Förresten - vad har ni för snittklipptid? Morsans som inte är uppgraderad, men har senare mjukvara än min, snittar på runt 78-80 minuter. Hennes tomt är iofs helt plan, vilket min inte är.
 
Var hittar du klipptider i verkstads menyn?
Jag hittar bara söktider....
 
Under historik.
 
Jag har bara meddelanden och söktider att välja emellan.
Jag har en r70li men det ska väl inte spela någon roll?
 
Redigerat:
Och den här mjukvaran...

1398512410421.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Det var inga dåliga tider det!
 
Min snittar nu på 78 minuter mot tidigare 59. Cirka 33% bättre. Ingen empiri än så länge, men kul!
 
Redigerat:
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Idag mätte jag min 101 min. :wow:
 
  • Gilla
Toomaster och 1 till
  • Laddar…
KLipptider före och efter ombyggnad. 006.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

009.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
engs
davidgp skrev:
Ptja, dra av 300 för mjukvaran, så ere inte mycket timpeng kvar.
Tycker frågan mer är, varför kan man inte uppdatera mjukvaran själv?

Har ingen robotklippare själv men följer intresserat diskussionerna och utvecklingen bl.a här.

Förstått att det går på kinakopior men varför designar inte tillverkarna av märkesmaskinerna så att även dessa kan uppdateras av användaren?

Att behöva åka in på en verkstad isf att plugga in en USB-kabel och fixa det själv känns väldigt 80-tal.

En av sakerna som gör att jag väntar med köp av robotklippare. Om man nu måste uppdatera dessa pga buggar och förbättringar av mjukvaran, måste det vara smidigt att ordna det.

Detta gäller naturligtvis inte bara Gardena utan alla som ej kan uppdateras av slutanvändaren.
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
johan63 skrev:
KLipptider före och efter ombyggnad.[bild]
[bild]
Även du har fått 35%-ig tidsvinst.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
engs skrev:
Tycker frågan mer är, varför kan man inte uppdatera mjukvaran själv?

Har ingen robotklippare själv men följer intresserat diskussionerna och utvecklingen bl.a här.

Förstått att det går på kinakopior men varför designar inte tillverkarna av märkesmaskinerna så att även dessa kan uppdateras av användaren?

Att behöva åka in på en verkstad isf att plugga in en USB-kabel och fixa det själv känns väldigt 80-tal.

En av sakerna som gör att jag väntar med köp av robotklippare. Om man nu måste uppdatera dessa pga buggar och förbättringar av mjukvaran, måste det vara smidigt att ordna det.

Detta gäller naturligtvis inte bara Gardena utan alla som ej kan uppdateras av slutanvändaren.
Jag håller med i allt du säger.
 
Hej!

Har precis installerat min Robban men upptäckte nu att jag lagt guidekabeln lite fel. Roboten har från en del av gräsmattan svårt att finna guidekabeln. Frågan är om jag jag förlänga guidekabeln genom att kapa den på mitten och skarva på en förlängning. Alltså inte förgrena, den kommer fortfarande bara att ha två ändar.

Varför jag frågar är att jag har för mig att jag någonstans läst att just guidekabeln måste vara obruten. Självklart används Gardenas kopplingar :)

Tacksam för svar

Trevlig helg!
Per
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.