Thujagruppen.se ägs av en person som är ökänd. Finns rätt mycket info på flashback om honom. Han har hållit på att sälja thuja flera år, jag är förvånad över att han fortfarande håller på för det har varit klagomål förr om man säger så...
 
Baalzamon skrev:
Thujagruppen.se ägs av en person som är ökänd. Finns rätt mycket info på flashback om honom. Han har hållit på att sälja thuja flera år, jag är förvånad över att han fortfarande håller på för det har varit klagomål förr om man säger så...
Folk fortsätter handla ändå..... ;)
Han lär fortsätta så länge det är luckrativt för honom.
 
Jag har handlat från thujor.se. Dom kan jag inte heller rekommendera. Försökte reklamera thujor som dött. Men så klart så har dom dött av andra anledningar än vad som täcktes av deras "garanti". Dessutom var dom otrevliga i sitt bemötande. Till skillnad mot när jag lade beställningen....
 
Detta trillade in som PM till mig idag.


Hej Thomas,

My name is Richard and I am from Holland.
Since 2013 we sell thuja's to Sweden directly from our nursery in the south of Holland.

This runs very well and we have a lot of happy customers.
Regretfully there are also a few companies that have less positive feedback from customers.
Those ones can easily be found on the formums like Byggahus.

On of my customers emaild me he had found a bad review of our company.
Because I couldn't believe it I asked him where he found it and he referred to this page:

http://www.byggahus.se/forum/trad-bu...er-hack-2.html

On this page there is a discussion about Thujagruppen. One of the companies that has a not so good reputation... The thing is there is a phrase on one of your comments with Rickard in it.

Rickard is the name I use to correspond in Sweden. It seemed my client googled for Rickard and thuja and found this page...

Because I have nothing to do with this (we have thujabrabant.se and thujasmaragd.se) I hope you are so kind to alter the text a bit so it is not connected to the name Rickard anymore. Otherwise might harm us unfairly in our opion.

Please let me know what you think about this. In case you want this text in Swedish I can translate it for you. You can also call me if you need more info: call_skype_logo.png0774 – 21 88 88

Best regards from Holland,

RickardCall
Send SMS
Add to Skype
You'll need Skype CreditFree via Skype
 
M
Thujorna var i rotklump och inte odlade i kruka. En del rötter var avklippa så jag var orolig.

Det gick dock bra och thujorna har alla överlevt. Jag tror att den avgörande faktorn är ordentliga förberedelser; djupt dike (> 50cm) med jord och 50% gödsel i botten. Rotklumpen placeras högt i ny jord utan gödsel. Nätet måste klippas upp. Lägg ner en droppslang och se till att rötterna aldrig torkar ut efter plantering. Thujorna är oroligt känsliga när de är nya.
 
Redigerat av moderator:
M
Tagen nu på morgonen. Häcken är 3-3. 5 meter hög just nu. Det är precis 2 år sen vi planterade så det innebär en tillväxt på nära 1.5 meter. :)
 
  • 1395642530960.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Cliffen80 och 1 till
  • Laddar…
Kan meddela att älgar älskar thujor "smaragd".
De har betat av alla mina 120 st thujor i förra veckan då jag inte varit hemma.
Såg dem ngn dag innan jag åkte men tänkte inte mer på det då att de skulle äta upp min blivande häck.
Det är tydligen 2 vuxna och 2 fjolårskalvar som ätit sig mätta.
De är avkapade 40cm på höjden och sen har de betat av det mesta i grönt av dem.
Känns sådär kul. NOT!!!
Allt från 190cm höga till några snäppet kortare.
Skottpengar på dem just nu kan jag lova!!!
 
MrNice80 skrev:
Kan meddela att älgar älskar thujor "smaragd".
De har betat av alla mina 120 st thujor i förra veckan då jag inte varit hemma.
Såg dem ngn dag innan jag åkte men tänkte inte mer på det då att de skulle äta upp min blivande häck.
Det är tydligen 2 vuxna och 2 fjolårskalvar som ätit sig mätta.
De är avkapade 40cm på höjden och sen har de betat av det mesta i grönt av dem.
Känns sådär kul. NOT!!!
Allt från 190cm höga till några snäppet kortare.
Skottpengar på dem just nu kan jag lova!!!
Går sånt på försäkringen? Det var ju onekligen en både oväntad och plötslig händelse :)
 
Micke64 skrev:
Tagen nu på morgonen. Häcken är 3-3. 5 meter hög just nu. Det är precis 2 år sen vi planterade så det innebär en tillväxt på nära 1.5 meter. :)
75cm per år, det är en impressive tillväxt, jag trodde man skulle vara glad om man hade 30cm :)
Är det gödslingen i botten som gör susen kanske?
 
thomasx skrev:
Går sånt på försäkringen? Det var ju onekligen en både oväntad och plötslig händelse :)
Har varit i kontakt med försäkringsbolaget idag. Det ska gå på försäkringen. Har tagit kort och skickat in. Återstår att se vad som händer nu.
Jag har ingen lust att gräva ner dessa för hand igen.
Detta får någon firma göra framöver.
 
M
MrNice80 skrev:
Kan meddela att älgar älskar thujor "smaragd".
De har betat av alla mina 120 st thujor i förra veckan då jag inte varit hemma.
Såg dem ngn dag innan jag åkte men tänkte inte mer på det då att de skulle äta upp min blivande häck.
Det är tydligen 2 vuxna och 2 fjolårskalvar som ätit sig mätta.
De är avkapade 40cm på höjden och sen har de betat av det mesta i grönt av dem.
Känns sådär kul. NOT!!!
Allt från 190cm höga till några snäppet kortare.
Skottpengar på dem just nu kan jag lova!!!
Fy #.... hoppas ni får mycket älgstek och att försäkringen täcker!
 
M
thomasx skrev:
75cm per år, det är en impressive tillväxt, jag trodde man skulle vara glad om man hade 30cm :)
Är det gödslingen i botten som gör susen kanske?
Ja, jag tror det. läste på forumet här att någon råkat plantera en Thuja i ren gödsel istället för planteringsjord. Den hade tydligen vuxit som åttan.

Jag valde att läsa gödsel i botten så att inte riskera att rötterna brändes vid planteringen. De fick helt enkelt växa ner i det. :)

Det sägs att nätet runt jordklumpen förmultnar. Jag tog bort nätet helt. Det tror jag var tur då jag hittade ett av näten när jag grävde bort en jordhög föra veckan. Fortfarande starkt som nytt var nätet....
 
Vad ska man ha för gödsel i botten då?
Konstgödseln är inte tillräckligt antar jag?
 
M
JoakimJohansson skrev:
Vad ska man ha för gödsel i botten då?
Konstgödseln är inte tillräckligt antar jag?
Jag använde vanligt kogödsel i säck som jag köpte i bygghandeln. Det var väl 4 för 100kr tror jag.

Vi har använt konstgödsel nu i efterhand då det är svårt att få ner kogödsel.
 
Redigerat av moderator:
Jag kan varmt rekommendera thujabrabant.se Jag planterade min 40 m långa häck i helgen och plantorna var oerhört kraftiga och höga. Dessutom ingick droppslang och fri frakt. De har varit toppen att ha och göra med och allt har gått smidigt. Då plantorna var stora var det tungt att plantera, men tacksamt då resultatet var så direkt. Nu ska jag bara gör min del av det hela och få häcken att trivas. IMG_4685.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jerker63 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.