Hej! Är det någon som har fått sin 308:a uppdaterad nyss? Jag är nöjd med min, men självklart vill man ha senaste SW.
 
Jeck skrev:
Hej! Är det någon som har fått sin 308:a uppdaterad nyss? Jag är nöjd med min, men självklart vill man ha senaste SW.
Är det ingen som har uppdaterat sin 308:a i samband med service?
Jag har fått reda på att det kom ut en ny uppdatering i December 2013. Kan man hitta någonstans på nätet vad uppdateringarna innebär?
 
4.0.2 är senaste version. Rullades ut till ÅF ganska nyligen. Vi brukar vänta med uppdateringar på de klippare vi vinterförvarar åt kunder fram tills mars i alla fall, onödigt att göra det nu om det skulle dyka upp något senare..
 
OpiMaza
Det finns ingen info om vad som har förbättrats/ändrats?
 
Mindre buggfixar samt eco drift...slingan stängs av när klipparen laddar.
 
OpiMaza skrev:
Det finns ingen info om vad som har förbättrats/ändrats?
Finns ett tillägg till instruktionsboken med lite nya funktioner, det får du med dig när du uppdaterar hos din ÅF.

Buggfixarna är inte så mycket att säga om, de underlättar mest vid felsökning då vissa saker förklaras med tydligare felkoder. Inget man har nån större nytta av om man inte är ÅF.
 
Tänkte köra igång min 305a idag (modell 2011), men den mår inte så bra. När jag kopplat in slingan (ej guide) blinkar den gult (som den ska, ej guide), men så fort jag kopplar in guiden också så blinkar den ta mig f-n alla färger, blått, orange, grön och röd. Denna färgkod finns inte i manualen, inte ens nyare versionen online.

MSW ver: 2.02.00
MSW datum: 2011-12-05
sub-ver: 2.00.00
mmi ver: 2.03.00

Jag har kollat spänningen, och multimetern säger typ 24 Volt i laddstationen. Jag misstänkte brott i slingan men jag har gjort en liten test-miljö med ny kabel och detta ger exakt samma resultat. Jag har försökt ändra slingsignal ("Ny slingsignal") men det är riktigt märkligt för detta fungerar inte, den säger "Anslutningen ändrades ej".

Någon som har tips att ge?
 
Har du haft basstationen inomhus under vintern kopplad till 220v ?
 
Det är inte så konstigt att det inte går att generera ny slingsignal då det förmodligen handlar om ett trasigt kretskort i laddstationen. Förmodligen bara att byta ut det.

Se till att få klipparen uppdaterad när du ändå är hos åf.
 
Nonkan skrev:
Det är inte så konstigt att det inte går att generera ny slingsignal då det förmodligen handlar om ett trasigt kretskort i laddstationen. Förmodligen bara att byta ut det.

Se till att få klipparen uppdaterad när du ändå är hos åf.
Lite det som jag fiskade efter men du var mer rakt på sak (y)
 
Den har inte varit inkopplad under vintern, bara legat och skräpat i förrådet (frostsäkert). Trasigt kretskort i laddstationen låter logiskt. Det verkar iaf definitivt inte ha något med själva klipparen att göra. Jag ska lämna in den och se vad som händer. Tack för svaren.
 
apanloco skrev:
Den har inte varit inkopplad under vintern, bara legat och skräpat i förrådet (frostsäkert). Trasigt kretskort i laddstationen låter logiskt. Det verkar iaf definitivt inte ha något med själva klipparen att göra. Jag ska lämna in den och se vad som händer. Tack för svaren.
Hej
Verkar enkelt att själv byta kretskort i laddstationen, finns hos Claes-Ohlson för 750kr (-10% rabatt idag).
Det är samma laddstation till Husqvarna som till Gardena vad det gäller 305/308 & r40li/r70li.
http://www.clasohlson.com/se/Kretskort-till-laddstation,-R40Li-R70Li/51-1622
 
Hej.

någon som vet om det kommit någon uppdaterad sw under vintern till 305?

o är det någon som provat o köra med två guideslingor.? Borde det inte gå o koppla in en till på ett annat ställe och sedan bara sätta i 2 kablar i stationen på samma stift?

tacksam för svar;)
 
OpiMaza
Ja det har kommit en ny mjukvara i år.
Tror inte på det där med guidtråden.
 
Vet vi vad som är nytt i denna nya sw.?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.