Johan_A_M
fabianC skrev:
Jorå GustavGBG beställde en precis och det funkade ju finfint! 6300 blev det med "kupongen".
Tackar och bockar för tipset!
Berätta gärna när den kommer vilken version det är :)
 
peternicklas skrev:
Jag har studerat min de dagar som den har varit ute. Helt klart så har de gjort något åt lutningskompesering men de har en bit kvar.
Hoppas jag kommer att se samma sak. Gräset börjat bli högt men det får vänta till efter påsk.
 
Johan_A_M skrev:
Berätta gärna när den kommer vilken version det är :)
Ja absolut det ska jag. Leverans skulle ske om 2-6 arbetsdagar så den bör väl dyka upp i veckan. Hög spänningsfaktor hoppas på oranga däcksidor... :)
 
jllnd skrev:
Är det någon som har tagit reda på vad ett nytt Li-on-batteri till landroiden kostar? Har sökt runt på forumet men inte hittat svar. Någon gång kommer ju batteriet bli dåligt så det vore ju intressant att veta för att kunna räkna på kostnaden i ett längre perspektiv.
Går på runt 1000-lappen, t.ex 999 kr hos GIZ
 
Hej, går i funderingar på en 2.0. Går att få för 6300:- på Clas Olson med en lokal rabattkupong. Är det någon som vet max längd på slingan? Ligger även lite över 1000kvm, kanske 1100-1200. Tror ni den klarar av det eller måste man gå på den stora?
 
Arviking skrev:
Hej, går i funderingar på en 2.0. Går att få för 6300:- på Clas Olson med en lokal rabattkupong. Är det någon som vet max längd på slingan? Ligger även lite över 1000kvm, kanske 1100-1200. Tror ni den klarar av det eller måste man gå på den stora?
Är ett bra pris. Läser man lite i tråden så ser man att maxlängd rekommenderat av Worz är 250m. Det finns dock dom som kör med längre slinga än så.

Ang storleken på din tomt så hade jag valt den stora.
Det är absolut rekommenderat att köpa en klippare som klarar mer kvadrat än vad tomten är stor.
 
Nu rullar min nyuppackade Landy på min Indegos tomt och avränsarlina. bara som test. Ska sättas ut i fritidshuset till påsk. Allt ser bra ut, Tystare än Indy men även om jag fått den nya modellen med oranga däck så slirar den mer i gräset än indy. Och jag har ändå väldigt platt tomt. Förlängt garantin e precis gjord. Nu står han på laddning, redo o ut o testa sig igen.
Riktigt liten trevlig krabat den har Landy.:wow:
 
  • Gilla
Tollarn
  • Laddar…
peternicklas
depalma skrev:
Är ett bra pris. Läser man lite i tråden så ser man att maxlängd rekommenderat av Worz är 250m. Det finns dock dom som kör med längre slinga än så.

Ang storleken på din tomt så hade jag valt den stora.
Det är absolut rekommenderat att köpa en klippare som klarar mer kvadrat än vad tomten är stor.
Längden på slingan är samma på de båda modellerna.
 
Hej på er. tänker också köpa en robot maskin å har kollat lite på Landroid, MEN?. Har gräsmattor på två nivåer och går inte å få en robotgräsklippare å gå mellan dom. kan man kanske köpa en xtra laddstation å göra två områden och då flytta klipparen mellan dom frånskilda gräsmattorna. gräsmattornas storlekar är 700+300kvm.
 
peternicklas
Raketn skrev:
Hej på er. tänker också köpa en robot maskin å har kollat lite på Landroid, MEN?. Har gräsmattor på två nivåer och går inte å få en robotgräsklippare å gå mellan dom. kan man kanske köpa en xtra laddstation å göra två områden och då flytta klipparen mellan dom frånskilda gräsmattorna. gräsmattornas storlekar är 700+300kvm.
Det går bra med 2 laddstationer och flytta klipparen manuellt.
 
låter kanon det
 
R
Hej igen!

Skrev tidigare om min klippare som plötsligt stanna och inte tog min pin kod

Provade ikväll o starta den och trycka in den snabbt i laddaren. Vipps så kom jag in i menyerna!!?? Bugg??

Avaktivera pin kod i menyerna och försökte ändra PIN men den godkänner inte min kod

Men nu kan jag starta den iallafall i väntan på kartong till service
 
J
_dalkarl_ skrev:
Jag konstaterade att batteriet verkar öppningsbart, köper man lösa celler och löder i bör det bli billigt.
MBygga skrev:
Går på runt 1000-lappen, t.ex 999 kr hos GIZ
Då verkar det ju som att man inte ska behöva överväga att skrota maskinen när batterierna är slut. Bra! :)
 
Måste säga att jag är helnöjd med Worx kundservice. Fick nys om den gratis "vår service" som de erbjuder, så jag mejlade via formuläret på hemsidan och frågade om det stämmer, på kvällen svarade de att det stämmer, men min droid skulle varit inne hos dem i Februari, men han skulle skicka en adresslapp till mig ändå, så skulle han se till att uppgradera mjukvaran och ev byta någon del.
På Fredagen kom adresslappen, på Måndagen ringde jag hämtning och på Fredagen kom den tillbaka, uppdaterad mjukvara, bytt knivar samt skivan som knivarna sitter i. Gratis! (y)
Skall bli spännande att släppa ut "klippis" på grönbete, blir nog på Påskhelgen...
 
Har försökt hitta något i installationsmanualen, den som man kan ladda ner, om detta med max 25m utan kontakt med slinga som jag tyckt mig läst om här på ngt ställe. Vad innebär det. Om jag har en långsmal tomt, låt oss säga 50x12m, och den försöker gå "längs" långsidan, stannar den då efter 25m och larmar att den är utanför området eller har jag fattat fel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.