Y
* klippt gräs ~4 timmar
* lagat gräsklipparen
* fyllt hålor samt jämnheter med jord
* gjort hål i ett brunnslock anpassat för bubbelbadkarets kassa slang.
* tillverkat en packning till bubbelbadkarets luftpump
* lagat trä-trappen till huset.
* städat lite i garaget.
* förberett bilen inför lämnas till skroten.
* strött ut förmycket gräsfrö på en plätt, borde räckt till många plättar. men men.
* plockat större pinnar från gräsmattan.
* påbörjat ytterväggbygge men insåg att jag skulle byta byggmetod/virke och får nu invänta att brädgården öppnar.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Nytt Seinfield-avsnitt på gång då :D
Nix, den där skiten har vi lagt ner.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Pratat med barnen (13 och 15) om varför vi inte hunnit med nåt på vår långa lista än: för att de stökar till snabbare än vi hinner städa och det går inte att göra några vettiga byggprojekt när det är så stökigt.
 
Blev någon timme över i eftermiddags så jag svängde ihop en "skivhylla", en liten upphöjd hylla på vilken jag kan ställa skivmaterial såsom plyfa och MDF. Enda tillräckligt långa väggen i "förrådsrummen" i källaren är bredvid värmepannan. Ska komplettera med några skyddslister på väggen, färgen på dem torkar än så länge.

skivhylla.jpg

Då det är fall på golvet åt alla håll och kanter fick jag passa in varje stödbit mot golvet med hyvel samt som lite extra finess scriba sockeln mot golvet :)

Fick tittat närmare på markismotorn jag räddade undan tippen från en granne. Passar utmärkt i den gamla markisen på uteplatsen. Får se om det blir någon billig fulautomatik eller bara ut/in-knappar.
 
Redigerat:
Krilleman
Jag har kaklat en vägg i badrummet. Och jag kan nästan säga att jag hade glömt hur kul det är att kakla. Jo det var ett tag sen jag pysslade med detta. Det är nästan så man blir lite avis på Nino och staffanstorparn hur fort man får bekräftelse på sitt eget jobb på en slät vägg.

Nåja, imorgon (om tid finnes) så är det dags att tackla väggen med vattenrör och tvålhylla. Fråga mig då om det är lika roligt! :cool:
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Pratat med barnen (13 och 15) om varför vi inte hunnit med nåt på vår långa lista än: för att de stökar till snabbare än vi hinner städa och det går inte att göra några vettiga byggprojekt när det är så stökigt.
Nåja, du hann i alla fall prata med barnen/ungdomarna! Det är väl det som kallas kvalitetstid :)

Det skall man inte förakta!
 
Bilat bort en trappa, gjutit fast en halv dörrkarm, installerat och invigt robotklippare, monterat ett fönsterlås, tejpat klisterkrage på träden, rivit ut en del gammal isolering...

Nu: grill
 
Isolerat mellanbjälklaget under kattvinden. Tänkte att det var en bra idé att vänta med att riva tills det blev varmare ute, men skulle nog gjort det när det var kallt för fy f******* vad det är varmt och kliar i små trånga utrymmen.... men fint blir det :)
 
Vi som bor i lägenhet har söndagsdispens!
 
Fogat 12kvm kakelvägg. Cascos fog måste blandas till vällingkonsistens för att inte stelna på 10 minuter. Har gillat andra fogmassor mycket bättre.
 
fiskbuggaren skrev:
Bilat bort en trappa, gjutit fast en halv dörrkarm, installerat och invigt robotklippare, monterat ett fönsterlås, tejpat klisterkrage på träden, rivit ut en del gammal isolering...

Nu: grill
Varför gjuta fast en halv dörrkarm ? 😄
 
Tvättat tvätt, plockat disk, städat, inget jox med själva huset.
 
Ersatt denna altandörr:

ImageUploadedByByggahus.se1398627376.174642.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med panel:

ImageUploadedByByggahus.se1398627398.107900.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska givetvis målas så att alla brädor blir i samma kulör. Gul. Saknas dessutom en bräda närmast väggen.

Med lite tur kommer nya altandörren på onsdag, den ska in istället för fönstret på första bilden. Då blir det ritualmord på fönsterluckorna! Ska bränna dem på bål!
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
D09
Småplockat lite på tomten, sprungit konstant efter ungarna.

Lagt ut min Peugeot 206 på blocket, se om någon nappar på ett lågt pris mot "lite" arbete :)

Må alla prutare/brevvänner och annan dynga missa annonsen eller må harpesten drabba dom hårt...

I ansiktet... Med en stol... ��

edit

Förbannelsen gäller även folk som lyckas få tag på mitt nr utan att det står i annonsen och ringer efter kl 22 :banghead:
 
Redigerat:
Inte jättemycket gjort med huset i helgen. Dragit rör för svagströmsledningarna till golvvärmen gjorde jag dock.
Annars har jag skjutsat barn till kalas samt haft 5 av kvarterets ungar, utöver mina egna 2, i trädgården och huset. Fullt ös. Bytt hjul på bilen och tvättat av vinterdäcken och bilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.