lilytwig skrev:
Även på det småländska höglandet var det robotsläpp i helgen. Efter att ha optimerat begränsningstrådens läge och flyttat en buske och en liten rabatt, så var det dags för ny kartering. Med lärdom av allt jag läst i denna tråd så nollställde jag allt, körde kartering, kontrollerade att gräsmattan var torr och fri från störande föremål och högt gräs, satte klipphöjd på max och lät klipparen köra 3 fullständiga klippningar för att lära in alla hinder. Tre klippningar på raken inkl. laddning tog ca 10 tim för 500m2. Två gånger blev det stopp pga ojämnheter som indikerades som att klipparen var upplyft. (framhjulen är nog litet problem). I övrigt gick allt perfekt.

Ni som haft SW 5.8 och nu har 5.9, berätta gärna om ni upplever skillnaden.

Har läst Råd o Rön test. Betala inte 45:- för den! Du blir bara sur för den ger inget. Dessutom innehåller den flera fel som jag ser det. Återkommer med fler synpunkter så småningom. Ska även kontakta utgivaren för att få mer info.
Största skillnaden för mig var att den inte stannar lika länge och "tänker".
 
Pizza_m79 skrev:
Hej alla. Har en gräsmatta på 2000m2. Tror ni Indego skulle hinna med den? Vem av er har flest m2? ...matias
Jag har ca 1800m2 tomt, krånglig layout (se bild), efter ett par veckors inlärning klippte min indego klart hela ytan på en arbetsdag. (Schemalagd 8.00-18.00, varannan dag)

Jag har även lagt ut mer begränsningskabel än de 450 som Bosch specifierar som max, inga problem än så länge.

ImageUploadedByTapatalk1396297662.799885.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
F1Alex och 1 till
  • Laddar…
Hej alla Indego fantaster!

Detta är viktig info för oss, inget 1 April skämt.

Fick detta meddelande av Oscar som pysslat med Indego hos Bosch Kundtjänst.


Hej Fredrik.

Jag har supporten här fram till sista mars, sen ska den tas över av en annan avdelning under högsäsongen.
Nu har jag äntligen fått klara besked på kontaktinformationen.
 

Det är kundtjänstens telefon man ringer till, 08-750 18 20 så får man ett tonval för supporten.

Supporten ska hålla öppet mellan 11-19 på vardagar och även 10:30-14:00 på lördagar och söndagar till skillnad från kundtjänsten som har öppet vardagar 07:30-16:30.

Mailadressen som man kan skriva till är: indego@se.bosch.com

Det ska vara motsvarande för de andra nordiska länderna.

Den informationen får du gärna posta på forumet.
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Jag mejlade den "nya" supporten i måndags, och har inte fått svar än...

Jag provade också att ringa idag för att få svar på några frågor. Första tre gångerna bröts samtalet och först på fjärde försöket kom jag fram.

Om supporten förra året var lite ovetandes i början av säsongen men lärde sig efter hand kan de knappast dragit lärdomar inför den här säsongen. Snubben jag pratade med idag kunde inte prata ren svenska, tror han bröt på engelska - och hade noll koll på varenda fråga jag ställde.

Hur är det med er andra. Har ni ringt den "nya" supporten?
 
Donmupp skrev:
Jag mejlade den "nya" supporten i måndags, och har inte fått svar än...

Jag provade också att ringa idag för att få svar på några frågor. Första tre gångerna bröts samtalet och först på fjärde försöket kom jag fram.

Om supporten förra året var lite ovetandes i början av säsongen men lärde sig efter hand kan de knappast dragit lärdomar inför den här säsongen. Snubben jag pratade med idag kunde inte prata ren svenska, tror han bröt på engelska - och hade noll koll på varenda fråga jag ställde.

Hur är det med er andra. Har ni ringt den "nya" supporten?
Grattis (y)

(Säkerligen billiga indier som sitter o svarar i supporten för att hålla ner supportkostnaden)
 
Beställt en Worx Landroid M till fritidshuset igår. Ska bli kul o jämföra slump och hjärna......
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
Min låste sig i systemet och larmade på " för lång tid utanför tråd" och reagerade inte på knapptrycknigar.
Lämnade in den i måndags och fick tillbaks den idag, kan det gå fortare? :D
En tråd till billiga knivar, fraktfritt
http://www.lindarn.se/layout.asp?ID=3390
 
hullingen skrev:
En tråd till billiga knivar, fraktfritt
[länk]
26R får man hoppas? Men det finns väl förhoppningsvis inga andra nu mer.
 
frav skrev:
26R får man hoppas? Men det finns väl förhoppningsvis inga andra nu mer.
Kört 2 säsonger med samma knivar och tänker köra en tredje, bara slipa dom lite lätt varannan vecka så blir gräset perfekt.
Finns ingen anledning att köpa nya!
 
F1Alex skrev:
Kört 2 säsonger med samma knivar och tänker köra en tredje, bara slipa dom lite lätt varannan vecka så blir gräset perfekt.
Finns ingen anledning att köpa nya!
Jag har alltid en uppsättning nyslipade knivar i reserv. Det tar då ett par minuter att byta. Sedan kan man slipa när tillfälle ges. Slipa båda sidorna och nyttja att de är vändbara.
 
Felmeddelande
"Fatalt kommunikationsfel "
Finns det någon som vet vad det betyder står ingen felkod ?
Börjar komma ofta nu efter andra klippcykeln !
Den startar om igen sen kan det ta några minuter så är det tillbaka igen ?

2013 5.9 00344

 
peternicklas
Verkar som ett hårdvarufel, typ ett kretskort eller liknande som har lagt av.
 
Har precis fått tillbaka den efter uppdatering och byte av framhjul.
Gick nästan perfekt första klippcykeln !
Vill ogärna skicka in den igen eftersom det tar 3,5 veckor !
Försökte ringa supporten igår men det bara knäpptes av ?
 
Idag blev det släpp på grönbetet. Nordöstra Skåne. Skolbarnen jag har som granne behöver något att kasta prick på :)

Det började illa. Stendöd trots att jag väntade en halvtimme.
Sen kom jag på att det hjälper nog om jag letar upp den röda nyckeln till strömbrytaren :surprised:
Efter någon timmes laddning gav den sig iväg. Har hittills fastnat en gång på en grov gren jag glömt att rensa bort.

För övrigt har jag äntligen tänkt döpa den till namnet "Schrödinger". Eftersom man aldrig vet vilket tillstånd den är i, utan att man kontrollerar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Schrödingers_katt
 
Redigerat:
  • Gilla
Granfot
  • Laddar…
Procentaren skrev:
I bruksanvisningen visas att om man gör "öar" med tulpaner, där trådarna ligger med 1cm mellanrum. Då får avståndet vara max 1 Meter.
Ligger de så nära varandra tar signalerna ut varandra, så att läckfältet minskar. Klipparen känner inte av trådarna.
Så långt allt väl. Men händer det något med signalen i slingan. Varför just 1 Meter ? Det står inget om antalet sådan här öar. Det borde vara totallängden som är intressant ?
Mina gamla ellärakunskaper sviker mig. Men jag minns nåt om att om man kunde linda en spole med trådarna "bifilärt" för att minska induktansen (växelströmsmotståndet).

Jag har en "riktig" ö. Där trådarna ligger med 1cm. Sen har jag tre öar där jag lagt tråden med 20 cm mellanrum, så att den uppfattas som ytterslingan. Det blir rätt lång slinga när den bara skall ta sig runt och leta upp laddningsstationen.
Är det någon som vet vad som händer om man gör öar som ligger längre bort än 1 Meter från ytterslingan ?
[bild]
Uppdatering 2014.
Jag laddade ner bruksanvisningen igen idag, och Bosch har gjort vissa rättelser i den. Bättre sent än aldrig.
Numera anger man att avståndet till öar skall vara större än 1 M.
På den gamla bilden anger man att det skall vara mindre än 1 M.
Så nu blir det till att dra om slingan.
Indego_garden.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.