Ser fint ut! Bara fallet kvar nu?
 
Tack, japp, och sedan spackla en liten klack som täcker kragen på avloppet till toan så en manschett går dit
 
Jäkligt bra jobbat! Imponerad av folk som törs prova själv! Jag tog in hantverkare när jag gjorde mitt badrum...
 
Tack! Det är mycket jobb dock :D
 
Sådär nu är fallet i duschen klart!
DSC_0096[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0098[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jag måste fråga: på brunnen så är det ju en kant till vänster, ska du bygga på väggen till vänster om brunnen eller hur är det tänkt?
 
Där ska det muras en liten "läpp" av leca där vänstra duschdörren ska sitta.

 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
då förstår jag :)
 
Detta badrum blir fullt av special :D Men på detta sätt blir även duschhörnet 200mm större mao 1000x800
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Klokt! Vårt är 800x800. Är trångt om man vill vara två i duschen!
 
Tack, vi tyckte det var dumt att inte utnyttja det utrymme som den vägghängda toan krävde / skapade.
Två vill man ju vara i duschen efter att lillgrabben somnat :p
 
Varit pappaledig på heltid senaste dagarna så inte mycket gjort, men vi har iallafall med en hammare identifierat all lös puts och tagit bort den. Ska nu putsa in rören. Även satt dit blandarfästet så att cc blir korrekt

DSC_0100.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag vet inte om det har nämnts tidigare, men vad blir det för ytskikt på detta? Har du bild på några kakelprover eller liknande? :)
 
Det blir ett blankt varmvitt kakel från http://www.kakleriet.se som är 400x200 mm sedan blir det ett granitkeramikklinker från en spansk frima. Även det från kakleriet.se firman var Vives eller Grespania, klinkern heter Fossa eller Fozza men hittar den inte på någon av de tvås hemsidor. Betongstruktur på det iallafall för att matcha bänken vi ska gjuta i betong. 300x300 på golvet och sedan 100x100 i samma matrial som ska gå upp på väggen som håller i vänsterdörren till duschen..

Vi valde detta klinker från början från Bricmate, den vi valt är rätt lik denna men med högre kvalitet.
K66_CementLightGrey_large.jpg

Vi kommer även vattenskära några plattor för fallet i duschen
 
Redigerat:
Lustigt. Just den där ska jag beställa imorgon 15x15cm:) Visst är det Bricmate Cement light?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.