Lämnar inga strängar kvar vid varje klippning ?
 
mortimer skrev:
Lämnar inga strängar kvar vid varje klippning ?
Vilken robotklippare har du???
 
Har ingen änsålänge. Hävde mitt köp av eländet Bosch Indego som jag köpte förra säsongen; hann knappt få hem den innan problem dök upp på nytt. Har gjort en del inlägg i denna långa tråden förra sommaren.
 
mortimer skrev:
Har ingen änsålänge. Hävde mitt köp av eländet Bosch Indego som jag köpte förra säsongen; hann knappt få hem den innan problem dök upp på nytt. Har gjort en del inlägg i denna långa tråden förra sommaren.
Ok men alla klippmärken har någon form av problem.
Du måste haft lite mera otur än andra, jag har köpt 2st Indego från 2012 och båda har alltid klippt som dom skall men brölet och tänkandet störde jag mig på. Service/reklamation från Bosch sida har funkat bra, klipparen har aldrig varit borta längre än 1v. Vad kan man köpa som är felfritt i dagens läge�� titta bara på T.e.x bilar, spelar ingen roll vilket märke du köper, alltid något fel.
 
Indegon har eller har haft mycket fel. Jag tycker att det bekräftas med att denna tråd har nästan 4700 inlägg... läs tråden F1Alex.
 
plaggis skrev:
Indegon har eller har haft mycket fel. Jag tycker att det bekräftas med att denna tråd har nästan 4700 inlägg... läs tråden F1Alex.
Har läst hela tråden, visst en hel del fel på maskin men en hel del hanhavande fel oxå:) men mina 2maskiner funkar bra nu.
Hur går din maskin Plaggis då?
 
Min har egentligen aldrig bråkat. Jag lämnade min till cheapy för vinterservice, men de lyckades aldrig skicka in den till bosch eftersom ingen visste hur betalningen skulle ske. Troligtvis går jag misste om alla uppgraderingar. Cheapy säger dock att jag ska få nya knivar och ny programvara. Men de nya knivarna passar väl inte på tallriken sp även den måste väl bytas ut...
 
plaggis skrev:
Indegon har eller har haft mycket fel. Jag tycker att det bekräftas med att denna tråd har nästan 4700 inlägg... läs tråden F1Alex.
Av de 4700 inlegg .... hvor mange er seriøse ?
 
Ganska många. Låt mig gissa 99 procent
 
plaggis skrev:
Ganska många. Låt mig gissa 99 procent
Jag är beredd att hålla med dig där faktiskt.
 
plaggis skrev:
ganska många. Låt mig gissa 99 procent
.... :D
 
Jaha, gjorde årets robotsläpp igår.
Jag vet att jag i höstas hade planer på att skicka in den på service över vintern, men kunde inte för mitt liv komma på varför när det var dags, så den har stått i källaren och väntat på mig.
När jag satte ut den så traskade den iväg snäll, körde motorn på maxvarv och klippte en del, men snurrade mest.
Efter ett tag fick jag meddelande från frugan om att den "hade nån felkod" så jag gick ut och kollade. Kod 29 och en uppmaning om att kontakta Bosch support, men eftersom den fortfarande snurrade runt lät jag den köra.
Lite senare kollade jag till den och då hade den felkod 30 och var på väg hem till laddstationen.
Och där kom chocken, den rullade rakt in i stationen och började ladda! Inget velande och missande som vanligt. :)

Men jag får väl sätta mig i telefon under dagen och se vad dom säger om kod 29 och 30.

Årets första rapport från mig, vi får se hur det går med det hela.
 
Även på det småländska höglandet var det robotsläpp i helgen. Efter att ha optimerat begränsningstrådens läge och flyttat en buske och en liten rabatt, så var det dags för ny kartering. Med lärdom av allt jag läst i denna tråd så nollställde jag allt, körde kartering, kontrollerade att gräsmattan var torr och fri från störande föremål och högt gräs, satte klipphöjd på max och lät klipparen köra 3 fullständiga klippningar för att lära in alla hinder. Tre klippningar på raken inkl. laddning tog ca 10 tim för 500m2. Två gånger blev det stopp pga ojämnheter som indikerades som att klipparen var upplyft. (framhjulen är nog litet problem). I övrigt gick allt perfekt.

Ni som haft SW 5.8 och nu har 5.9, berätta gärna om ni upplever skillnaden.

Har läst Råd o Rön test. Betala inte 45:- för den! Du blir bara sur för den ger inget. Dessutom innehåller den flera fel som jag ser det. Återkommer med fler synpunkter så småningom. Ska även kontakta utgivaren för att få mer info.
 
  • Gilla
F1Alex och 1 till
  • Laddar…
Har skrivit till testansv. på Råd o Rön ang. felaktigheter i testen.
Hoppas på svar nu i veckan ?
 
Nu har jag pratat med deras support, och både 29 och 30 betyder i stort sett att den tappat GPS-signalen under 30 sekunder men återfått den så dom kunde ignoreras. (Trodde inte GPS var aktivt?)

Och enligt deras "Indego-expert" så är den nya mjukvaran bara förbättringar i gränssnittet, så enligt honom var det ingen skillnad i prestanda och funktionalitet.

Dock så vet jag inte om Bosch har utbildat sina tekniker sen tidigare år eller om vi ska utgå från att inget stämmer. :) Han lät dock kunnig och trevlig så jag nöjer mig med informationen så här långt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.