Jag har ingen tidigare erfarenhet,
Jag har senaste versionen av mjukvara.
Vad jag sett så på vissa ställen har den det lite jobbigt, men den har aldrig gett upp. Vid fasta hinder fattar den med en gång 😀
 
peternicklas
erralini skrev:
Ni som fått senaste programvaruupdateringen på era fjolårsmaskiner, hur är intrycket av klipparen nu? Är problemen med hjulspinn, fuktsensorer, stångas med hinder och hamna utanför området borta? Bättre, något som är sämre?

Väntar på att få tillbaka min från service, spänd förväntan i takt med att gräset blir grönare och grönare....
Svårt att svara på detta nu. Min klippare börjad sitt skift i går. Det som jag har märkt är att den är bättre vid vändning samt när den går hem. Övriga saker har jag inte haft problem med så det kan jag inte svara på. Dock så vet jag att de har bytat en hel del saker i fronten.
 
  • Gilla
erralini
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Svårt att svara på detta nu. Min klippare börjad sitt skift i går. Det som jag har märkt är att den är bättre vid vändning samt när den går hem. Övriga saker har jag inte haft problem med så det kan jag inte svara på. Dock så vet jag att de har bytat en hel del saker i fronten.
På vad sätt är den bättre vid vändning och hemgång?
 
peternicklas
erralini skrev:
På vad sätt är den bättre vid vändning och hemgång?
Stabilare gång, släpper inte slingan lika lätt. Jag har fått för mig att den vänder enligt ett nytt mönster, kanske bara inbillar mig=). Du får vänta och se tills din kommer.
 
  • Gilla
erralini
  • Laddar…
Ja då var den installerad, och nu pågår en testkörning. Klipper i luften mer eller mindre, lite blött ute. Kollar efter lite problem i området.

Men känslan är.....oslagbar!

Kompisen.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erralini och 1 till
  • Laddar…
Har provat min litegrann dom sista 2 veckorna.

Har en liten slänt där märker jag största skillnaden mot förra året både upp och nerför, förra året kändes det som den åkte för fort nedför, nu stannar den upp när den känner att det går för fort.
Likadant är det uppför känner klipparen att lutningen blir för stor stannar den upp och gör ett nytt försök till skillnad mot förra året och bara vände och åkte ner igen.

Har ett litet problemområde vid gungställning och sandlåda, där den fastnade ofta förra året men även när jag kört klipparen i det området medvetet har den inte fastnat ännu.

Hittills är jag grymt nöjd med den senaste uppdateringen.

/ Johan
 
Redigerat:
  • Gilla
erralini
  • Laddar…
peternicklas
Jag var i kontakt med marknadschefen för Positec innan idag.
Jag tackade dem för deras utomordentligt fina kundtänkande och service då det gäller uppdateringen samt att de har lyssnat på vad vi har framfört gällande förslag till förbättringar. Bl.a. då klippning ut med slingan på väg hem.
Han uppsakttade detta och sände även ett tips på Råd&Röns test av robotklippare där Landroid kom 3. Sist kom ju HQ, Gardena samt Bosch.
 
  • Gilla
sakora och 1 till
  • Laddar…
Eller hur👍👍
 
R
Hej!
Fick tillbaka min klippare från service i början på mars (uppdatering)

Bytte koden med en gång och skulle köra igång klipparen igår. Tryckte in koden och den börja klippa

Går ut 10min senare och den är död nära laddaren

Startar den men den vill INTE godkänna min kod, försökt 100 gånger

Kan tillägga att de regna rätt bra igår


Pratat med service och maskinen ska in igen. Va ju bara inne 5 månader sist
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tips! 10% nätrabatt på Claes Ohlsson t.o.m. 11/4. Innebär Landroid M för 7195,50 + 99 kr frakt om man hämtar upp den själv i närmaste butik :)
 
Hej.
Ny på forumet och nybliven Landroidägare. Kom över mycket billigt på Jem o Fix då de har en grym prisgaranti, 5600:- :).
Har lite funderingar om jag ska utesluta en slänt på min tomt eller inte, är det någon som har erfarenheter om lutningar på över 35 %?
 
  • Gilla
sakora
  • Laddar…
MBygga: hittar ingen nätrabatt på Claes Ohlson...eller har du en rabattkod? :)
 
Tips! Såg just att EKO Jönköping fortfarande säljer Landroid M för 6995:-, vilket betyder att prisgarantin på Jem & Fix ger ytterligare 20% på detta. Annars är ju 6995:- också bra...
 
Johan.S skrev:
Har provat min litegrann dom sista 2 veckorna.

Har en liten slänt där märker jag största skillnaden mot förra året både upp och nerför, förra året kändes det som den åkte för fort nedför, nu stannar den upp när den känner att det går för fort.
Likadant är det uppför känner klipparen att lutningen blir för stor stannar den upp och gör ett nytt försök till skillnad mot förra året och bara vände och åkte ner igen.
...
/ Johan
Det låter kalasbra.
Upplever du att den går rakare, eller svänger den av lika mycket om den måste skråa?
 
eleson skrev:
Det låter kalasbra.
Upplever du att den går rakare, eller svänger den av lika mycket om den måste skråa?
Jo det tycker jag att den gör, går inte spikrakt men bättre än förra året.

/Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.