla
bjoar564 och 2 till
  • Laddar…
D09
ett litet uppstartsmöte för att få området i rätt inriktning gällande fiberanslutning. En stor uppslutning på hela 3 personer =P

Steg1 blir att knacka dörr och få de boende att fylla i intresseanmälan =)
 
Hade elektrikern hemma i tisdags, han satte upp lite fler uttag i gillestugan och i kök/matplats så nu matas inte kyl/frys av en förlängningssladd från pojkens rum. Plu att han gjorde klart matningen till bastun så nu fungerar mitt Harvia M60. Kan konstatera att 6kW räcker rejält till 8 kbm bastu, 100 grader efter 45 minuter. Har även köpt en hygrometer till bastun.
 
Gödslat gräsmattan med 3 (19.5 kg) påsar Super Gramino och vattnat ner det. Har inte regnat riktigt på 3 veckor nu så man fick fixa det själv. Lagt ut bärlager 30 cm ut runt altanen för att lägga marksten så att roboten ska kunna klippa allt. Sedan har jag titta på min 2/3 färdiga altan inför morgonen arbete. Sopat garaget och städat på arbetsbänken.

//Calle
 
Krilleman
Jag hade glömt hur roligt det är att kakla. Äntligen är det efterlängtade (och väldigt sena) badrummet/tvättstugan på "G" på riktigt.........

Resultat direkt! (y)
 
krilleman_215 skrev:
Jag hade glömt hur roligt det är att kakla. Äntligen är det efterlängtade (och väldigt sena) badrummet/tvättstugan på "G" på riktigt.........

Resultat direkt! (y)
Trehundrafemtielva kap av plattor för dörrsmyg, fönstersmyg samt tak och golv anslutning senare så är det inte så jädra roligt längre. Blifv vid din läst säger jag - rör tröttnar man inte på på samma sätt.
 
Gjutit fast ytterligare en kvarts dörrkarm. Den torra lekan suger ut fukten ur betongen och sedan fyller den inte ut som den ska. Jag kanske borde ha vattnat ytan först.
 
Krilleman
MathiasS skrev:
Trehundrafemtielva kap av plattor för dörrsmyg, fönstersmyg samt tak och golv anslutning senare så är det inte så jädra roligt längre. Blifv vid din läst säger jag - rör tröttnar man inte på på samma sätt.
Tid skola komma då rörmokeriets hjärtedagar drifva en ty hjärtegnag! Man skall förgäta att undo kakel är en fägnad!

;)
 
  • Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
ImageUploadedByByggahus.se1398970361.824920.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spräckt sten som är i vägen för nya trappan.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1398970329.946560.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
rodak och 1 till
  • Laddar…
D09
Min Peugeot ska troligtvis få en ny kompis på söndag. Tagit ut en semestervecka i slutet på maj för att lägga grunden till nya stödmurar så man kan gå och stapla när man har tid sen och lite innefix i tösen rum och pannrummet ska man väl hinna med också =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.