De är just därför jag misstänker att den nya L har den nya programuppdateringen. Och då kan de knappst skilja ngt på M och L då hårdvaran är densamma. Om de bara är programvaran borde man kunna uppdatera via usb hemma?
 
En annan sak jag kom på. Är de någon som har en L som har bekräftat att de är en annan mjukvara i jämförelse mot M?
 
R
Då är min uppdaterade M tillbaka skickad efter att ha tappat PIN koden. Godkände inte den efter ett regn

Nån som kan bekräfta att man kommer förbi pin koden genom att starta klipparen och när pinkoden ska slås in istället trycka in den i laddaren

Kommer ni förbi pinkoden då och in i menyerna??!!

Jag gjorde de, måste vara en bugg isåfall
 
Antar det är fler än jag som har gungställning till barnen på tomten, hur har ni gjort gör att inte klipparen skall köra fast, plint?
 
Hurra! Nu har jag varit och hämtat min Landroid M som jag köpte (ny) på Tradera för 5400:-

Sitter "grön plupp" på kartongen,tillverkat dattum 1304, dvs gamla hjulen på.
Hoppas jag kan ta mig tid till helgen att installera, återkommer säkert med frågor till expertisen här!
 
Hejhopp, tänkte bara tipsa om att ClasO har 10% rabatt idag om man handlar på nätet. En Landroid 2.0 går att få för 7294,50 inkl. frakt. Helt ok.
 
davidgp skrev:
Hejhopp, tänkte bara tipsa om att ClasO har 10% rabatt idag om man handlar på nätet. En Landroid 2.0 går att få för 7294,50 inkl. frakt. Helt ok.
Vore utmärkt med en rabatt på ClasO men jag hittar inte något erbjudande...
Var finns detta?
 
Använd kod CLAS15478
 
Nicke Nyfiken
davidgp skrev:
Hejhopp, tänkte bara tipsa om att ClasO har 10% rabatt idag om man handlar på nätet. En Landroid 2.0 går att få för 7294,50 inkl. frakt. Helt ok.
Eller om man inte har allt för långt till en Jem&fix butik, så kan man åka dit och köpa den för deras ordinarie pris 6995:- men då fixar man själv frakten så att säga. :)
 
Redigerat:
Fick det som en pop-up när jag gick in på sidan.
 
Funkade utmärkt, nu är det beställt. Tack för snabbt svar
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Med Landroid 2.0 så kan man slippa trimning av kanterna. Jag har en 14 cm bred marksten runt hela gräsmattan. Det beror lite vad man har utanför stenen. Har man rabatt med samma höjd som stenen så kan du lägga slingan c:a 5 - 10 cm. från stenen men då måste klipparen ev. kunda gå någon cm i rabatten utan att fastna. Vi har täckbark så det funkar bra. Har du t.ex. en mur eller något annat hårt material så får du ha runt 10-12 cm. Jag ligger nog på 10 men då går den emot muren lite då och då men inget som påverkar. Det man måste tänka på är innerhörn, här måste det finnas plats för nosen så att den kan styra in. 30 cm. vid ingång och 35 vid utgång.
Titta här för förståelse av sista meningen. [länk] . Måtten på skissen är till Landroid L, den stora modellen. Så som jag har lagt slingan så verkar det som att jag inte behöver trimma kanterna efter klipparen. Öar samt hörnor kommer jag inte i från.
Hej! Köpte en Landroid igår. Har dock inte fått hem den ännu. Har som du nämner också en 14 cm bred markstensrad runt gräsmattan. Problemet hos mig är att jag har en mur runt hela som gör att roboten inte har nått spelrum på "andra" hållet. Har förstått att man kan trycka på hemknappen och få maskinen att klippa på väg hem till laddaren. Du skriver att man behöver lägga slingan minst 10 cm från stenraden in på gräsmattan va? Det betyder ju att man lägger slingan 24 cm in från muren. Eftersom roboten kör i mitten av slingan tillbaka och har knivar som klipper 18 cm så kommer den ju klippa hälften av de 18. Alltså 9cm. Detta borde ju innebära att jag ändå måste trimma den sista centimetern runt hela gräsmattan :(!

Eftersom roboten är 37 cm så blir det 18,5 cm maskin på varje sida av tråden på vägen tillbaka. Hade hoppats på att man därför kunde lägga tråden 8 cm från stenraden. På så sätt har man 22 cm till mur. Alltså 3,5 cm tillgodo för roboten. OCH förhoppningsvis blir då gräset klippt ända ut till raden. I hörnorna får man ju självklart hitta på nån lösning.

Vad tror vi om detta :)?
 
Redigerat:
Hej, införskaffade min 2.0 igår och än så länge funkar det bra,. redan när jag stod i butiken fick jag modifieringstankar. klippbredden på endast 17 cm är något som "stört" mig och tittade då på möjligheterna att byta blad. tror att det skall gå att sätta 1 cm längre blad, vilket ger en klippbredd på 19 cm.
Någon som gjort detta?
vinster, försluster?
Någon som gjort några andra förbättringar?
 
R
Ryssi skrev:
Då är min uppdaterade M tillbaka skickad efter att ha tappat PIN koden. Godkände inte den efter ett regn

Nån som kan bekräfta att man kommer förbi pin koden genom att starta klipparen och när pinkoden ska slås in istället trycka in den i laddaren

Kommer ni förbi pinkoden då och in i menyerna??!!

Jag gjorde de, måste vara en bugg isåfall

Ingen som orkar testa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.