Tävling: Vinn kombinerad grästrimmer/klippare

grastrimmer.png

Black & Decker STC1820CM är både grästrimmer, gräsklippare och kantklippare i en enda maskin. Du som vinner veckans tävling har med andra ord en lite smidigare trädgårdssommar att se fram emot eftersom du bara behöver plocka fram en maskin oavsett om det är högt gräs som ska trimmas eller gräsmattan som ska klippas.

Den som tar hem andrapriset kan istället rusta upp trädgårdsmöblerna med slipmaskinen KA330E. Maskinen har ett slutet dammuppsamlingssystem och en obelastad hastighet på 5 000-13 000 varv per minut.

Totalt värde: 2 300 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: Vad har STC1820Cm för klippbredd?


1. 20 centimeter
X. 22 centimeter
2. 25 centimeter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 25 april.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
M4JK och 2 till
  • Laddar…
B
Svar: 2. 25cm

Min gamla Stiga Park 12 är dels väldigt oversized på mina 1000m^2 tomt, sedan har åldern på den satt sina spår med ett par ras i växellådan. Växellådan ligger fortfarande i källaren i väntan på reparation.
 
D09
Svar2

Min 90% meka, 10% jobba röjsågsmaskin ( holstein ) som är rena kinaskiten och har passerat den övre gränsen och är nu en 100% meka maskin. Jag orkar inte med skrothögen och har ingen lust att gå med sax för att klippa gräset

Funderar på om det inte är bättre att lägga grus på hela gräsmattan för holsteinskräpet ska jag ha som sänke när jag metar

Ge mig en gräsklippare så lägger jag upp en bild på när jag offrar min befintliga skräpmaskin
 
Svar 2.

Jag har märkt att vår gräsklippare har lite problem med att gräsmattan är ganska ojämn på sina ställen. STC1820CM verkar vara en maskin som är mycket flexibel och som kan svälja ojämnheter mycket bättre än konventionella klippare. På en liten tomt som min känns det dessutom som en stor fördel att ha en liten smidig maskin.
 
M
Svar 2:

Eftersom jag inte vill köpa något billigt skräp, vilket jag måste göra om vi inte vinner :rolleyes: Nytt badrum har högre prioritet än en ovårdad gräsmatta, åtminstone i plånboken...
 
Svar: 2. 25cm. Skulle kunna vara bra mycket enklare att dra runt än en mycket större bensinklippare som väsnas så det skriker om det, framtomten har liten ner lutning mot vägen där det är lite tyngt att dra med en hel gräsklippare oräknat lite mindre ytor mellan växter där det är alltid lite strul att dra åbäket.
 
Svaret är 25 cm klippbredd.

Jag har ett hus med tomt på g att köpa, då jag är Ensamstående så skulle det underlätta väldigt mycket både ekonomiskt och så verkar den toppen då det är både trimmer och gräsklippare.
Håller tummarna att den håller vad den lovar. Många kombi verktyg och maskiner brukar inte vara att hänga i granen , av de jag har testat men denna ser dock lovande ut.
 
Alternativ 2: 25cm

Eftersom jag i dag för för första gången detta året försökte klippa gräset men vår sutteräng tomt satte stopp för den iden pga för tung gräsklippare och för dåligt knä. Ser fram mot att trimma.....
 
Alternativ 2 är rätt.
Vi köpte vårt hus på vintern och när snön smälte så såg vi diken överallt på tomten ( gammal jordvärme). Efter flera års slit är vår gräsmatta nu jämnare, men det är många knölar och svackor kvar- vilket gör det svårt att klippa gräset ordentlig!
STC1820cm skulle förenkla vårt trädgårdsarbete något enormt!
 
Svar: 2

Vi köpte ett hus i vintras och har ännu ingen trimmer eller gräsklippare. Tomten är inte så stor så denna skulle vara en perfekt lösning för oss! Att man sedan inte behöver fylla garaget med multipla maskiner är ett stort plus.
 
Svar. 2 25cm fast läser man specifikationen står det 28cm så då är väl inet av svaren rätt......

Har aldrig hittills fått hjälp av frun att varken klippa gräset eller trimma kanterna för hon tycker vår gräsklippare är för tung och konstig. Med denna skulle jag kunna få hjälp med gräset vilket gör att jag skulle hinna renovera mera.
 
Svar 2! 25cm klippbredd. Jag skulle vara väldigt nöjd med gräs/kantklipparen då vi har en stuga med ojämn gräsmatta och har en handjagare i vår ägo. Det funkar, men är gräset för långt blir det ganska så segt och får gå och låna grannens på batteri. Jag Studerar så att köpa en elektrisk är inget alternativ.
 
Rätt svar : 2) 25 cm

Vår käre gamle klippare har gjort sitt,
många drag i snöret av min man ,
för att försöka återuppliva han !
Tänk att få överraska min man med en som går, då vet jag en som mår ;)
Att bara få tuta o köra ,
där ute på det gröna,
vore en sommarvinst,
och något han anar minst !

Sommarhälsningar från
Anna Abrahamsson
pammen23@hotmail.com
 
2. 25 centimeter

Har för det första aldrig vunnit något i liknande tävlingar och för det andra verkar denna vara tillverkad med vår tomt i åtanke, dvs liten ojämn och sluttande...
 
Vi flyttar till hus och har ingenting i trädgårdsväg. Känns som en bra början!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.