Sant, jag har ju bara kollat när den är på väg hem för att ladda. Ska se hur det verkar idag när den är på G hem pga tidsfönster.
 
peternicklas
Det är däremot ett litet problem eller kanske inte....är det inte lite av ett I-landsproblem.
Jag tar min klippare och placerar den framför laddstationen 1 gång/vecka och kör hem den.
 
Är det fortfarande problem med Worx signaler om grannarna kar robotklippare? Har bara en 20cm bred sockel mellan mig och grannen. Funderar själv på en Worx (Grannen på en automower), och då jag söker på det så hittar jag i trådar från 2012 att Worx störs av grannslingor.
 
Redigerat:
peternicklas
De nya Landroid M 2.0 blir inte störd av HQ. Har själv en granne som har en HQ och vi har c:a 60 cm mellan oss. Finns även 2 filmer på youtube där slingorna ligger 20 cm från varandra, detta utan problem med klipparen. Hur Landroid L fungerar kan jag inte säkert svara på.
 
peternicklas skrev:
De nya Landroid M 2.0 blir inte störd av HQ. Har själv en granne som har en HQ och vi har c:a 60 cm mellan oss. Finns även 2 filmer på youtube där slingorna ligger 20 cm från varandra, detta utan problem med klipparen. Hur Landroid L fungerar kan jag inte säkert svara på.
OK, låter bra. Då får det nog bli en Worx 2,0. Tackar!
 
Tack vare bra tips på detta forumet lyckades jag beställa en 1.0 på Picky habits med en 30% rabattkod till slutpriset 7 696:- vilket ju verkar vara ett bra pris. Tackar för det! Nu är det en spänd väntan tills man får pilla på den.. :)
 
Arviking skrev:
Aha, tack för svaren. Då var det ju ett mindre problem :)
Ja, det brukar inte var så stort problem men rätt skall vara rätt och det är att för M modellen gäller max 18 meter från närmaste gränstråd. För L versionen gäller 25 meter däremot.
 
Kul att köp tipset verkar fungera.

Min syster har börjat prata lite om robotgräsklippare och funderar på om jag skall försöka få henne att köpa en 2.0.

Hon har ganska dålig koll på teknik allmänt och aldrig haft med robotgräsklippare att göra.

Ni som redan redan har en 2.0a skulle ni rekommendera den till någon som mest av allt vill ha ett problemfritt gräsklippande?

En plan och fin tomt på ca 800kvm.
Jag kommer att göra själva installationen. (Ingen erfarenhet med lagom nördigt intresserad)
 
peternicklas
Klipparen i sig är väldigt enkel. Gör du bara en installation enligt boken så är det inga problem. Min 7-åriga dotter både startar och stannar klipparen när hon tycker det är roligt eller den kommer i vägen för henne.
 
Håller med, krånglar man inte utan följer boken fungerar det galant!
 
Håller med föregående.
Har man bara en smidig trimmer till kanterna så är saken biff👍
 
Är det tomtstorleken som inte får vara över 1000kvm eller funkar det som i mitt fall med en tomt på 1400kvm men en gräsyta på runt 900?
 
Nu har min landroid kört en vecka. Klippningen är kanon.
Dock har jag stött på lite anomiliteter, så som att en dag hittade jag den utanför klippområdet. Soligt och varmt ute, utan fukt. Då hade den kört förbi tråden, och hasat sig upp efter lite stenar. Jag dubbelkollade tråden, och allt var i ordning.

Efter detta har jag fått ett brummande ljud i maskinen, vände upp och ner på droiden och såg att det blivit ett jack i en av knivarna. Så jag bytte knivarna, tänkte att jag unnar mig det :) Då lät den lite mindre faktiskt.

Jag är lite osäker, det kanske till och med är så att det brummande ljudet alltid var där, och att jag inbillar mig nu? Tänk er en kyl som brummar lite, så låter droiden när den snurrar upp för klippning och når max varv.

Försöker intala mig regeln "Dont fix what aint broken".
 
peternicklas
Martin Krafft skrev:
Är det tomtstorleken som inte får vara över 1000kvm eller funkar det som i mitt fall med en tomt på 1400kvm men en gräsyta på runt 900?
Gräsytan ska inte vara mer än 1000kvm
 
peternicklas
Ckruz skrev:
Nu har min landroid kört en vecka. Klippningen är kanon.
Dock har jag stött på lite anomiliteter, så som att en dag hittade jag den utanför klippområdet. Soligt och varmt ute, utan fukt. Då hade den kört förbi tråden, och hasat sig upp efter lite stenar. Jag dubbelkollade tråden, och allt var i ordning.

Efter detta har jag fått ett brummande ljud i maskinen, vände upp och ner på droiden och såg att det blivit ett jack i en av knivarna. Så jag bytte knivarna, tänkte att jag unnar mig det :) Då lät den lite mindre faktiskt.

Jag är lite osäker, det kanske till och med är så att det brummande ljudet alltid var där, och att jag inbillar mig nu? Tänk er en kyl som brummar lite, så låter droiden när den snurrar upp för klippning och når max varv.

Försöker intala mig regeln "Dont fix what aint broken".
Kolla så att din klippare har den senaste uppdateringen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.