Vad menar du byggnadssnickare som bygger inredning? Är det något i stil med att kocken bakar bröllopstårtan också, han är ju i köket redan.
 
S
mattiasp skrev:
Tack så mycket! När det gäller Hiltis och Feins prisvärdhet så har jag en annan uppfattning än du.

Jag har för övrigt sett inredningsjobb utförda av byggnadssnickare, och det är uppenbart att de inte har använt sänksågar, fräsar eller kexmaskiner. En vanlig kommentar är "Det där får målaren trolla trolla bort". Det gäller givetvis inte alla byggnadssnickare.
ja. byggnadssnickare är ju inga fin snickare.
jag tillhör dom som vill va stolt när jag lämnar ett bygge.
när använt dig av hilti och fein, va har du köpt då?
 
S
över till ts
när du skriver i första inlägget att "el kan du"? har du tänkt dra om ström själv?

kaklet kan du riva med en bilmaskin med bredmejsel.
plastmatta kan du riva med kofot. beror lite på hur hårt det sitter.
till dina lister och parkett kan en kap och gersåg vara bra att köpa.
du kan även behöva en sticksåg.
kan även vara ide att köpa eller hyra slagborrmaskin eller en borrhammare.
sen finns ju det många handverktyg också som du skulle kunna ha användig för.
 
Hilti har jag bara lånat eller hyrt, men de presterar inte bättre än de andra fabrikaten du nämner, fast till dubbla priset. Fein har jag köpt som Multimaster på den tiden när det inte fanns några alternativ. Idag finns det mer prisvärda alternativ.

Med inredningssnickerier menar jag även socklar, foder, lister och smygar. Det kan se fördj-vligt ut när en "kan-allt"-snickare har utfört arbetet. Jag har även sett exempel på det motsatta. Men nu hjälper vi faktiskt inte trådstartaren.
 
S
mattiasp skrev:
Hilti har jag bara lånat eller hyrt, men de presterar inte bättre än de andra fabrikaten du nämner, fast till dubbla priset. Fein har jag köpt som Multimaster på den tiden när det inte fanns några alternativ. Idag finns det mer prisvärda alternativ.

Med inredningssnickerier menar jag även socklar, foder, lister och smygar. Det kan se fördj-vligt ut när en "kan-allt"-snickare har utfört arbetet. Jag har även sett exempel på det motsatta. Men nu hjälper vi faktiskt inte trådstartaren.
menar du att du använder kex och fräs till socklar, foder,lister och smygar
 
Absolut.
 
S
mattiasp skrev:
Absolut.
varför om jag får fråga?
 
SBH skrev:
varför om jag får fråga?
Är väll inte helt ovanligt att man kexar smygar? Eller har jag helt fel
 
Nej
 
S
Xlntjone skrev:
Är väll inte helt ovanligt att man kexar smygar? Eller har jag helt fel
det är hör till ovanligheter att man kexar smygar
 
Har monterat ett gäng plast fönster i dagarna och sänksågen är oslagbar när man ska fixa salningarna / smygarna iaf när man inte är så van med klinga....

Såg en snickare hemma här som byggde altan och istortsett bara använde elkedjesågen, kapade alla 45 graders vinklar med den och det blev hur bra som helst. Så kan man använda verktygen så går det att få det mesta bra, men e man ovan så kan det vara bra att ha så mycket hjälp det går.
 
SBH skrev:
det är hör till ovanligheter att man kexar smygar
Märkligt. De flesta snickare jag känner kexar fast sina fönstersmygar. Men alla gör väll olika gissar jag på
 
S
Xlntjone skrev:
Märkligt. De flesta snickare jag känner kexar fast sina fönstersmygar. Men alla gör väll olika gissar jag på
du tänker inte på metallstiften?
 
SBH skrev:
du tänker inte på metallstiften?
Nä. Jag må vara målare men jag vet hur en kexmaskin ser ut :-D
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
S
Xlntjone skrev:
Nä. Jag må vara målare men jag vet hur en kexmaskin ser ut :-D
va ju nyfiken bara.:)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.