peternicklas
Undrar vad det kostar att byta däck?
 
peternicklas skrev:
Undrar vad det kostar att byta däck?
Kan ju inte vara jätte dyrt direkt.
 
Såg i en annan tråd om en helt annan klippare med liknande problem som vår, då hade någon tagit ett dubbat cykeldäck á 250 kr och klippt till lagom passform och fäst det på hjulen. Blev tydligen bra, inga större spår i gräsmattan och betydligt bättre fäste.
 
Jag har en liten gräsplätt som inte hänger ihop med mitt ordinarie klippområde. Hur är det, kan man flytta Landroiden?

Lägga ut slingkabel kan ju inte funka...eftersom jag inte har någon laddningsbas att koppla in där? Dvs. ingen ström i slingan....

Antar att det inte går?
 
Nä, du måste dra dit slinga med ström, annars säger den "utanför område" och stannar. Är det långt från ditt andra klippområde?
 
Du kan lägga en lägga en dubbelslinga mellan gräsmattorna, så länge det inte blir för lång slinga totalt. Den kan grävas ned eller märlas ned om du har mjukt underlag. Så gjorde jag med min gamla automower. Med asfalt blir det svårare förstås, en kompis gjorde ett spår i asfalten med nån maskin, minns inte vilken, kanske betongspårfräs....
Du får då flytta maskinen till det området manuellt och flytta tillbaka för laddning, så då blir det förstås inte lika smidigt...men i alla fall en lösning om du inte vill köpa en till robot förstås!
 
  • Gilla
FeFFeDoo
  • Laddar…
Hej, jag är lite sugen på att skaffa en robot, vet någon hur lång slinga man kan ha som max till denna 1000m2 Worx?
Fråga 2: Jag har en ganska smal passage på långsidan av huset till den andra delen av gräsmattan om man säger så, hittar Worxen ut dit eller måste jag skaffa ett annat märke? Passagen är ca 1,2m bred och ca 3m lång.
 
peternicklas
AndersLorin skrev:
Hej, jag är lite sugen på att skaffa en robot, vet någon hur lång slinga man kan ha som max till denna 1000m2 Worx?
Fråga 2: Jag har en ganska smal passage på långsidan av huset till den andra delen av gräsmattan om man säger så, hittar Worxen ut dit eller måste jag skaffa ett annat märke? Passagen är ca 1,2m bred och ca 3m lång.
Jag har 275 m. slinga till min, inga problem.
Inte heller några problem, har likadant själv.
 
  • Gilla
depalma
  • Laddar…
1: Har för mig att max enligt Worx är 250m. Medöljer 180m i paketet.

2: Har för mig att 2 meter mellan slingorna är det som gäller. Men jag har smalare på ett ställe hos mig (ca 1m) och där går den in och klipper iallafall utan några som helst problem.

Edit:
Ahh, peternicklas hann före.
Robotguden... ;)
 
peternicklas
depalma skrev:
1: Har för mig att max enligt Worx är 250m. Medöljer 180m i paketet.

2: Har för mig att 2 meter mellan slingorna är det som gäller. Men jag har smalare på ett ställe hos mig (ca 1m) och där går den in och klipper iallafall utan några som helst problem.

Edit:
Ahh, peternicklas hann före.
Robotguden... ;)
Har läst om längre slingor men kommer inte ihåg hur långt det var. Fler skarvar, kortare slinga.
 
peternicklas
Tollarn skrev:
Fick svar av supporten ,sa samma sak som Depalma skrev, att jag fick platta hjul förklarade han bara med att en del butiker hade stora lager...
Funderar på att gå till butiken och vara lite besvärlig, vill ju gärna ha spetsiga däck...
Annan fråga: har dressat gräsmattan med sand, ligger rätt tjockt på sina ställen, med gräsfrön i, någon som har något tips om vad man kan blanda i så inte maskinen gräver såna spår.
Annars har maskinen funkat i både duggregn och fattat när det regnat.
De nya hjulen är till för kuperad terräng. Har man platt gräsmatta så är nog de gamla bättre. Jag kommer inte att byta.
 
Hur förvarar ni era trafos?

Supporten rekommenderade att ha den inomhus. Jag har den ute nu (dock skyddad) men borde den inte klara utemiljö? Tycker jag borde vara en självklarhet.

Å andra sidan planerar jag att ha min i uterummet som ska byggas i sommar så är väl ok för min del. Dock intressant ändå.
 
peternicklas
depalma skrev:
Hur förvarar ni era trafos?

Supporten rekommenderade att ha den inomhus. Jag har den ute nu (dock skyddad) men borde den inte klara utemiljö? Tycker jag borde vara en självklarhet.

Å andra sidan planerar jag att ha min i uterummet som ska byggas i sommar så är väl ok för min del. Dock intressant ändå.
Innomhus, har en ventil som kablen åker ut igenom.
 
Jag ett område där det är ca 80cm emellan, funkar fint👍
Fick reda på via supporten att platta hjul kostar 150kr st + moms o frakt.
Fanns inga uppgifter ang dom nya hjulen än.
 
Ni som fått senaste programvaruupdateringen på era fjolårsmaskiner, hur är intrycket av klipparen nu? Är problemen med hjulspinn, fuktsensorer, stångas med hinder och hamna utanför området borta? Bättre, något som är sämre?

Väntar på att få tillbaka min från service, spänd förväntan i takt med att gräset blir grönare och grönare....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.