Fabbe skrev:
Hej Nu har badrummet varit igång i ett år och några småsaker har upptäckts och skall åtgärdas av byggfirman. Tröskeln är spräckt och enligt en besiktningsman som tittade på det beror det på att man skruvat fast den för hårt. Toaletten glappar och sen är det dåligt spacklat i taket. Alla dessa saker skall åtgärdas inom kort. Något som däremot förbryllar mig är att takbelysningen, spottarna lagt av helt och hållet. När jag frågade byggaren om det så sa han att det är inget som dom står för eller som går på någon garanti iom att jag inhandlat alla delarna utom kablarna. Det är enligt honom korrekt installerat och annars skulle det inte fungerat alls. Han kan såklart titta på det men då är det något som jag kommer få betala för. Jag är inte helt säker på att han har rätt. Jag har någonstans i bakhuvet för mig att när en hantverkare installerat något så tar dom över garantin och ansvaret för det, har jag rätt i mina tankar eller har hantverkaren rätt?

Det här är något jag känner att jag måste kolla upp innan jag börjar argumentera med honom.
Har du handlat prylarna själv och de gått sönder får du själv ta det vidare mot den du handlat dem av.
 
Du får ta på dig materialfel inkl arbetet att byta ut material som gått sönder om det alltså inte beror på felaktig installation (spottarna).

Tröskeln däremot som gått sönder pga att den skruvats fast för hårt borde hantverkaren både betala och byta utan kostnad. Hur lätt det är att få hantverkaren till detta är en annan sak.
 
Fabbe skrev:
[bild]
Vad är det för märke på toalettpapperhållaren, skulle passa vårt badrum
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.